Setje van Viny (kameraad van Edje vader van Johan)

Gestart door viny, september 12, 2010, 19:45:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viny

Halo daar in Marantz land

Eindelijk heb ik nu ook een klein marantz setje.
pm7000 cd6000 st6000
Tweedehands maar zo goed als nieuw.
Mijn totale set bestaat uit .
Draaitafel fisher mt 6225
HTPC
moederbord asus striker ll extreem
processor intel quad core 9650
memory corsair dominator 4gig 1800 mhz
video radeon hd 4850 512mb
tv kaart voor hd tv illegaal
asus xonar d2 pci
kast zalman hd160 plus zwart
tv samsung 42 inch lcd hd ready (wordt zsm vervangen)

Binnenkort zal ik foto's plaatsen van de totale opstelling (net een nieuw meubel gemaakt)

lo

Ben ik ook ooit mee begonnen met deze marantz componenten. Speelt goed hoor :yes:
Meubel ziet er ook netjes uit pompom
Wat voor speakers heb je?

Veel plezier hier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viny

Hallo LO

Mijn speakers zijn 30 jaar oude B&W dm7mkll in black ash
Klinken zeer goed en worden binnenkort met wat betere componenten (weerstanden en condensator)geupgrade.

Het meubeltje heb ik vorige week in een dagje in elkaar gezet,en het gaat gefineerd worden in eiken met kersen kleur,zoals de rest van de meubels.

lo

Heb je al wel eens geƫxperimenteerd met het verschuiven van je speakers en de eventuele winst of achteruitgang in het geluidsbeeld? Je speakers staan imo toch wel erg dicht tegen de achter- en zijwand.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viny

Halo Lo

Ja dat heb ik zeker gedaan maar dit is een gesloten sys waardoor je ze dichter tegen de muur kunt zetten.
Tot voor kort stonden ze een cm of 20 vrij nu is dat 10 cm en dit maakt zo goed als geen verschil.
Ik zit recht voor de speakers en ze zijn links en rechts identiek opgesteld ten opzichte van de tv en muur.

lo

oke, helder.
Was 20cm het verste of heb je ze al wel eens verder van de muren afgezet?
Gesloten systeem zegt wat dat betreft niet alles volgens mij.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viny

ik heb ze verder van de muur gehad en dit klonk wel een stuk losser ,maar dan staan ze ook dichter bij.
De speakers moeten eigenlijk iets hoger op een sokkel dit ga ik ook nog maken (beton of grafsteen) heb al wat geluisterd met een verhoging geeft een betere plaatsing.Een ander voordeel vindt ik van de speaker het is een twee weg met een passief membraam.
En hij is best strak in het laag.
Eerst maar eens wat modificaties doorvoeren en lekker luisteren
Dat vindt ik nog het leukste om te doen en de resultaten zijn vaak verrassend goed.

viny

#7
Ga morgen wel de speakers dichter bij elkaar zetten,nu maar niet mijn vrouw is net thuis en wil koffie

viny

Even een kleine update van de foto.
Straks even wat dichter bij het meubel plaatsen en verder van de muur ,het meubel is 1500 lang.
Wat een elende als iemand tegen je zegt heb je dit al eens gedaan,bedankt Lo :-D

Maar dit is natuurlijk niet het eerste setje
Voorheen mooie electrostaten quad esl57
Magnat Delta speakers zeer goed maar te fel
Buizen bakken mooi maar als je het goed wilt doen teduur
AR drieweg systeem.
Alles al een tijdje terug,maar nu ik thuis zit (afgekeurd ) weer tijd voor de hobby.was vroeger ook lid van homestudio en nu weer sinds kort van music emotions.
Ben nu 50 jaar en nog steeds gek op audio,ook voor in de auto.

Ik wil met kleine veranderingen proberen een beter eindresultaat te behalen.
Verder sta ik open voor jullie meningen en tips

WimPeu

Citaat van: viny op september 13, 2010, 21:17:20
Ga morgen wel de speakers dichter bij elkaar zetten,nu maar niet mijn vrouw is net thuis en wil koffie

Je moet zowiezo niet gaan schuiven met je speakers als de vrouw thuis is. Dat moet je doen als ze weg is en dan elke keer 1cm verder van de muur af.. :evil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viny

Hallo
Je hebt gelijk,als ik al niet zolang getrouwd was zou ik het niet doen :-D
Maar ze kijkt nergens meer vreemd van op,meestal doe ik het gewoon en hoor wel hoe het uitpakt.
Is de impact tegroot dan ben ik te ver gegaan  nopompom

WimPeu

Ik neem aan dat je na al die jaartjes wel de grenzen kent!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viny

Ook die zijn bekent en uitgeprobeerd,vooral met de esl 57 niet echt vrouw vriendelijk een echt te lage waf factor. :x

WimPeu

Citaat van: viny op september 13, 2010, 22:38:24
Ook die zijn bekent en uitgeprobeerd,vooral met de esl 57 niet echt vrouw vriendelijk een echt te lage waf factor. :x

:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Succes met het herontdekken pompom

Inderdaad, speakers op stands. Symetrie, eventueel indraaiing (beiden even veel tov luisterpositie), etc... maar al die dingen ken je volgens mij al wel. Leuk dat je de hobby weer oppakt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.