De set van oceancloud

Gestart door oceancloud, juni 22, 2010, 17:12:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

oceancloud

Aanpassing op mijn set, een combinatie tussen oud en nieuw:
De cd15 van Marantz is verkocht aan een liefhebber in Frankrijk via Ebay. Momenteel draai (stream) via de
Sonos Zp90. En ik ben in afwachting van een Metrum Acoustics NOS mini DAC.

Ik vind het een heerlijke combinatie van mijn vertrouwde geluid uit de MA22's en de model 7 pre-amp. Meer dan 50 jaar tussen oud en nieuw in mijn set maar de overstap naar streaming audio is een erg goede geweest.
Zelfs zonder een kwalitatief goede DAC klinkt de muziek zoals ik graag wil, binnenkort komen er 'leken' vwb streaming
audio (maar niet vwb goede audio) over de vloer om te luisteren en ik denk dat zijn het verschil niet zullen merken.

Volgende maand komt er een andere speaker in huis, niet geheel anders maar de grotere broer van de Epos ES12 de ES15. Niet veel verkocht maar nog een set weten te vinden in Duitsland.
Eigenlijk dezelfde drivers maar een grotere kast, geen standmounters maar floorstanders ofwel iets meer laag in het geluid wat ik wat miste. Het klassieke 'originele' Epos geluid van voorheen blijft bestaan.

MadVillain

Ben erg benieuwd naar je dac. Als je daarvoor je cd15 de deur uit doet....

Dan moet het wel een goede zijn qua weergave. Ik zit er ook over te dubben om volledig over te gaan op streaming.

oceancloud

Ik heb een pre-productie versie gehoord in vergelijking met een DACmagic en de DAC7 van een Marantz CD7. Deze speler heb ik toen samen met een vriend van mij meegenomen naar Metrum Acoustics om uitgebreid te kunnen vergelijken.

Het heeft in totaal geen 5 minuten geduurd om erachter te komen dat de nieuwe DAC beter was dan de DAC7 van Marantz of de DACmagic.

Dit is de reden geweest mijn CD15 te verkopen, anders was dit een duur transport geweest omdat ik dan alsnog de digitale uitgang zou gebruiken samen met de NOS miniDAC.
Ik kan zeggen dat voor 295 euro je er erg veel luisterplezier voor krijgt, en hij is 100 euro goedkoper dan de DACmagic!

Ik vind dit soort 'upgrades' cq veranderingen voor het geld een enorme verbetering en geeft een grote mate van plezier aan het luisteren.

Ik ben de CD15 nu twee weken kwijt en heb er geen moment spijt van. Het gemak van streaming audio is zo groot en in combinatie met een goede set (en natuurlijk de DAC) geeft het erg veel plezier in luisteren.

Ik heb nog een aantal sceptische kennissen maar die zijn nog niet komen luisteren! Na ruim 15 jaar bezig te zijn met audio apparatuur kan ik zeggen dat dit een erg goede stap is geweest en een waar ik eerder aan had moeten beginnen.

WimPeu

#19
Mooi om te lezen. Ook ik ben een verfent streamer en ben ook zeer te spreken over de budget DAC's tov een dure cd speler. Ik heb nu the best of both worlds...gebruik de squeezebox icm dac van mijn CA 840C en geluid is gewoon super.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

oceancloud

Denk jij dat er nog verschil zit tussen een Sonos en Squeezebox wanneer je van beide de digitale uitgang pakt en deze via een DAC afspeelt? En natuurlijk hetzelfde formaat aan nummer afspeelt?

WimPeu

Heb dat zelf nooit vergeleken. Zelf geloof ik niet zo in verschil in de digitale outputs. Geluid wordt pas gemaakt in de DAC denk ik altijd, maar er zijn hele volkstammen die duidelijke verschillen kunnen horen. 1 duidelijkverschil zie ik igg wel vaak.....prijsverschil!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

oceancloud

Daar heb je gelijk in, ik heb voor de Sonos gekozen omdat deze niet van mijn draadloze netwerk gebruik maakt waar ook mijn computers opzitten.
De Sonos bouwt een eigen netwerk op zonder je bandbreedte te beïnvloeden. Daarnaast was ik wel gecharmeerd van de afstandbediening met touchscreen van Sonos. En aangezien ik de CD15 verkocht had kon ik me het geld er voor veroorloven  hello.   

WimPeu

Gelijk heb je.. :yes:  Blijft toch zonde van die CD15...dat is zo'n ding die eigenlijk nooit weg mag doen.  nonono  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

oceancloud

wie weet? Ik ergens makkelijk overheen stappen en achter mij laten zeker wanneer er wat beters voor in de plaats komt  hello hello hello.
Om nog een stapje verder te gaan  :-D ik heb zelfs mijn cd collectie van 400 cd's de deur uit gedaan! heb tenslotte geen speler meer in huis.

Spijt? nee tot nu toe niet, veel meer gemak en zeker geen slechter geluid. Nu is iemand anders blij met een CD15 zo is er weer een extra persoon blij toch :yes:

WimPeu

Zo, dat is wel rigoreus zeg  notworthy. Zou dat zelf niet gauw doen. Ik heb ook al mijn ouwe LP's nog. Stukje sentiement denk ik. Feit is wel dat ik eigenlijk 99,9% van mijn muziek nu vanaf het netwerk stream. Vooral nu ik een NAS server heb draaien. Daarvoor moest ik altijd eerst de PC aan slingeren om muziek te streamen en dus ging er dan nog wel eens een cdtje in de CA. Maar nu eigenlijk nooit meer. Ook kan ik bijna alles wel in Flac of EAC van het net trekken. Toch koop ik nog geregeld een CDtje al was het maar voor het lekker snuffelen in de cd bakken...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Ik neem aan dat er in de Sonos een harde schijf ziet, ik weet het ik ben een leek op dit gebied.
Stel dat de harde schijf kapot gaat, dan ben je al je muziek kwijt, em als je de cd's nog hebt dean heb een back up, of zie dat verkeerd.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Ronin

Citaat van: Totofan op september 17, 2010, 09:43:13
Ik neem aan dat er in de Sonos een harde schijf ziet, ik weet het ik ben een leek op dit gebied.
Stel dat de harde schijf kapot gaat, dan ben je al je muziek kwijt, em als je de cd's nog hebt dean heb een back up, of zie dat verkeerd.

Groet Marcel

sonos zit geen harde schijf in, voor de opslag gebruik je een compu of liever een "network attached storage" (NAS) zodat je compu niet altijd aan hoeft (beter voor het milieu  :angel: :angel:)
Twee harde schijven in zogenaamde raid 1 config. zodat als er 1 kapot zou gaan je niet gelijk alle data kwijt bent.    :cry: :cry:
"sometimes its better to remain silent and thought to be a foul than to open one`s mouth and take away all doubt"

oceancloud

De DAC staat (eindelijk) sinds afgelopen vrijdag te draaien, en eerlijk gezegd hulde aan de maker Metrum Acoustics!
RUST, diepte, focus, en plaatsing zijn een aantal kenmerken welke de DAC als verbetering hebben gebracht. Zeker de diepte en de plaatsing zijn nu beter dan ik ooit via de CD15 heb waargenomen!

gerard

Leuk om te lezen! Verder is er (nog) erg weinig te vinden over deze dac.
Heb je alleen de duurdere beluisterd?

Netjes uiterlijk, alleen jammer dat je handmatig moet schakelen tussen coax en optisch als je 2 apparaten hebt aangesloten, daardoor kan je 'm niet achter je apparatuur zetten...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes