De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Citaat van: Niber op maart 10, 2013, 20:45:49
Nu nog een fatsoenlijke phono-pré (zit niet op de SR6005). Is nu aangesloten op de Denon PMA-500ae. Maar ideaal is anders, moet nu telkens de speakers ompluggen.
Iemand nog tips? Ik zit zelf aan de Pro-Ject Phonobox te denken (vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding).

Je kunt voorlopig de tape out gebruiken en die weer aan de Marantz knopen, hoef je niet steeds speakers te wisselen.

Niber

Citaat van: Zoldar op maart 10, 2013, 22:36:53
Ortofon's 2M red en blue zijn accuraat, open en behoorlijk gedetailleerd. Je kunt ook de naald vervangen zodat je het element niet hoef weg te gooien als de naald versleten is. Je kunt zelfs upgraden van red naar blue omdat de naalden uitwisselbaar zijn.

Thnx!  notworthy
De 2M red was mijn eerste keuze inderdaad. Had ook gehoopt dat dit element in de draaitafel zou zitten, helaas was dit niet het geval. Maar dat geeft weer wat meer keuzes.
De blue lijkt me enigzins "too much" voor mijn set.

Citaat van: renes59 op maart 10, 2013, 22:37:50
Ja dat is een goede keus. Ze zijn wel wat duurder maar klinken ook beter als de gebruikelijke Grado's en goedkope Denons. Denon heeft ook mooie elementen, denk aan 103R en de 304, niet goedkoop wel goed.
Moet wel allemaal in de arm passen en geschikt zijn voor de arm.
Ik weet niet waar je woont in Drenthe maar bij Musifoon in Emmen heeft men wel verstand van draaitafels.
Volgens mij passen er in die arm veel verschillende elementen (aldus internet). Ik zal vast geen vreselijk exotisch element er in hangen, dus dat komt vast in orde.
Ik woon paar km van Assen, dus Emmen is ook prima te bereiken voor mij. Zal d'r eens naar binnenlopen wanneer ik er weer eens ben.  :yes:

Citaat van: Maus op maart 11, 2013, 10:20:19
Je kunt voorlopig de tape out gebruiken en die weer aan de Marantz knopen, hoef je niet steeds speakers te wisselen.
Dat is ook nog een idee. Zal er eens naar kijken, bedankt!
(Al denk ik dat ik deze week maar een phono-pre bestel  clown1 .)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

bramdg

PROFICIAT erg mooie tafel  :yes:

Ja denk zo bij hetzelfde merk blijven betreffende de phono versterker is goede keuze  :yes:

deze al toertjes maken zeker ?  :-D

en miss nog mooie zwarte puck er op termijn nog bij van Pro-ject  :evil:

Have FUNNNNN !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Niber

Kwast over de muur gehaald en een nieuw meubel.
Alleen KPN iTV is op het moment aangesloten (rechtstreeks op de TV).
Wilde gisteren paar gaten boren voor de kabels en dat de SR zijn warmte kwijt kan en toen vloog de gatenboor uit de beveiliging en hapte zich in mijn knie.
Komende week daar dus pas mee verder, tot die tijd radio luisteren via de TV.  :oops:

Ook wil ik de TV nog aan de muur hangen zodat de platenspeler op het meubel kan staan.


Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

foto van knie  :-) sterkte


ziet er goed uit in huize Niber
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Sterkte met je knie! Ziet er vast puik uit als het af is :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jrm

Ai, dat is niet lekker zo'n boortje in je knie....Sterkte.

De wand ziet er mooi uit!

xander32

Citaat van: Niber op juni 02, 2013, 12:43:45

Wilde gisteren paar gaten boren voor de kabels en dat de SR zijn warmte kwijt kan en toen vloog de gatenboor uit de beveiliging en hapte zich in mijn knie.

Gelukkig kan je zelf eerste hulp verlenen :-D.

pameijer

#248


Edwards Audio Apprentice MM heeft een erg positieve recensie. Ook lekker betaalbaar! Beetje onzin om voor een phono pre bij hetzelfde merk te blijven.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Citaat van: Niber op juni 02, 2013, 12:43:45
Kwast over de muur gehaald en een nieuw meubel.
Alleen KPN iTV is op het moment aangesloten (rechtstreeks op de TV).
Wilde gisteren paar gaten boren voor de kabels en dat de SR zijn warmte kwijt kan en toen vloog de gatenboor uit de beveiliging en hapte zich in mijn knie.
Komende week daar dus pas mee verder, tot die tijd radio luisteren via de TV.  :oops:

Ook wil ik de TV nog aan de muur hangen zodat de platenspeler op het meubel kan staan.




Ziet er netjes uit. Waarom eigenlijk een losse cd speler? Die andere is toch een ud?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: pameijer op juni 02, 2013, 20:33:55

Edwards Audio Apprentice MM heeft een erg positieve recensie. Ook lekker betaalbaar! Beetje onzin om voor een phono pre bij hetzelfde merk te blijven.

Ik had best even kunnen melden dat ik al een poosje met een Pro-ject phonobox speel.
Maar dat is een oudje die ik erg geschikt kon krijgen, wellicht dat ik die nog eens ga vervangen en dan is dit ook een mooie inderdaad.

Citaat van: Zoldar op juni 03, 2013, 19:14:45
Ziet er netjes uit. Waarom eigenlijk een losse cd speler? Die andere is toch een ud?

Andere is een BD5004, kan ik natuurlijk ook cd's op draaien. Of er klankverschil is weet ik niet, maar mijn gevoel zegt nou eenmaal dat een losse cd-speler beter is (en ik mag graag cd's draaien).
Sowieso krijg ik er geen drol meer vol op marktplaats en zeg nou zelf, ziet er toch mooi uit zo drie vakken gevuld met Marantz.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Inderdaad, lekker laten staan....!

pameijer

Citaat van: Niber op juni 03, 2013, 21:41:33
Ik had best even kunnen melden dat ik al een poosje met een Pro-ject phonobox speel.
Maar dat is een oudje die ik erg geschikt kon krijgen, wellicht dat ik die nog eens ga vervangen en dan is dit ook een mooie inderdaad.


Link naar pdf-je
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

#254
Knie gaat weer een stuk beter, al heb ik toch te gek gedaan afgelopen week door naar Muse te gaan en ook naar het werk te gaan.
Knie toch wel een beste mep gehad en achteraf nu toch wat overbelast (als "zorgprofessional" moet je eigenlijk beter weten natuurlijk  shutup , maar met mijn beentje omhoog op de bank zit nou eenmaal niet in m'n aart). Heling van de wond gaat goed. Maandag/dinsdag laat ik de zeven touwtjes/hechtingen er uit halen, die beginnen me nl. wat te irriteren tussen de korsten.  HLP

Maar goed terug naar mijn set.
Ik ga morgenmiddag, maandag of dinsdag opnieuw proberen om mijn kabelmanagement te maken (dit keer hopelijk zonder ongelukken) en dan ook de tv ophangen.
Heb een beugel die tot een tv van 65 inch kan, dus een maatje groter zou nog kunnen (je bent toch snel gewend aan zo'n groot scherm).

Receiver past precies in het vak. Vandaar dat ik daar de achterkant helemaal wil weghalen. Wanneer dit nog niet afdoende voor koeling zorgt hoe kan ik dit dan het beste oplossen?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2