De set van Niber

Gestart door Niber, oktober 17, 2010, 19:58:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Hallo,

Bij "gebrek" aan een voorsteltopic maak ik dit tot mijn introductie hier op het Marantz-forum.

Ik ben Niber uit bouwjaar 1985 en kom uit Drenthe.
Ik woon inmiddels een paar jaar samen met m'n vriendin en ben na een uitstapje van twee-en-een-half jaar in "de grote stad Assen" weer terug in mijn geboortedorp sinds twee jaar.
Hier huren we een leuk huisje met alles er op en er aan, alleen het jammere van huren is dat je niet echt kan verbouwen tot alles je naar zin is, zijn dan ook zoekende naar een koophuis hier in het dorp.

Al die tijd heb ik een "slecht geluid" gehad voor mijn muziek.
Ik had mijn platenspeler en dvd-speler (die ook dienst deed als cd-speler) aangesloten op een oude Akai versterker. Deze heeft afgelopen voorjaar/zomer de geest gegeven, dus kon ik op zoek naar wat anders.
Tijdelijk een oud alles in één-microsetje die nog op zolder stond neergezet, zodat er in ieder geval een cdtje gedraait kon worden.
Na één keer luisteren begon ik me al te ergeren aan dit hele slecht "ingeblikte" geluid en besloot om naar wat anders te gaan kijken. Voorwaarde: op de nieuwe versterker moest hoe dan ook een platenspeler ingang zitten (uiteraard niet aan en losse voorversterker voor de phono gedacht en ik miste mijn platenuurtjes toch wel erg...).

Na een klein beetje oriënteren via het www kwam ik snel bij de Marantz PM5003 uit. Had ook best meer leuke dingen gezien welkeme wel aanstonden, maar ik had m'n zinnen al op "een Marantz" gezet...Heeft iets met gevoel te maken denk ik.

Deze kon ik erg geschikt krijgen bij een hifi-hoek in Groningen (lekker in de buurt), aangezien de 004 serie er aan kwam. Meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en de PM5003 aangeschaft. Uiteraard kon ik het niet aan mezelf verkopen om hier ook niet meteen de bijbehorende CD5003 mee naar huis te nemen.

Zelfs met merkloze, niet al te beste, speakers van een oude stereo-toren van mijn broer was dit een openbaring. De cliché van herontdekken van de muziekcollectie was dus echt waar en geen fabeltje. HEERLIJK!!! En dan kan het in de loop der jaren alleen maar beter worden met "upgrades" die vast zullen volgen.
Eerste "upgrade" trouwens meteen bij aankoop gedaan, heb een monster interlink erbij genomen. Het flubberkabeltje wat standaard bij de CD5003 zat vond ik schandalig. Dit ook meer voor het idee gedaan, want ik kan me niet voorstellen dat op mijn budgetset "dure kabels" helpen.

Sindsdien ben ik dus bezig met oriënteren (laatste twee week pas serieus) om hier ook leuke speakers voor te zoeken.
(Alle tips zijn welkom http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5720.0.html )

Mijn muzikale voorkeur ligt voornamelijk bij Americana, roots en singer/songwriter voor de cd's. Als ik mijn vinyl uit de kast trek is het voornamelijk garagerock en aanverwante herrie. Maar ook op de langspeelplaat heb ik de bovengenoemde genres. Met regelmaat komt er ook een "gouden oude" uit de tijd van Pa en Ma voorbij: Bob Dylan, Beatles, John Hiatt, Bruce Springsteen en vele andere. Blijft toch mooi om de platen te draaien die mijn ouders vroeger al draaiden (bij moeders komt dan ook mijn liefde voor vinyl weg denk ik).
Verder ben ik ook niet vies van andere muziek. Eigenlijk van klassiek tot dance en jazz tot hip-hop vind ik wel te versmaden.

