De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Janver op februari 14, 2013, 21:27:54
nonono

Van Harte gefeliciteerd!!!

Al weer een bewerkelijk 'apparaat' zonder aan en uit knop!
:-D
Gefeliciteerd Niber met de verwachting van de nieuwe boreling!  pompom
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Dank!

Nu sinds klein poosje de Squeezebox (de meest gebruikte bron in huis) via een digitale coax aangesloten op de SR6005. Toch wel een stuk verbetering hoor!
Ik hoor toch wel wat meer informatie in de muziek.

En heel stiekem zit ik ook al vaker weer te denken aan "gewoon" stereo...
Maar surround is nu nog te leuk!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Citaat van: Niber op februari 19, 2013, 15:02:43
Dank!

Nu sinds klein poosje de Squeezebox (de meest gebruikte bron in huis) via een digitale coax aangesloten op de SR6005. Toch wel een stuk verbetering hoor!
Ik hoor toch wel wat meer informatie in de muziek.

En heel stiekem zit ik ook al vaker weer te denken aan "gewoon" stereo...
Maar surround is nu nog te leuk!!
Surround is ook erg leuk, maar stereo kan toch ook ? Of zit je te denken aan een upgrade.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

#228
Als ik zit te luisteren in pure direct ben ik wel eens aan het prakkeseren over hoe het zal zijn met bijvoorbeeld een PM15s1.
Of het dan veel beter zou zijn dan de SR6005. Zou dan dus denken aan een upgrade...

De SR is al beter dan mijn voormalige PM5003 (waar ik overigens ook heel tevreden mee was).
Tevreden zijn is ook een kunst, maar toch...zal ik dan toch dat gevaarlijke virus oplopen?

Ach beetje meimeren mag best. Mijn nuchterheid zorgt over het algemeen er voor dat ik geen gekke uitgaven doe.
Bijkomend nadeel van stereo is dag ik nl. dan ook een externe dac voor de Squeezebox zou moeten kopen, anders spreek je niet echt van upgrade (eerder sidegrade of misschien zelfs wel downgrade).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

Pas op voor het virus... :evil:  nee hoor, ik lees dat je goed omgaat met je beslissingen. En wensen hebben we allemaal.
Misschien kan je een keer een vergelijk doen met een PM15s1.  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Zoals in een ander topic gemeld heb ik afgelopen week een andere platenspeler gehaald. Het is de Pro-Ject RPM 1.3 Genie geworden.
Mooi ding en zal het prima doen binnen mijn set voor die enkele plaat die ik draai!
Het leuke aan deze platenspeler is dat er verschillende "tweaks" voor te koop zijn die hem niet alleen beter laten klinken, maar ook nog een optisch verfraaien.  :-D

Even uit ander topic geknipt en geplakt:

Citaat van: John Wx op maart 07, 2013, 11:35:57
state of art  notworthy
Thnx!  Deze dan ook met name gekocht om de vormgeving.
Qua prestaties schijnen deze en de Thorens TD166, welke ik eerst had (staat nu op zolder) niet voor elkaar onder te doen.

Citaat van: pietjepc op maart 07, 2013, 20:15:33
stupid

Mooie aanwinst :yes: Moet je hem dan ook nog afstellen of is het plug and play?
Zat al gedeeltelijk in elkaar. Dus na wat dingen instellen plug and play.
Lekker makkelijk dus.  clown1

Citaat van: Zoldar op maart 07, 2013, 20:17:11
Goed en stijlvol deck  :yes:
:yes: Daarom dus gekocht.

Citaat van: SmauG op maart 07, 2013, 20:50:52
Mooie tafel.
Welk element komt erin? Ben benieuwd naar je bevindingen.
Welke er uiteindelijk in komt weet ik niet. Zit nu een Orthofon OM-3E (standaard gemonteerd) in.

Citaat van: John Wx op maart 07, 2013, 21:35:50
Wel affe afregelen
:yes: Basisafregeling gedaan. Fijnafstelling komt nog.

Citaat van: Cornelis1921 op maart 08, 2013, 12:23:09
Yammie yammie Niber, dat is een mooie speler! De felicitaties zijn dan ook in hun geheel op hun plaats. hello hello hello
Bedankt, Cor!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Snelle iPhone foto.



Maar dit is hem dus geworden. Was al een poosje getriggerd door deze platenspeler. Kleine poos terug nog wat info vergaard bij de locale hifi-boer en daarna besloten dat de RPM 1.3 Genie er moest komen, de colour uitvoering met het betere element (Orthofon 2M-Red) voor slecht 50 euro meerprijs ten opzichte van de standaard uitvoering met Orthofon OM-3E element (zoals ik hem nu heb).
Wegens andere prioriteiten dit niet meteen gedaan, aangezien we nog wel wat andere kosten hebben/krijgen komende tijd.

Echter zag ik vlak na die tijd op marktplaats deze voorbij komen met bij de beschrijving "Nieuw in doos, nooit gebruikt".
En dat bleek ook echte te kloppen, hij was half afgemonteerd en de rest zat als nieuwe onderdelen in de doos en dat voor de helft van de adviesprijs.  pompom
Dan is de keuze snel gemaakt...

Hopelijk ga ik nu ook weer wat meer fysieke muziek kopen, op vinyl uiteraard.  :yes:


Nu nog een fatsoenlijke phono-pré (zit niet op de SR6005). Is nu aangesloten op de Denon PMA-500ae. Maar ideaal is anders, moet nu telkens de speakers ompluggen.
Iemand nog tips? Ik zit zelf aan de Pro-Ject Phonobox te denken (vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding).

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Paul

Vinyl forever, veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Gefeliciteerd met jouw aanwinst. Mooie draaitafel.

Zoldar

Phono box is prima. Zou me geld eerder in een element stoppen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Citaat van: Zoldar op maart 10, 2013, 21:49:25
Phono box is prima. Zou me geld eerder in een element stoppen.

Bedankt, toevallig tips mbt element?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

renes59

Ortofon heeft mooie elementen, veel keus ook.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Citaat van: Niber op maart 10, 2013, 22:13:15
Bedankt, toevallig tips mbt element?

Ortofon's 2M red en blue zijn accuraat, open en behoorlijk gedetailleerd. Je kunt ook de naald vervangen zodat je het element niet hoef weg te gooien als de naald versleten is. Je kunt zelfs upgraden van red naar blue omdat de naalden uitwisselbaar zijn. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#238
Ja dat is een goede keus. Ze zijn wel wat duurder maar klinken ook beter als de gebruikelijke Grado's en goedkope Denons. Denon heeft ook mooie elementen, denk aan 103R en de 304, niet goedkoop wel goed.
Moet wel allemaal in de arm passen en geschikt zijn voor de arm.
Ik weet niet waar je woont in Drenthe maar bij Musifoon in Emmen heeft men wel verstand van draaitafels.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Citaat van: xander32 op maart 10, 2013, 21:19:52
Gefeliciteerd met jouw aanwinst. Mooie draaitafel.

Idd, mooie DT. Gefeliciteerd!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.