Jamo wie kent het niet

Gestart door PM95, april 20, 2007, 15:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco



Het vlaggeschip van Jamo:

Reference 909 ,met een prijs van ?4554,- pst echter niet goedkoop.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

ja maar jamo heeft een uitstekende prijs kwaliteit verhouding

maar het zijn zker een van de mooiste speakers die ik ken ja

thom

zelf zouw ik graag de e7 willen hebben echt een schitterende speaker


of een uit de studio serie

de zuil staat bij mij in de buurt tekoop voor 250,- per stuk en de kleine versie voro 80,- per stuk echt een schitterende speaker voor dat geld

mahansz

hmmm, smaken verschillen..... mij iets te groot en shiny!  byebye
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

thom


erwin

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Die Jamo's kunnen wel heel byzonder klinken met een open baffle!

Ben erg benieuwd naar hoe ze in het laag presteren.

Ik heb trouwens zelf ook nog Jamo's, de concert's (nummer 5?)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco



?500,-voor die 2 zuiltjes is naar mijn mening echt een koopje! ,koop voor de gein die Seas units eens los,dan blijft er weinig ruimte over  :roll: ,de R909 maakt trouwens gebruik van Seas en Scanspeak units  8-)

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Maurice op april 20, 2007, 19:44:40

Ik heb trouwens zelf ook nog Jamo's, de concert's (nummer 5?)
Die zeker gezien het budget buitengewoon goed presteren  :-),de Concert 8 en 11 doen daar nog een flinke schep bovenop,met name de 11 is een hele mooie vloerstaander die helaas vrij zeldzaam is.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

2 weken geleden stonden ze aangesloten bij Stassen in Tegelen op 1x PM-15S1 met 2x MA-9S2 en als bron werd een 1 of ander heftige cd speler van denon gebruikt.

Maurice

Ik merk toch vaak dat Jamo een ondergewaardeerd merk is. Veel mensen hebben er een mening over, die echter alleen gebaseerd is op de party speakers en eventueel de concept serie.

Maar de betere series zijn echt wel top. In de concerts die ik heb zitten de eerste metal domes die ik uitermate aangenaam vind klinken! Verder is de klankkleur ook van het genre wat mij erg aanspreekt.

Concert 8:


Van de concert 5 kan ik helaas geen pic vinden. Zelf heb ik ze uitgeleend, dus kan er geen maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

overigens vroeger heette jamo; svenska

ze hebben nu best wel mooie kasten.
maar vroeger hadden ze veel clubhuis en disco speakers.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op april 22, 2007, 14:19:36
ze hebben nu best wel mooie kasten.
maar vroeger hadden ze veel clubhuis en disco speakers.
Is al die jaren al zo geweest, nu nog. Alleen kent iedereen Jamo van de clubhuis / discospeakers en juist niet die mooie modellen. Die Jamo's die ik heb zijn al zeker15 jaar oud, en behoren wel tot de serieuze hifi.
En de Oriel behoort tot de highend!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Maurice op april 22, 2007, 18:48:49
Citaat van: HAL9000 op april 22, 2007, 14:19:36
ze hebben nu best wel mooie kasten.
maar vroeger hadden ze veel clubhuis en disco speakers.
Is al die jaren al zo geweest, nu nog. Alleen kent iedereen Jamo van de clubhuis / discospeakers en juist niet die mooie modellen. Die Jamo's die ik heb zijn al zeker15 jaar oud, en behoren wel tot de serieuze hifi.
En de Oriel behoort tot de highend!

okee dan.

maar ik weet iets leuks technisch van jamo.

jamo zette vroeger  beveiliging circuit paralel.
met de bedoeling.
ZOU de versterker ineens een kapotte eindtrap krijgen door TE hard spelen. of weet ik veel.
en stuurt een peak spanning naar de speakers die verschrikkelijk veel schade veroorzaakt.
zou het circuit de HOGE EN MIDDE tone uitschakelen doormiddel van een klein relai'tje  dat gevoed word door de peak spanning zelf  HB
peak weg relaitje uit 
maar de bass woofers zijn niet beschermt die zullen dus verbranden. (maar alle woofers kan je nog kopen bij jamo)
:wink:

leuk en slim!

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!