Tot zo ver mijn verhaal. Nu mijn spullen:

- Philips Cineos AmbiLight  (32PF9966)
- Marantz PM5003
- Marantz CD5003
- Technics SL-Q2 (platenspeler is aangesloten met een interlink van een paar meter).
- Sony DVP-NS355 (dvd-speler)
- KPN interactieve tv-kastje  :-o

p.s. Als ik muziek luister staat één speaker op een krukje en de andere op de vensterbank.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Whisper.nl

Welkom,

Netjes hoor.  Veel luister, schrijf en leesplezier gewenst.
Is wel even wat anders dan zo'n mini setje.  :-)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Stadium III

Kijk goed om weer een wat jongere liefhebber erbij te hebben !!

Veel plezier hier op het forum en als je idd vragen hebt dan ga je maar los !

Meschien dat er eventueel leden in de buurt wonen waar je kunt gaan luisteren voor je nieuwe speakers !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Sander

Leuke set hoor! zier er keurig uit.
Veel luister plezier er mee !

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Welkom hier en veel lees en post plezier pompom
Je bent al goed bezig met je spullen, en die speakers daar ga je ook aan uit komen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Bedankt voor het welkom allemaal!!  byebye

De kat vindt het setje ook wel leuk....
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Welkom hier op dit altijd (nou ja bijna altijd clown1) gezellige forum. Fijn om eens een mede Drent hier tegen te komen pompom. Voor zover ik weet was ik 1 van de weinige. Mooi dat je ook met een Technics werkt. Heb ik ook weer sinds kort meedraaien.

Je bent altijd welkom om eens een keertje te komen buurten!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Citaat van: WimPeu op oktober 17, 2010, 21:23:50
Welkom hier op dit altijd (nou ja bijna altijd clown1) gezellige forum. Fijn om eens een mede Drent hier tegen te komen pompom. Voor zover ik weet was ik 1 van de weinige. Mooi dat je ook met een Technics werkt. Heb ik ook weer sinds kort meedraaien.

Je bent altijd welkom om eens een keertje te komen buurten!! :yes:

De 31e of iets  :angel: :roll:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jowa

Welkom op dit forum. Hele mooie set zo.  pompom
Wat speakers betreft, ga voor types met een hoog rendement en die niet moeilijk zijn aan te sturen.
JoWa

cheese

welkom man en hier kan je echt adviezen genoeg krijgen om stap voor stap je set van je dromen te verwezenlijken.


groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Welkom hier!
Echter, van jouw account hiero ga je spijt krijgen: dat gaat je geld kosten t.g.v upgrade-itis.


:wink: Sander.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Niber

Bedankt voor het warme welkom allemaal!  8-)

Citaat van: WimPeu op oktober 17, 2010, 21:23:50
Welkom hier op dit altijd (nou ja bijna altijd clown1) gezellige forum. Fijn om eens een mede Drent hier tegen te komen pompom. Voor zover ik weet was ik 1 van de weinige. Mooi dat je ook met een Technics werkt. Heb ik ook weer sinds kort meedraaien.

Je bent altijd welkom om eens een keertje te komen buurten!! :yes:
Ik kom vast eens kijken naar het geweld dat jij in de woonkamer hebt staan. Ziet er goed uit op de foto's!!
Waar ben jij woonachtig in ons mooie Drenthe?

@ Studium III: wat is er de 31e dan? Gaan je dan het huis van WimPeu bewonderen en kijken hoe mooi alles speelt bij hem?

Citaat van: xander32 op oktober 19, 2010, 20:34:10
Welkom hier!
Echter, van jouw account hiero ga je spijt krijgen: dat gaat je geld kosten t.g.v upgrade-itis.


:wink: Sander.
Tja dat virus heb ik volgens mij gratis gekregen toen ik de Marantz kocht... clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Totofan

Een mooie set heb je , en alsnog welkom op het forum.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Sparky

Leuke set.
En veel plezier met het uitzoeken van nieuwe speakers . . .