Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

#45
Citaat van: Zoldar op augustus 31, 2014, 22:34:18
Spreek voor jezelf. Ik heb nog een stapeltje KT90 buizen liggen voor als de huidige vergaan in de Graaf GM50

Soms moet je de boel een beetje aanjagen.  :wink:
Zo roeren de buizenliefhebbers zich ook een keer tussen het transistorgeweld. Niets ten nadele van de solid state versterkers overigens.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Mijn verlaat verjaardagscadeau is ook gearriveerd.

Een nieuw denon mc element in feestelijke verpakking: DL-A100
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

xander32

Gefeliciteerd met beide.
Heeft de DL-A100 ook klankmatig wat gebracht?


Citaat van: Vinyl_Fuchs op november 21, 2014, 14:42:06
Mijn verlaat verjaardagscadeau is ook gearriveerd.

Een nieuw denon mc element in feestelijke verpakking: DL-A100

Vinyl_Fuchs

Citaat van: xander32 op november 21, 2014, 15:09:28
Gefeliciteerd met beide.
Heeft de DL-A100 ook klankmatig wat gebracht?
[/quoten]
Zit nog in verpakking, dus dat weet ik niet. Gebruik momenteel nog een ander denon mc-element: 301 mk2.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Gisteren na een uur bij de elektrozaak voor de deur gewacht te hebben met zo'n 20 andere gegadigden mijn Sony Bravia KDL55W829b televisie in ontvangst genomen. Nu heb ik bijkomend probleem dat deze voor de surround-set alleen een optical audio out heeft en mijn oude Philips surround-set heeft natuurlijk geen optical in. Wel een digital in, maar daar schiet ik niet veel mee op (dus geen tv-geluid via surround-set). Bovendien valt nu natuurlijk ook het beeld van de dvd's tegen.

Nu ben ik van plan om tzt een Cambridge DACmagic plus en een sony bdp-7200 speler aan te schaffen. Bijkomend voordeel van de Cambridge is: dat ik hem kan gebruiken als hoofdtelefoonversterker en dat hij meerdere digitale ingangen heeft. Een goedkoper alternatief zou een optical<>analoog-converter zijn.

Iemand andere suggesties.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Op internet nog een optie gevonden die ik eerst uitprobeer: home cinema aansluiten op tv-audio uitgang voor hoofdtelefoon.

Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 05, 2015, 20:02:57
Op internet nog een optie gevonden die ik eerst uitprobeer: home cinema aansluiten op tv-audio uitgang voor hoofdtelefoon.

Groetjes Roy
Werkt perfect.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Gisteren mijn buizenset naar Hayend Audio in Venlo gebracht i.v.m. brom uit 1 van de eindversterkers. Laat ze nu helemaal nakijken en waar nodig repareren. Ja mensen het audioleven van buizenliefhebbers gaat in mijn geval niet altijd over rozen. Ik weet echter dat ze nu in goede handen zijn. Ondertussen heb ik weer een Marantz vintage set aangesloten: 170DC i.c.m. een 3300 voorversterker van Jon. Dat is het voordeel als je over meerdere sets beschikt. En ook dit is genieten!!!
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#53
Zaterdag mijn buizenset weer opgehaald: het bleek dat verschillende onderdelen van het voedingscircuit niet meer helemaal jovel waren, bovendien waren de soldeerverbindingen niet overal in orde. Hay is een echte vakman en heeft het weer helemaal in orde gebracht. Hieronder een paar foto's van het inwendige voor het herstelwerk.











Duidelijk slecht soldeerwerk, jammer.

En nog een foto van het interne van de voorversterker.



Wel paradoxaal dat juist het transistor-gedeelte van mijn buizenversterker voor problemen heeft gezorgd.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

pameijer

Als iets maar oud genoeg wordt komen er altijd wel dingen om te servicen. Je hebt je apparatuur weer liefdevol behandeld dus jullie gaan weer een mooie tijd tegemoet samen  HB.

Ik las net ook je "probleem"van je optical out van je TV. Er zijn op eBay goedkope apparaatjes te koop die een optisch signaal omzetten in een coax digitaal signaal. Lijkt mij de betere oplossing dan via de HP-out.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vinyl_Fuchs

Citaat van: pameijer op maart 03, 2015, 23:31:55
Als iets maar oud genoeg wordt komen er altijd wel dingen om te servicen. Je hebt je apparatuur weer liefdevol behandeld dus jullie gaan weer een mooie tijd tegemoet samen  HB.
Zo oud zijn ze nog niet: 2009. Voor wat betreft een mooie tijd samen> ik hoop het wel, ben niet zo van het veranderen.

Ik las net ook je "probleem"van je optical out van je TV. Er zijn op eBay goedkope apparaatjes te koop die een optisch signaal omzetten in een coax digitaal signaal. Lijkt mij de betere oplossing dan via de HP-out.
Reeds opgelost door de hoofdtelefoonuitgang te gebruiken> gaat goed.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 23, 2011, 17:21:39
Bij deze dan de beloofde foto's, mits het uploaden goed gaat.

Allereerst de home entertainment set (pas mijn 2de audio-set in al die jaren): Philips LX 8000 SA
Op zich geen verkeerd geluid en incl. SACD-speler. Hier had ik aanvankelijk ook een platenspeler op aangesloten middels een NAD PP2 phono-versterker

Sony Bravia KDL-55W82B



Even mijn foto van de televisie aangepast. Ben heel tevreden met mijn Sony: beeld is perfect en smart-functies werken ook uitstekend. En dat voor maar 667 euri.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Vrijdag a.s. naar Wilfred om mijn 3600/ 250m combi te laten reviseren. Ben benieuwd naar zijn mooie collectie!!!
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 09, 2015, 23:36:46
Vrijdag a.s. naar Wilfred om mijn 3600/ 250m combi te laten reviseren. Ben benieuwd naar zijn mooie collectie!!!
Have fun, Roy! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

 TTIWWP



Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 09, 2015, 23:36:46
Vrijdag a.s. naar Wilfred om mijn 3600/ 250m combi te laten reviseren. Ben benieuwd naar zijn mooie collectie!!!