De set van Zuluman

Gestart door zuluman, december 10, 2010, 22:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Citaat van: zuluman op december 11, 2010, 11:18:27
dat heb ik vaker gehoord. wat is gedachte erachter? want de luchtopening zit aan de voorkant. dat kan je zien op een van de laatse pics waar de cover van de speaker is.

Ik zou het zeker een keer uitproberen, maar meestal zitten de baspoorten aan de achterkant en die hebben zeker de ruimte nodig.

groet.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

zuluman

#16
Citaat van: Martin op december 11, 2010, 21:43:39
Ik zou het zeker een keer uitproberen, maar meestal zitten de baspoorten aan de achterkant en die hebben zeker de ruimte nodig.

groet.

De baspoort zit aan de voorkant en de subwoofer zit aan de zijkant. volgens het boekje van jamo is de ideale afstand van de zijkant to een muur 0,5 tot 1m. ik heb ze op 0,5 van de muur gezet aan beide kanten. een meter kon ook maar dan is de onderlinge afstand te klein. nu is die ca. 3m. geeft een betere weergave van de bas. (bereik van de jamo x3m10 is op papier 32-20.000) vandaar dat ik subwoofer bij de achterspeakers heb neergezet. dat geeft dat de bas veel evenrediger verdeelt is over de ruimte. voorheen stond ie waar de boeddha lamps staat. dat gaf vooral in de keuken (diagonaal tegenover) een erg nare bas. terwijl de klipsch een downfire sub is. zit eraan te denken om een 2e achteraan te zetten aan de andere kant. de lowpass (40-120) pas ik aan op gevoel afhankelijk van de soort muziek. bij een film zet ik alles op max. dan tril je lekker van de bank bij DTS.

over de achterkant van de speaker tot een muur stond niks vermeld. ik ga het wel proberen. Als de jongste op bed ligt haal ik de speakercovers eraf. dat scheelt al een hoop. ik ga misschien morgenavond ze naar voren halen en kijken hoe het klinkt.

en volgens mij is mijn sr4200 te licht voor de jamo x3m10's (ook wel bekend als x870). ik heb veel gezocht maar ik ben nog niet achter wat het optimaal vermogen van een amp is voor mijn jamo x870's. moet natuurlijk wel weer een marantz zijn. de x3m10's kan je bi'wiren. dus een 7.1 amp zou ik gebruiken voor een 5.1 setup

Martin

Citaat van: zuluman op december 11, 2010, 22:39:27
over de achterkant van de speaker tot een muur stond niks vermeld. ik ga het wel proberen. Als de jongste op bed ligt haal ik de speakercovers eraf. dat scheelt al een hoop. ik ga misschien morgenavond ze naar voren halen en kijken hoe het klinkt.


Het is altijd leuk om een beetje te spelen met je speakers, om zo het beste uit je set te halen.

In princiepe is het 1x afstellen en daarna niet meer aanzitten, de instelling moet dan goed zijn voor films en voor stereo.

groet
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Marantz 81

Mooie set  :yes:

er was iemand op het forum die zijn SR14 wil wegdoen  ,weet alleen zijn naam niet meer las het in stereo versterkers topic byebye