De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Citaat van: xander32 op december 01, 2020, 19:12:10
Mooi hoor en bij Chris kan je gerust iets kopen, een meer dan betrouwbare verkoper.

Hij heeft mij al eens geheel belangeloos geholpen met het aanleggen van netwerk aansluitingen in de woonkamer. Dat vond en vind ik nog steeds zo tof, iemand die je enkel van een forum kent en dan dit voor jouw doet  notworthy

Prima vent inderdaad.
Het is dat we beide nog andere plannen hadden anders had ik er best nog even kunnen blijven plakken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

The Good Son

Leuk dat je tevreden bent met je nieuwe speakers, prima match met de rest van het interieur 👍

JohnWx

Citaat van: Niber op december 01, 2020, 20:26:22
Die kachel zorgt voor een lekkere warme sound.  :wink:
(En nog belangrijker, dat ding zorgt er voor dat ik in een voetbalbroekje op de bank kan zitten in de winter  clown1 )

profiel voor die mooie speakers staan er nog niet op

Chris is een leuke kerel

Was wel verrast dat hij voor monitoren ging/gaat van JBL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Zag ze net op FB langs komen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bert50

Mooie ls veel plezier ermee.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

cz79

Knappe set heb je zo staan Niber! Mooi voor elkaar, goed de aandacht besteden aan de plaatsing en dan de Linn z'n werk laten doen met correctie.

@JWX, ik was onwijs happy met de scansonics maar die JBLs doen er in mijn kamer niet voor onder, geen DSP meer nodig en iets makkelijker te plaatsen. Heerlijk live geluid

Audiophylia Nervosa

Mooie slanke speaker en toch bijzonder dat er nog merken (vaak excoten) zijn die uit weinig iets heel moois kunnen krijgen. Groot is niet per definitie beter.

Ik ben ook zoekende naar iets vergelijkbaars, niet te groot maar toch met body en karakter.

Veel luisterplezier!

Groeten,
Marcel
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

Cobraatje

Citaat van: Niber op december 01, 2020, 17:29:15
Dank heren!

Vanmorgen nieuwe luidsprekers opgehaald.
Het zijn Scansonic MB 2.5 geworden (bij forumlid CZ79 opgehaald).

Mooie slanke luidsprekers met een fantastisch geluid.
De laagweergave is ook behoorlijk indrukwekkend voor zo'n smalle luidspreker.
Ik ben niet zo goed in verschillen omschrijven (sowieso niet in geluid omschrijven, klinkt gewoon goed) maar het eerste wat opvalt is dat het laag heel veel strakker is dan die van de Q7 (die toch wat wollig kan zijn).
De hoge tonen zijn ook fantastisch, laten veel detail horen.

Komende tijd maar eens spelen met plaatsing en de Linn Space Optimisation.

*Edit:
Foto hoe het er nu bij staat.


De ribbon klinkt erg fraai, veel luisterplezier  :-)
Zelf de MB-3.5 gehad, weet dus hoe de MB's klinken.

Plaatsing is wel even een gedoe, komt erg krek.
Goed geplaatst en met potente versterking kom je in een wall of sound te zitten.
Zoals de luidsprekers nu staan is er nog duidelijk ruimte voor verbetering.
3 meter uit elkaar en met veel toe in klinken ze het beste.
Zelf kan ik mijn Raidho's niet perfect plaatsen in mijn ruimte, maar met wat uitproberen een goed compromis gevonden.

Frits Denon

Met de ribbon tweeter hier ook goede ervaringen, maar dan met Elac.

Ik heb de FS247 vloerstaander, lijkt er qua bouw en speakerbezetting wel wat op de MB's. Ook een ranke verschijning. Zal waarschijnlijk anders klinken, maar het brede en diepe beeld van een goede ribbon is herkenbaar.

Geniet ervan! :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Ohm Ivo

Citaat van: Niber op december 01, 2020, 17:29:15
Dank heren!

Vanmorgen nieuwe luidsprekers opgehaald.
Het zijn Scansonic MB 2.5 geworden (bij forumlid CZ79 opgehaald).
...


Ziet er prachtig uit. Ik heb Scansonic nooit gehoord, maar stel me op grond van gebruikerservaringen en reviews voor dat ze zeer strak en uiterst gedetailleerd klinken (maar mss is dat onzin). Als ik zo naar de foto kijk stel ik me ook voor dat de speakers eigenlijk verder uit elkaar zouden moeten staan, maar dichter bij de kachel kan ook weer niet.

Hoe dan ook: heel mooie set. Veel luisterplezier!

Groet van Evert

Niber

#356
Door die kachel moet ik inderdaad concessies doen, maar dat heb ik er graag voor over.
We zitten wel eens te denken om de bank op de plek van de televisie te zetten en de tv in een andere hoek en de stereo dan aan de andere kant van de woonkamer.
Dat is een bredere muur en zitten we er een paar meter verder van de luidsprekers af, maar dat is toekomstmuziek.
Deze knusheid bevalt ons prima.

Misschien maak ik nog wel eens foto's/plattegrondje van wat ik bedoel.

Nadeel daarvan is dat er geen open ruimte meer achter de luisterplek is, maar dan gelijk muur zou zitten. Lijkt me ook niet bevordelijk.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Frits Denon

Ellek foordeel hep sein nahdeel. :-D
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Dikke speakers die scansonics!

Veel luisterplezier!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk