't Setje van Michel

Gestart door Michel1974, januari 14, 2010, 19:12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op februari 12, 2010, 00:19:43
He zo kan je ook je set afschermen van een onafgeschermd stekkerblok



Maar dan hangt je stroom wel op z'n kop en dat horen zelfs mensen van boven de 40.  HLP

Sander

Mooi meubel hoor michel ...

Kom em eerdaags wel in et echt bewonderen  :mrgreen:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Michel1974

#17
Vandaag alles geaard.

Draad van het chassis van de SACD-speler naar het chassis van de versterker.
Van de Pro-Ject platenspeler liep al een draad naar de versterker om een potentiaal verschil op te heffen.

Van een stekker van een bouwmarkt alleen de 'aarde' bedraad (de + en - polen niet bedraad, dus).
Deze 'aard' nu het chassis van de versterker, en daarmee dus de andere componenten.

Reden waarom:
De aanloop-groef van een plaat (ook nieuwe) gaven een monotoon geluid... geen brom of ruis, maar een zacht neurie-achtig-geluid. (M'n vriendin hoorde 't niet, maar het was er toch echt).
Ik heb ook last van statische platen (LP's), ik hoopte dat dit ook afnam hierdoor.
Ook heeft Guru Frits, mij en Sander eens vertelt dat we 'aarden' maar eens moesten proberen.

Resultaat:
Dit bijgeluid bij de platenspeler is nu zo goed als verdwenen, zeker 90% afgenomen. Ik hoor nu de naald in de groef, en af en toe een niet zorgvuldig weggehaald stofje). Of de platen minder statisch worden, heb ik nog niet kunnen ontdekken. daar moet ik nog wat op verzinnen.
En waarom zou het bij (SA)CD-spelers niet werken ...?
Nou, daar doet het wel degelijk iets.
Het klinkt.. tja.. schoner, bedeesder, beheersbaar, natuurlijker. Ik hoor wat meer detailtjes.
Bas-geluid zet beter/mooier aan, en slokt niet meer alle details op die in de bas 'verstopt' zaten (ik hoor als het ware nu meer een snaar van een basgitaar).
Ook is de plaatsing en beeld verbeterd.

Ik heb dus weer een nieuwe muziek-collectie, zal ik maar zeggen. Ik kan ze allemaal weer gaan beluisteren.  :lol:


Marantz PM7001 ki
Marantz SA7001 ki
Pro-Ject Expression III
Orofon 2M Blue
Chario Silhouette 200T

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.