De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rexp

Verstandig... of gewoon wachten tot ze tweedehands wat goedkoper worden.

Niber

Citaat van: Janver op oktober 23, 2012, 15:28:45
Helemaal eens met Rexp!

Ik twijfel alleen of PM7003 wel de verbetering brengt die je eventueel wilt hebben.

Maar wie niet waagt, wie niet wint!

Het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben met de stereo capaciteiten van de SR6005, is zelf beter dan ik voorheen had (kan ook tussen mn oren zitten, heb niet één-op-één vergeleken).
Ik kom immers van de PM5003 en daar was ik al laaiend enthousiast over.

Het "doel" van deze aankopen is om te kijken of het mogelijk is om binnen een bepaald budget het stereogebeuren wat hoger te krijgen.
Mocht ik geen vooruitgang (of zelfs achteruitgang) horen is de boel weer net zo snel weer weg.
Als de boel allemaal aangesloten staat ga ik de SR6005 wel rustig vergelijken met de PM7003.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

#167
Citaat van: Niber op oktober 23, 2012, 17:14:57
Het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben met de stereo capaciteiten van de SR6005, is zelf beter dan ik voorheen had (kan ook tussen mn oren zitten, heb niet één-op-één vergeleken).
Ik kom immers van de PM5003 en daar was ik al laaiend enthousiast over.

Het "doel" van deze aankopen is om te kijken of het mogelijk is om binnen een bepaald budget het stereogebeuren wat hoger te krijgen.
Mocht ik geen vooruitgang (of zelfs achteruitgang) horen is de boel weer net zo snel weer weg.
Als de boel allemaal aangesloten staat ga ik de SR6005 wel rustig vergelijken met de PM7003.
Eerder vooruitgang Niber. Achteruitgang lijkt mij onwaarschijnlijk of het moet een financiële zijn, een miskoop dus maar dat lijkt mij even onwaarschijnlijk. 7003-type is mooi gebouwd en afgewerkt en heeft dito specs. Dit worden denk ik blijvertjes, totdat natuurlijk... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Citaat van: Niber op oktober 23, 2012, 17:14:57
Het is dus niet zo dat ik niet tevreden ben met de stereo capaciteiten van de SR6005, is zelf beter dan ik voorheen had (kan ook tussen mn oren zitten, heb niet één-op-één vergeleken).
Ik kom immers van de PM5003 en daar was ik al laaiend enthousiast over.

Het "doel" van deze aankopen is om te kijken of het mogelijk is om binnen een bepaald budget het stereogebeuren wat hoger te krijgen.
Mocht ik geen vooruitgang (of zelfs achteruitgang) horen is de boel weer net zo snel weer weg.
Als de boel allemaal aangesloten staat ga ik de SR6005 wel rustig vergelijken met de PM7003.

Proberen is natuurlijk heel erg goed om er een eigen mening van te krijgen. Maar volgens mij liggen de PM7003 en de SR6005 redelijk dicht bij elkaar.

Hoe speel je eigenlijk muziek af op de SR, met of zonder ADSY?
Hier kan uw reclame staan!

Niber

Ik zal er niet achterkomen voorlopig.
Gaat niet door deze ronde.

Ga er voorlopig ook niet meer achter aan (denk ik). Eerst maar eens wat geld achteruit zetten voor een subwoofer...

@Janver: Ik heb altijd audyssey aan staan, ook met stereo.
De Dynamic EQ staat altijd aan, de dynamic Volume altijd uit!!
Voor de rest nog niet genoeg verdiept in het hele audyssey gebeuren.
Jij wellicht nog tips, aangezien jij een poos met iets vergelijkbaars hebt gespeeld?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Grootste tip is op een heel stil moment inmeten met zoveel mogelijk meetpunten in een redelijke cirkel rond de luisterpositie.

Ik heb Dyn vol. En Dyn Eq. uit staan hoewel Dyn. Eq. helemaal nog niet zo verkeerd klonk. Daar ben ik al wel achter, maar op een of andere manier vertrouw ik het niet. Dyn Vol. komt bij helemaal mij niet aan.

Nu na 1 week spelen, blijft Audyssey voor 95% zeker altijd aanstaan.
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Citaat van: Niber op oktober 25, 2012, 23:08:33
Ik zal er niet achterkomen voorlopig.
Gaat niet door deze ronde.

