Set van Pjotr27

Gestart door Pjotr27, februari 12, 2010, 11:07:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Mijn set bestaat momenteel uit het volgende:
Plinius CD-101 cd-speler
Sun Audio SV-2a3PE mono- blokken
Sun Audio SVC-500 voorversterker
STS-Digital Stekkerblok
47 Labs 4719 speakerkabel
2 Pel Audio interconnect`s
Musical Affairs audiomeubel
Marantz PMD620 recorder ( miniatuur flash recorder)
Musical Affairs Grand Crescendo 2



lo

Erg mooi setje pjotr27 :yes:
Speel je zelf gitaar?
Hoe ver staan je speakers van de muur af?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MO

Zeker mooie set!  :yes:
Zag ik je speakers niet eerder op MP?
bla

cheese

mooie en bijzondere set.......super.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Pjotr27

CiteerZag ik je speakers niet eerder op MP?

Klopt, ik heb enige maanden terug andere besteld.
Die zijn in de maak, is handwerk en duurt dus een aantal maanden.
Vandaar dat mijn speakers alvast in de verkoop staan...

HiFi gek

Mooie set heb je .

Vooral de buizen versterkers vallen positief op .

Zijn die 2 kussens naast je boxen om de lage tonen wat te dempen ?



Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

Citaat van: HiFi gek op februari 13, 2010, 18:26:51
Mooie set heb je .

Vooral de buizen versterkers vallen positief op .

Zijn die 2 kussens naast je boxen om de lage tonen wat te dempen ?



Groeten  EDWIN  B

Nee hoor gewoon esthetisch.....
En mijn stekkerblok valt dan niet zo op  :-P
Ik heb eerder te weinig laag in deze huiskamer als teveel  :-D

HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op februari 14, 2010, 21:06:56
Nee hoor gewoon esthetisch.....
En mijn stekkerblok valt dan niet zo op  :-P
Ik heb eerder te weinig laag in deze huiskamer als teveel  :-D


Wat , je gaat mij toch niet vertellen dat je je stekkerblok wegstopt achter een kussen hé  ?



Groeten  EDWIN B

Pjotr27

En mijn luidsprekers zijn verkocht. Gisteren 2 luisteraars gehad.
Beiden zeer enthousiast! Ze gaan komende maand(en) vertrekken naar Groningen.
De koper heeft de tijd, wil eerst zijn platenspeler verkopen.
En ik kan voorlopig nog lekker luisteren tot mijn nieuwe speakers klaar zijn.
Gaaf! Aardige koper en een fantastische match met zijn Audio Innovations 500 versterker.

JeroenGRT

Gefeliciteerd met de verkoop! Wat een prachtige set! Volgens mij had ik deze op het htforum ook al eens gezien.
Plinius vind ik ook altijd zo'n mooi spul om te zien, lijkt qua design wel een beetje op de (oudere) Marantz premium serie  :-D Super!

Pjotr27

CiteerGefeliciteerd met de verkoop! Wat een prachtige set! Volgens mij had ik deze op het htforum ook al eens gezien.
Plinius vind ik ook altijd zo'n mooi spul om te zien, lijkt qua design wel een beetje op de (oudere) Marantz premium serie  grin Super!

Bedankt, inderdaad heb ik ook een draadje op het HTforum, maar als vriend van Fritz de With ( hier erg actief) heb ik hier me ook maar aangemeld.
Eerst speelde ik helemaal met Plinius, geweldig mooi , zowel qua design als geluid.
Maar goed toen ik tegen een setje ( zeer zeldzame) Sun Audio monoblokken aanliep voor een leuke prijs, heb ik de overstap naar buizen gemaakt. En ik moet zeggen , nog geen seconde spijt gehad. Wat zijn die oude ontwerpen toch fantastisch en wat is er ook op hifi gebied veel mis gegaan de laatste 30 jaar....
( ook op opnamegebied, wat een drama vergeleken met 50 en 60jaren opname`s)

JeroenGRT

Vorig jaar een Primaluna Dialogue Two gehoord, ook een buizenversterker en dat klonk erg goed! De buisjes worden alleen erg warm, en ik vindt dat toch niet zo handig met kleine kinderen. Anders had ik echt voor deze versteker gekozen, zat zelfs een ht input op! Het design vind ik ook prachtig! Maar wie weet in de toekomst  :-D

Inderdaad op de een of andere manier klinken de oude opname's altijd erg goed, kan natuurlijk ook aan smaak liggen. Vorig jaar kocht ik de nieuwste cd van Metallica (death magnetic) , en dat was weer een drama. Schijnbaar nemen ze het tegenwoordig harder op, zodat het er beter uit komt op de radio...daarmee is de geluidskwaliteit alleen om zeep geholpen.

bramdg

#12
Citaat van: JeroenGRT op februari 28, 2010, 20:03:15
Vorig jaar een Primaluna Dialogue Two gehoord, ook een buizenversterker en dat klonk erg goed! De buisjes worden alleen erg warm, en ik vindt dat toch niet zo handig met kleine kinderen. Anders had ik echt voor deze versteker gekozen, zat zelfs een ht input op! Het design vind ik ook prachtig! Maar wie weet in de toekomst  :-D

Inderdaad op de een of andere manier klinken de oude opname's altijd erg goed, kan natuurlijk ook aan smaak liggen. Vorig jaar kocht ik de nieuwste cd van Metallica (death magnetic) , en dat was weer een drama. Schijnbaar nemen ze het tegenwoordig harder op, zodat het er beter uit komt op de radio...daarmee is de geluidskwaliteit alleen om zeep geholpen.

Jaja PrimaLuna heeft heel mooie klinkende buisjes  :roll:.... In de toekomst komt hier ook een PrimaLuna een Proloque 1 of 2 dan wel (wel wat goedkoper dan de dialoque-reeks ) .... Zoals je zegt enigste nadeel kinderhandjes ...ik zie men zoontje van 20 maanden in staat opeens een "gloeimanneke" te plukken  :| ...
Je kan erwel een standaard kapje over plaatsen maarja gaat die wat tegenhouden hé  :oops:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

bramdg

en nu terug on topic....

Heel knap zo 2 mono blokken  :roll: ...je stuurd die rechtreeks aan met je cd-speler ? en regeld daar je volume mee ...

Ben alvast erg benieuwd naar je nieuwe speakers  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

lo

Citaat van: bramdg op februari 28, 2010, 21:20:53
Ben alvast erg benieuwd naar je nieuwe speakers  pompom

Me too, en hoe of ze klinken :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.