De set van VANZOMERENG

Gestart door VANZOMERENG, januari 15, 2011, 13:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Welkom op het forum!

Mooie set! Met name de PM, SA en de luidsprekers notworthy
Zal zeker naar behoren klinken pompom

Je hebt, zoals ik zag op de plattegrond, de luidsprekers niet helemaal in het midden van de ruimte staan.
Stereobeeld wel helemaal naar behoren gekregen? Of hebben deze luidspekers daar niet zoveel last van?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Cornelis1921

Mooi spul heb je! Vraagje: hoe presteert de AKG t.o.v. Sennheiser - ik neem aan, beter. Al zal zo'n head-amp ook wel wat uitmaken. Zelf heb ik daar geen enkele ervaring mee, Groet, Cor. P.S. En nog wel van harte welkom in ons midden!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

VANZOMERENG

Citaat van: Dennis E36 op januari 16, 2011, 01:47:05
Welkom op het forum!
Je hebt, zoals ik zag op de plattegrond, de luidsprekers niet helemaal in het midden van de ruimte staan.
Stereobeeld wel helemaal naar behoren gekregen? Of hebben deze luidspekers daar niet zoveel last van?

Zoals je op de plattegrond kunt zien, heb ik niet veel betere mogelijkheden
(de toegang tot de balkondeur, die ik vrij wil houden levert ook zo zijn beperkingen op)

Niettemin is het stereobeeld meer als uitstekend, de Liuto,s zijn makkelijke speakers qua plaatsing
wellicht had in ideale omstandigheden het nog perfecter gekund

VANZOMERENG

Citaat van: Cornelis1921 op januari 16, 2011, 03:47:47
Mooi spul heb je! Vraagje: hoe presteert de AKG t.o.v. Sennheiser - ik neem aan, beter. Al zal zo'n head-amp ook wel wat uitmaken. Zelf heb ik daar geen enkele ervaring mee, Groet, Cor. P.S. En nog wel van harte welkom in ons midden!
Ik heb weleens beide headamp versterkers heel kort met elkaar vergeleken maar had al meteen
de indruk veel langduriger en nauwgezetter te moeten luisteren om wellicht de kleine verschillen
die er wellicht zijn ? te kunnen duiden.   Dit worden dan zaken die niet echt aan mij zijn besteedt.

Het verschil tussen de Senheisser en AKG is wel levensgroot maar dat mag ook wel, de
AKG kost ook ruim 2x zo duur.
De Senheisser levert meer bas maar af en toe te veel. 
De AKG klinkt op alle fronten gedetailleerder, fijnzinner en ruimtelijker !

TIP voor Postbank en ING-klanten/rekeninghouders
De AKG heb ik trouwens via de "Rentepuntenwinkel" gekocht voor de helft v/d adviesprijs !
Er staan nog meer audio/video-gerelateerde producten in deze winkel, welke veelal
voor 50% minder kocht kunnen worden.
Het uiteindelijke prijsvoordeel is vaak wel wat minder, omdat de 50% korting geldt
op de volle adviesprijs, echter veelal zijn deze producten in de winkel ook afgeprijsd

VANZOMERENG

toevoeging...

Zowel de Marantz versterker als CD-speler zouden voor ons een meer als
kwalitatief voldoende koptelefoonversterkers+uitgang hebben.
De koptelefoon op de Amp vind ik niet praktisch omdat deze geen aparte volumeregeling
heeft en je steeds de koptelefoon in- en uit moet steken, wat ik niet erg fraai vind !

De aparte koptel.Amps zijn dus meer uit practische overwegingen.
Deze zijn zodanig aangesloten, dat zowel mijn vrouw als ik, afzonderlijk van elkaar
altijd naar verschillende bronnen kunnen luisteren: tv-geluid, radio, dvd of cd



cheese

welkom op deze gezellige site man.......en indrukwekkende set.


groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

ja geluid uit zo,n tv is meestal niet veel , heb laatst een nieuwe gekocht en daar zit wel een redelijk goed geluid in zelf hecht daar ook niet zoveel waarde aan  :wink:  HD is wel prachtig met natuurseries  notworthy

veel plezier hier  byebye

mars

oi @ VANZOMERING

Welkom op dit forum ( ken ik jou niet van een ander forum toevallig?)

Enfin; ik wil even kwijt , dat ik jouw set erg mooi en doordacht vindt.
Je keus voor ''Sonus faber'' boven de ''Helicon'' , kan ik helemaal in komen ( heb bijde modellen mogen beluisteren, en zo is ''sonus'' samen met mijn speakers en ''Totem'' tot mijn favorieten gaan behoren.

nogmaals ;.........mooie set :kwijl: notworthy
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

VANZOMERENG

Citaat van: mars op januari 20, 2011, 23:04:19
Welkom op dit forum ( ken ik jou niet van een ander forum toevallig?)
Kans is zeer groot, ik zit overal  :-D

Totem heb ik ook menig keer gehoord en maken goede "muziekale speakers"
en vooral de het "laag" wat ze uit relatief kleine volumes halen is bijzonder !

VANZOMERENG

Mijn set bestaat uit:
1.  Versterker: Marantz PM11S2
2.  CD-player: Cambridge 740C (fungeert als externe DAC m.b.t. de Squuezebox)
3.  DVD-player: Denon DVD-3800BD
4.  CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken  )
5.  Luidsprekers: Sonus Faber Liuto Black
6.  Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP
7.  Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590
8.  MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701
9.  Streaming: Logitech Sueeze-duet + QNap-Nas

Bekabeling divers:
L.S-Kabel Supra Ply 3.4, Interconnect van Real Cable, Siltech en v/d Hul, Ixos, Profigold
zelfbouw Powercords (Belden kabel) en W&M-Powercords en Supra-Powercords

Hifiset


Platte grond luisterruimte


Marantz PM11s2 en SA15s2


Marantz PM11S2 inside


Marantz PMs11S2 rear


Cambridge A740C front


Cambridge A740C inside


Denon DVD-3800BD


Sonus Faber Liuto Black


Sueezebox-Duet + QNap-Nas



Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Ziet er SUPER uit,veel luisterplezier
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

VANZOMERENG

#27
Alle dank voor de complimenten.

Inmiddels ook alle 400 cd,S geript en de metadata geoptimaliseerd.

VANZOMERENG is klaar voor de lange wintermaanden  :-D

QuattroNL

Nais.
Heb je de Squeezebox analoog of digitaal aangesloten? Ik neem aan dat laatste. Op welke DAC?
(die SA15 kan je nu wel weer wegdoen....cd's speel je niet meer  clown1)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81