De set van Ron

Gestart door Ron, december 10, 2009, 12:07:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Goed gedaan. Lef getoond en beloont :-D kan niet mooir HB

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: Ron op december 11, 2009, 11:12:28Nu de speakers zo'n 2,5 meter uit elkaar staan begrijp ik wat Edwin bedoelde met "het lijkt of je luisterd naar 2 mono systemen". Ik heb dus veuls te lang naar een gehandicapt systeem geluisterd.



Mooi hé , en het kost je niets .
De opstelling van de boxen is alles bepalend zoals je nu gemerkt hebt .
Ik ben er zelf uitgebreid mee bezig geweest in mijn eigen set een aantal jaren geleden , en heb zodoende veel ervaring opgedaan qua speaker plaatsing en akoestiek en woonkamer inrichting om een zo'n goed mogelijk resultaat te berijken .


Nu zou je de boxen nog perfect kunnen gaan plaatsen , uitzoeken wat voor jou de beste hart afstand en indraaing is .
Daar ben je dan wel een paar avonden mee bezig denk ik .



Veel luister plezier nu .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Mooi opgelost natuurlijk maar hoe ga je het surround gebeuren nu in passen. Of gaat het een puur stereo opstelling worden??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Ron

Citaat van: WimPeu op december 12, 2009, 13:00:07
Mooi opgelost natuurlijk maar hoe ga je het surround gebeuren nu in passen. Of gaat het een puur stereo opstelling worden??


Tja, ik ben er wel achter dat het stereo gebeuren voor mij toch belangrijker is dan het "filmpje kijken".
Dat bedoel ik niet rot hoor!
Ik kan nog een paar weken proefdraaien met alles, tot ik ga verhuizen. Ik ga binnenkort bij de baas wonen, dat is dan wel de mooiste vrouw van Nederland clown1 :kwijl: :angel:
De vrouw geeft wel meer om de looks van het geheel, dan de prestaties. Met andere woorden, de woonkamer moet wel een beetje toonbaar blijven.

Ik ga wel de 9600 met wat andere Marantz delen op internet te koop aanbieden.
Een dubbele Marantz installatie is niet echt nodig. Tot dan blijf ik proberen en testen.
Mocht ik het een en ander kunnen verkopen, dan begint de zoektocht naar een nieuwe versterker, wel weer een Marantz uiteraard.

Is 2 maal een PM7001KI een optie, en dan bi-ampen? Volgens mij, in mijn gedaante als simpele ziel, krijg ik dan 90 watt op de bas en 90 watt op de midden en hoge tonen!?
Dan krijg ik wel 2 volume knoppen, maar dat lijkt me geen probleem.
Dan kan ik via de B-uitgangen de garage en de keuken bedienen.

Affijn, eerst maar weer eens luisteren.
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

Marantz 81

dat kan wel 2x PM7001KI dan moet je de RCA vanaf CD speler gaan splitten naar beide versterkers en ene versterker voor het hoog links/rechts en andere versterker voor het laag link/rechts ,en wordt dan erg lastig zit je met 2 volume knoppen over dezelfde speaker

maar dan zou ik eerder 2 mono blokken achter de PM7001KI hangen  HB

Stadium III

Als je gaat verhuizen zou ik de set nog eens even in bezit houden de 9600 staat zijn mannentje wel !

Dan als je verhuisd bent alles eens goed neerzetten en inregelen !

Dan nog maar eens gaan denken aan verkoop !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ron

Zo, de verhuizing gaat niet door,.................in ieder geval niet naar mijn vriendin.
Dat hebben we ook uitgetest, en niet goed bevonden. Verder niet getreurd, we vinden elkaar nog steeds lief!

Dus de 9600 blijft nog een tijdje, en ik ga weer verder met spelen.
Omdat ik nu nog even in een bijna lege woonkamer zit, heb ik de speakers maar eens 2,5 meter uit elkaar gezet.
Dat bevalt errug goed, omdat ik maar een smalle kamer heb en er redeijk dicht op zit nu.. (althans, ik denk dat het daardoor komt) Ik luister nu naar A Momentary Lapse Of Reasen van Pink Floyd, man wat klink deze nu lekker.

Ik heb nog wel een vraagje, als een cedee is afgelopen hoor ik een behoorlijke tik. Kwaal van de 9600, of is mijn sacd speler niet oke?

Alvast bedankt.



Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.