De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: Niber op oktober 20, 2010, 17:52:56
Bedankt voor het warme welkom allemaal!  8-)
Ik kom vast eens kijken naar het geweld dat jij in de woonkamer hebt staan. Ziet er goed uit op de foto's!!
Waar ben jij woonachtig in ons mooie Drenthe?

@ Studium III: wat is er de 31e dan? Gaan je dan het huis van WimPeu bewonderen en kijken hoe mooi alles speelt bij hem?
Tja dat virus heb ik volgens mij gratis gekregen toen ik de Marantz kocht... clown1
De 31 zitten we Idd bij wim binnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Niber

Update:

Enige tijd verder staan er wat dingen bij zoals een mediaplayer en een PS3.
De pc staat sinds kort ook beneden bij de tv, heerlijk internetten vanaf de bank met AmbiLight.  (Alleen staat het ding nu niet aan en doe dit dus met mn mobieltje..) clown1

Ook staan er sinds een paar uurtjes 2 Kef iQ30 speakers te spelen in de woonkamer.
Na dat mijn zoektocht een poos op een laag pitje stond kon ik deze speakers overnemen...Klinkt meteen een stuk beter dan mijn vorige speakers.

Ik ben eerst tevreden... pompom

Naja bijna tevreden, met al die stekkers die ik nu heb moet ik even een ander blok halen heb nu een behoorlijke wirwar an draden. Kan ik dan alles weer netjes maken. :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

xander32

Gefeli, mooie upgrade hoor die IQ30`s  :yes:.
Enne:


TTIWWP

Sander.
Citaat van: Niber op januari 22, 2011, 13:55:34
Update:

Enige tijd verder staan er wat dingen bij zoals een mediaplayer en een PS3.
De pc staat sinds kort ook beneden bij de tv, heerlijk internetten vanaf de bank met AmbiLight.  (Alleen staat het ding nu niet aan en doe dit dus met mn mobieltje..) clown1

Ook staan er sinds een paar uurtjes 2 Kef iQ30 speakers te spelen in de woonkamer.
Na dat mijn zoektocht een poos op een laag pitje stond kon ik deze speakers overnemen...Klinkt meteen een stuk beter dan mijn vorige speakers.

Ik ben eerst tevreden... pompom

Naja bijna tevreden, met al die stekkers die ik nu heb moet ik even een ander blok halen heb nu een behoorlijke wirwar an draden. Kan ik dan alles weer netjes maken. :-D

Niber

#18
Bedankt, Sander.

Moest camera nog even aan de pc hangen, maar bij deze.
Dit zijn ze geworden, ben er erg blij mee.

Klinkt echt een stuk beter.... pompom Was uiteraard ook de insteek...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

En zo staat de boel er nou bij...Voor sommige dingen nog even een andere oplossing verzinnen om te plaatsen.
Mediaplayer komt sowieso naar TV/Radio-ontvanger. Playstation blijft (denk ik) achter de tv staan, maar de pc moet sowieso nog een ander plekje.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#20
Voor een paar centen extra kreeg ik trouwens nog een (stereo)versterker en cd-speler van Denon mee.

Aangezien mijn ouders toch wat anders willen kunnen ze dit er wel neer zetten (als ze het niet te groot vinden...).
Anders leuk voor garage/hobbykamer.  :wink:

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

Gefeliciteerd met de speakers  :-)

nu nog een setje van deze  :wink:   KLIK  ALS VOORBEELD [/b]

VANZOMERENG

Welkom hiero Niber, gave set !

En een extra setje erbij, je bent al een echte audiofiel  :-D
Alhoewel ik er ook een aantal kent met > 5 sets maar die zijn knettergek  :-D

Niber

Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2011, 21:38:06
Gefeliciteerd met de speakers  :-)

nu nog een setje van deze  :wink:   KLIK  ALS VOORBEELD [/b]
Daar heb ik al even over zitten nadenken, qua plaatsing is ons hoekje wat lastig voor stands.
Ik heb nu zelf bedacht de rechter speaker op de vensterbank, komt dan mooi naast de tv (op een stand zou de speaker er 40 cm voor staan) en de linker speaker op een stand.

