Meest analoog klinkende cd speler van Marantz?

Gestart door grendel, september 25, 2010, 18:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Pjotr27 op september 27, 2010, 20:36:12
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, op mijn buizenversterkers hoor je ongelofelijk veel verschil tussen cd spelers, als een cd speler dan niet lekker klinkt , scherp met veel randjes dan gaan die echt niet weg op mijn versterkers....
Volgens mij zocht Grendel een de meest analoog klinkende Marantz cd speler en geen versterker...
Ik had het ook niet over slecht klinkende CD-spelers, maar over neutraal klinkende CD-spelers.
En gezien zijn reactie maakt het Grendel niet zoveel uit waar de warmte vandaan komt.  :-P

Paul

Citaat van: Mexicaanse Hond op september 28, 2010, 01:18:23
En gezien zijn reactie maakt het Grendel niet zoveel uit waar de warmte vandaan komt.  :-P
Straks met het slechte weer, cd in de speler ...kachel aan....lekker warm.  :-D :-P :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

grendel

Citaat van: Paul op september 28, 2010, 07:09:22
Straks met het slechte weer, cd in de speler ...kachel aan....lekker warm.  :-D :-P :wink:

LOL!

TurboMarco

Wellicht is het handiger om ceedees met AAD indicatie/logo te selecteren ,als ik luister naar elpees van vroeger en daarna de geremasterde ceedee hoor ik een groot verschil wat hoogstwaarschijnlijk te wijten is aan de mastering ,je zou dan zeggen dat het kil is opgenomen maar in feite hebben ze in de studio gepoogd de boel recht te trekken waardoor het minder "analoog " zou klinken .

Ik vind de term "analoog" klinkende cd speler zowiezo overbodig want wat wij horen is toch altijd analoog  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

grendel

@Marco:
Dat is een goede tip. Ik heb bijvoorbeeld alle niet geremasterde cd's van Genesis en als ik die vergelijk met een Definitive Edition (geremasterd), is dit, in mijn opinie, niet om aan the horen. Met analoog klinkend bedoel ik warm. Bijvoorbeeld als ik mijn SA 7001 KI vergelijk met mijn Yamaha cdx 880, klinkt de Yamaha veel warmer en rustiger, meer naar vinylgeluid toe. Sorry als het een beetje onduidelijk blijft, maar het blijft moelijk om te beschrijven wat je hoort.

Mexicaanse Hond

De Genesis box 1970-1975 is wel mooi, vind ik. Maar dat is weer een andere mix dan de Definitive Versions, dacht ik.