Set van Pjotr27

Gestart door Pjotr27, februari 12, 2010, 11:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Citaat van: JeroenGRT op april 11, 2010, 08:10:53
mooie speakers zeg! zie ik nu goed dat die speakers 8300 euro kosten per paar?

+ nog een honderdje of 4 voor de lak.....
Veel geld maar als ik zie wat sommige andere merken kosten...
En ze zijn echt heel goed.. :-D

viceadmiraal61

ben weer thuis en nu een klein verslag..heb de twee luidspreker afgeleverd..en daar begon het circus van
aansluiten..eerst hadden we alleen geluid rechts..opgelost de nieuwe salaber kabels zijn nog al stug op
de rca..toen bleek dat invert aangesloten niet echt lekker klonk..ook bleek de fase poll niet goed...
omdraaien ..luisteren een beetje druk op het geluid...peter oppert he..ze staan nog op 8 ohm.....
overzetten op 16 ohm..geluid wordt weer beter..dan de dans met de luidsprekers ..iets bredere opstelling
iets indraaien ect ect ect.....he nu is het goed....we hebben de hele avond muziek zitten luisteren...\
en op een gegeven moment zijn de speakers er niet meer en klinkt het ruimtelijk veel diepte..en kan het
behoorlijk hard...ik heb over deze luidsprekers een heel verhaal geschreven in het blad music emotion
en een you tube video gemaakt....een heel bizondere ervaring..en dit is nog maar het begin........

Pjotr27

En een foto:

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op april 11, 2010, 08:35:56
+ nog een honderdje of 4 voor de lak.....
Veel geld maar als ik zie wat sommige andere merken kosten...
En ze zijn echt heel goed.. :-D

als iemand ze koopt is het voor diegene een goede aankoop wat de prijs ook is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

Citeerals iemand ze koopt is het voor diegene een goede aankoop wat de prijs ook is

Klopt en ze zijn echt vet goed, sprak Fritz nog even zondagmorgen had hij een paar bij mij beluisterde cd`s bij hem afgespeeld.... Tja, hij heeft alleen veel meer power in het laag, stemmen en viool kansloze missie voor de Wilson`s..
En dan moet het nog inspelen , gna gna.....

lo

Citaat van: Pjotr27 op april 12, 2010, 22:05:48
Klopt en ze zijn echt vet goed, sprak Fritz nog even zondagmorgen had hij een paar bij mij beluisterde cd`s bij hem afgespeeld.... Tja, hij heeft alleen veel meer power in het laag, stemmen en viool kansloze missie voor de Wilson`s..
En dan moet het nog inspelen , gna gna.....

Erg mooi dat het nu al zo lekker klinkt. Ben ook heel benieuwd hoe of het wordt als ze werkelijk ingespeeld zijn. Duurt nog even voordat je daar antwoordt op kunt geven las ik een aantal postings terug meen ik.
Veel plezier ermee en houdt ons op de hoogte als je wil.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Pjotr27

CiteerEr is maar 1 probeem met deze luidsprekers, ze moeten perse een versterker die op 16 ohm speelt..

Ik begreep trouwens van de bouwer van de luidsprekers dat de 16 ohm eigenlijk helemaal niet zo`n probleem is, het is vaak een kwestie van proberen .... Dus Fritz ik vrees dat je de nieuwe versie Grand Crescendo nog een keer bij je thuis moet horen...

Pjotr27

CiteerDuurt nog even voordat je daar antwoordt op kunt geven las ik een aantal postings terug meen ik.
Veel plezier ermee en houdt ons op de hoogte als je wil.

Ga maar uit van al snel een maand of 3, krijg eerst nog andere units, dan 300 uur inspelen...

gerard

Citaat van: Pjotr27 op april 12, 2010, 22:14:35
Ga maar uit van al snel een maand of 3, krijg eerst nog andere units, dan 300 uur inspelen...

300 uur / 24 = 12,5 dag  :roll:  :-)  dus met 2 weken weten we meer  :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MadVillain

Zien er als de duurdere Dual Concentric speakers uit van Tannoy, maar dan mooier!  notworthy

Binnenkort staan er dus een stel Wilsons te koop?

jowa

Citaat van: Pjotr27 op april 12, 2010, 22:14:35
Ga maar uit van al snel een maand of 3, krijg eerst nog andere units, dan 300 uur inspelen...

Wat is er mis met de units die er nu in zitten?
Gave speakers om te zien verder.   :yes:
Heb ook een groot deja vu moment met Tannoy.  stupid
Heel veel luisterplezier. pompom

JohnWx

Ja wat is er mis met deze woofers ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Citeer300 uur / 24 = 12,5 dag 
Nee ik speel met buizen eindversterkers die gewoon uit gaan na het luisteren....
Ze zijn binnen een half uur opgewarmd en het is zonde van de (dure) buizen om ze 24 uur te laten aanstaan.
CiteerWat is er mis met de units die er nu in zitten?
Helemaal niets, ze zijn alleen van de ontwerper en die zijn al gebruikt dus...
Dat hoort niet in een nieuwe luidspreker....
Anders moest ik nog 3 weken wachten en zo kan de kast ( die zich moet zetten) gewoon inspelen en ik heerlijk muziek luisteren.. :-D
Er was een set nieuwe onderweg vanuit Frankrijk maar die heeft het niet op tijd gehaald.
Na de vakantie van Hans worden ze dus omgewisseld voor een setje 100% nieuwe....
CiteerBinnenkort staan er dus een stel Wilsons te koop?
Zou me niets gaan verbazen als dat nog een keer gaat gebeuren....
Voor liefhebbers het rack en de plateau`s waarop de Marantz set staat komt in ieder geval in de verkoop....
Fritz gaat over naar net zo`n soort rack als ik heb ( alleen smaller en met 3 verdiepingen) en 2 losse plateau`s voor de eindversterkers...

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op april 13, 2010, 09:15:30
Nee ik speel met buizen eindversterkers die gewoon uit gaan na het luisteren....
Ze zijn binnen een half uur opgewarmd en het is zonde van de (dure) buizen om ze 24 uur te laten aanstaan.Helemaal niets, ze zijn alleen van de ontwerper en die zijn al gebruikt dus...
Dat hoort niet in een nieuwe luidspreker....
Anders moest ik nog 3 weken wachten en zo kan de kast ( die zich moet zetten) gewoon inspelen en ik heerlijk muziek luisteren.. :-D
Er was een set nieuwe onderweg vanuit Frankrijk maar die heeft het niet op tijd gehaald.
Na de vakantie van Hans worden ze dus omgewisseld voor een setje 100% nieuwe....Zou me niets gaan verbazen als dat nog een keer gaat gebeuren....
Voor liefhebbers het rack en de plateau`s waarop de Marantz set staat komt in ieder geval in de verkoop....
Fritz gaat over naar net zo`n soort rack als ik heb ( alleen smaller en met 3 verdiepingen) en 2 losse plateau`s voor de eindversterkers...


DAT HEET HEET TOPSERVICE VAN DE MEUBELMAKER notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.