Heb dit al even aan de vrouw des huizes voorgelegd en die vond het niet heel raar klinken.  pompom
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Inmiddels een paar kleine wijzigingen met grote gevolgen voor gemak en geluid.

Voor het gemak heb ik een Logitech Squeezebox Touch aangeschaft.
Deze staat op de vensterbank en ik kan hem zo bedoenen vanaf de stoel waar ik altijd zit. Iedeaal dus...

Voor het geluid heb ik een paar speakerstands gehaald.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#25
Zoals al eerder aangegeven is het niet handig in huis om de twee stands beide te gebruiken.
De ene speaker is dus verhuist naar de vensterbank en de andere speaker staat nu op de stand.

Niet iedeaal, maar voor alsnog het beste compromis in onze woonkamer.
Zoals te zien is de stand wel een paar centimeten lager dan de vensterbank. Ook dit niet ideaal, maar beter dan het was.
Mochten we gaan verhuizen zal ik van te voren rekening met plaatsing e.d. houden.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

jrm

"iets" onder stand leggen (tegel, boek) en je hebt dezelfde hoogte als je vensterbank...

Cornelis1921

 :yes: Hoi Niber, vanuit de, verre, Randstad gezien heb jij een keurige ☆☆☆☆/☆-set. Dit een uitstekende voorwaarde voor veel luisterplezier. Ik ben in 1969 met een kunststof Erres mono pick upje begonnen. Dat was toen heel wat. Nu heb iets, voor mijn doen, al iets heel behoorlijks, doch het is ook geen 'state of the art'. Dennis, je hebt een uitstekende keuze gedaan als het gaat om veel 'value for money'. Èn bedenk, het is marantz! Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

#28
Dankjewel, ik ben inderdaad erg content met mn set(je).
Het is geen hi-end duizenden euro's set, maar voldoet meer dan genoeg voor mij. En zoals je benoemde: erg veel luisterplezier van inderdaad. En dat is toch het allerbelangrijkste om te genieten van de muziek waar je van houdt.

Natuurlijk krijg ook wel eens kriebels als ik erg mooie set hoor en zie, maar ik moet ook nog wat te wensen overhouden.
Komt nog bij dat ik geen ruimte over heb in mijn kastje. Anders had ik destijds wel de PM7003 gekocht die ook erg scherp geprijsd was...

Ben nu wat aan het spelen geweest met de plaatsing van de linkerspeaker, staat nu een stukje verder (anderhalf á twee meter) weg. Klinkt al een stuk ruimtelijker...en het lijkt nog beter ook.

Jij zal van '69 (heerlijke tijd om jong te zijn lijkt me) tot nu vast een leuke stappen gemaakt hebben.
* Edit heb je speakers (Harbeth HL-P3ES-2) even gegoogled, erg mooi klassiek uiterlijk.

Ow en de naam is geen Dennis, maar Nieko.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

#29
Mijn Technics platenspeler gaat naar boven en voor in de woonkamer een Thorens TD-166 gekocht.
Klinkt prima maar kan vast nog beter, zal nog eens oriënteren voor een ander/beter element + naald. Al heb ik daar geen haast mee...





Meteen bij de audiozaak langs geweest om rca-ingangen te halen (zit nu een din verloopstukje aan, dus 2 extra en onnodige aansluitingen). Binnenkort maar eens klussen.
Heb gelijk maar een paar dikke spikes meegenomen en de originele voetjes vervangen.

Heb op internet al wat meer leuke "tweaks" gezien. Zal ik me eens in gaan verdiepen...Sowieso een dikkere onderplaat lijkt me niet verkeerd.

Ik ben eerst weer een gelukkig mens!!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2