Ga er voorlopig ook niet meer achter aan (denk ik). Eerst maar eens wat geld achteruit zetten voor een subwoofer...
@Janver: Ik heb altijd audyssey aan staan, ook met stereo.
De Dynamic EQ staat altijd aan, de dynamic Volume altijd uit!!
Voor de rest nog niet genoeg verdiept in het hele audyssey gebeuren.
Jij wellicht nog tips, aangezien jij een poos met iets vergelijkbaars hebt gespeeld?
Een (goede) sub zal je veel brengen betreft beleving bij meerkanaals software :yes:.

Niber

#172
Eindelijk een blu-ray speler in het kastje staan.   :-D
Een tweedehandsje, uiteraard wel een Marantz, de BD5004.  hello
Paar week getwijfeld om in de uitverkoop één van de laatste UD5005 op te halen. Maar daarvoor draai ik te weinig dvd's (en blu-rays heb ik nog helemaal niet in bezit). Rest van de functies heb ik niet nodig, zoals 3D want geloof niet dat ik een 3D tv ga kopen. Opzich had me SACD wel leuk geleken. Maar ook die heb ik niet, nieuwe zijn ze schreeuwend duur, worden weinig uitgegeven en al al helemaal weinig wat ik zou kopen (maar toch stiekem jammer dat het niet kan  :wink: ).


De PM5003 wordt morgen ook opgehaald als het goed is (heb al meerdere marktplaats beloften gehad, maar deze vent kwam aardig serieus over).
Stiekem ook wel jammer, mijn eerste serieuze versterker.

Nu nog een full hd tv, subwoofer, center en ander meubel (niet percee in die volgorde).
Maar die komen vanzelf...En dan vergeet ik ook nog bijna dat ik graag een andere platenspeler wil.

Iemand trouwens een idee of ik de Squeezebox beter digitaal kan aansluiten naar de SR6005?
Zelf luisteren is natuurlijk het beste, maar een ervaring is altijd welkom.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! pompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: Niber op november 08, 2012, 22:59:41
Eindelijk een blu-ray speler in het kastje staan.   :-D
Een tweedehandsje, uiteraard wel een Marantz, de BD5004.  hello
Paar week getwijfeld om in de uitverkoop één van de laatste UD5005 op te halen. Maar daarvoor draai ik te weinig dvd's (en blu-rays heb ik nog helemaal niet in bezit). Rest van de functies heb ik niet nodig, zoals 3D want geloof niet dat ik een 3D tv ga kopen. Opzich had me SACD wel leuk geleken. Maar ook die heb ik niet, nieuwe zijn ze schreeuwend duur, worden weinig uitgegeven en al al helemaal weinig wat ik zou kopen (maar toch stiekem jammer dat het niet kan  :wink: ).


De PM5003 wordt morgen ook opgehaald als het goed is (heb al meerdere marktplaats beloften gehad, maar deze vent kwam aardig serieus over).
Stiekem ook wel jammer, mijn eerste serieuze versterker.

Nu nog een full hd tv, subwoofer, center en ander meubel (niet percee in die volgorde).
Maar die komen vanzelf...En dan vergeet ik ook nog bijna dat ik graag een andere platenspeler wil.

Iemand trouwens een idee of ik de Squeezebox beter digitaal kan aansluiten naar de SR6005?
Zelf luisteren is natuurlijk het beste, maar een ervaring is altijd welkom.  :yes:
Niber, Abschied tut Weh... Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op november 08, 2012, 23:33:08
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! pompom
Ja en ook dat wel weer ! pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Gefeliciteerd met de Bleu ray speler  8-)

Lijkt mij dat de Dac in de SR 6005 beter is als die in de Squeezbox

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op november 09, 2012, 10:57:51
Gefeliciteerd met de Bleu ray speler  8-)

Lijkt mij dat de Dac in de SR 6005 beter is als die in de Squeezbox

? proberen maar mijn gevoel zegt ja maar heb wel is een SB gewoon zo gehoord en  pompom maar ja we zijn gek op optie's


Jack verkocht Marantz81  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rexp

Een bekende BR speler. Ben er zelf erg tevreden over, nog geen minpunt kunnen ontdekken.

Niber

#179
Paar foto's...

1. De kijk en luisterposities (van mij, vrouwlief zit over het algemeen op de bank)
2. Surrounds vanaf de luisterpositie

Op de foto lijkt het alsof de fronts flink zijn ingedraaid, in de praktijk valt het mee. Ben hier echter nog een beetje mee aan het experimenteren. Heb het gevoel dat het niet erg veel verschil maakt. Kan ook door auddysey of de brede afstraling die de Kef's hebben.

*Edit. Speaker stond wel scheef. Was even bij kastje geweest, toen waarschijnlijk aangedrukt. Nu staat die weer netjes een inimini beetje omgedraaid.  :oops:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2