De Set van Koen

Gestart door Koen, november 28, 2009, 22:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

#45
Citaat van: Koen op december 02, 2009, 22:08:02
bedoel je de draad desisoleren en gewoon de koper tussen de aansluitingen vastdraaien?
Juist, dat bedoel ik. Een stukje coating van de speakerkabel afhalen en dan deze bare(=kaal) in de speakerterminals. Wel de uiteinden f goed in elkaar draaien en de plus en min goed van elkaar gescheiden houden.

M.i. zijn pluggen er voornamelijk voor het gemak en de looks.

Je kan de Ushers bi-wire aansluiten maar dat is geen must, Indien je het gewoon(single wire) aansluit draagt het brugje er idd. voo dat de signalen over worden gebracht op de andere driver.


Sander.

Sander

ziet er goed uit hoor en zal nog wel beter klinken.

en idd. als je het nu goed vind klinken met standaard kabel en interlink kun je strax nog een keer upgraden als je gewend bent.

je moet altijd wat te wensen overlaten ;)
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Koen

Citaat van: xander32 op december 02, 2009, 22:15:03
Juist, dat bedoel ik. Een stukje coating van de speakerkabel afhalen en dan deze bare(=kaal) in de speakerterminals.

M.i. zijn pluggen er voornamelijk voor het gemak en de looks.

ok, en dus maar 2 aansluitingen van de luidsprekers gebruiken? en de 2 resterende aansluitingen verbinden met 2 kleine stukjes kabel?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

#48
Citaat van: Koen op december 02, 2009, 22:17:24
ok, en dus maar 2 aansluitingen van de luidsprekers gebruiken? en de 2 resterende aansluitingen verbinden met 2 kleine stukjes kabel?
Juist, of de brugjes er nog ff tussen laten zitten totdat je een keer op andere speakerkabel overgaat en dat moment aangrijpen om ook de brugjes te vervangen.

Dan zou je eventueel over kunnen gaan op bi-wire aansluiten: de kabels van Canare (Hifisupply) zijn dan echt een tip (prijs - kwaliteit).

Maar ik zou het voor nu eenvoudig houden en lekker gaan inspelen, gaan wennen aan het geluid, en genieten. Perfectioneren kan later.

Sander.

lo

Citaat van: Koen op december 02, 2009, 22:08:02
bedoel je de draad desisoleren en gewoon de koper tussen de aansluitingen vastdraaien?

euh ??? ik besef nu pas dat de luidsprekers 4 aansluitingen hebben, moet ik alle 4 de aansluitingen gebruiken of zorgen die verbindingen die er nu opzitten ervoor?

De terminals op de speakers zijn al onderling verbonden door een strip als ik de foto's goed bekijk. Je hoeft dus maar 1 set terminals per speaker aan te sluiten :-D. Inderdaad een stukje draad "strippen" en in terminal steken en terminal aan draaien :yes: Kan niet moeilijk zijn pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Koen

bedankt kerels voor de tips...'t is inderdaad niet moeilijk maar ik doe het liever goed dan half!  stupid
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op december 02, 2009, 22:27:49
bedankt kerels voor de tips...'t is inderdaad niet moeilijk maar ik doe het liever goed dan half!  stupid
En nu opzoute hier en ga je set aansluiten!!!


:-D


Sander.

Koen

en nu wordt het spannend? welke sacd speel ik eerst af?


Super Audio CD Sampler

Super Audio CD Sampler [Hybrid SACD]

Selektions: a Linn Surround Sound Sampler

Brothers In Arms - 20th Anniversary Edition [SACD]

Beethoven - Complete Symphonies (LSO, Haitink)

Kraftwerk - The Catalogue [Box set] [Original recording remastered]

The War of the Worlds [7-disc Collector's Edition] [Hybrid SACD] [Box set]

Linn Selektions - SACD Sampler Vol 2

Pink Floyd - Dark Side of the Moon
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op december 02, 2009, 22:32:33
en nu wordt het spannend? welke sacd speel ik eerst af?


Super Audio CD Sampler

Super Audio CD Sampler [Hybrid SACD]

Selektions: a Linn Surround Sound Sampler

Brothers In Arms - 20th Anniversary Edition [SACD]
Beethoven - Complete Symphonies (LSO, Haitink)

Kraftwerk - The Catalogue [Box set] [Original recording remastered]

The War of the Worlds [7-disc Collector's Edition] [Hybrid SACD] [Box set]

Linn Selektions - SACD Sampler Vol 2

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Koen

Citaat van: xander32 op december 02, 2009, 22:30:59
En nu opzoute hier en ga je set aansluiten!!!
:-D
Sander.

doe beide tegelijk  :-P
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Marantz 81

heel mooi hoor  :yes:

veel luisterplezier  :-) 

idd gewoon aansluiten beter interlink brugjes ertussenuit en evt betere speaker kabels ertussen komt later wel

ga nou eerst maar genieten van deze mooie set  pompom

Koen

Citaat van: Marantz 81 op december 02, 2009, 22:46:26
heel mooi hoor  :yes:

veel luisterplezier  :-) 

idd gewoon aansluiten beter interlink brugjes ertussenuit en evt betere speaker kabels ertussen komt later wel

ga nou eerst maar genieten van deze mooie set  pompom

euh...brugjes ERUIT of vervangen door een stukje kabel?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Marantz 81

#57
vervangen ja i.c.m met bijvoorbeeld Canare 4S8 speaker kabel dat is een 4 aderige kabel pak je 2 aders tegelijk als 1 ader of je sluit alle 4 de aders apart aan en dan moeten de brugjes er wel tussenuit ,en van den hull interlinks of een van de andere vele merken kun je ook hoop over lezen op het forum over interlinks

Koen

Citaat van: Marantz 81 op december 02, 2009, 22:51:50
vervangen ja i.c.m met bijvoorbeeld Canare 4S8 speaker kabel dat is een 4 aderige kabel pak je 2 aders tegelijk als 1 ader of je sluit alle 4 de aders apart aan en dan moeten de brugjes er wel tussenuit ,en van den hull interlinks of een van de andere vele merken kun je ook hoop over lezen op het forum over interlinks
oei...moet'k allemaal nog's bekijken en info inwinnen....

net Dire Straits SACD beluisterd en het is héél speciaal...

het zijn niet de lage tonen die het verschil maken maar vooral het horen van vééééééél meer verschillende geluiden, verschillende instrumenten en Mark die 1m achter de kast (op het terras) live staat te zingen voor ons...

dit wordt echt iets om de dag met af te sluiten....lekker samen naar muziek luisteren met een glas wijn...véél minder televisie en PC (misschien met de laptop op de schoot)

morgen klassieke muziek en de samplers beluisteren

nu volume op '0', source op aux (niks op aangesloten) en power blijft ON

dankje allemaal  notworthy
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

mars

Citaat van: Koen op december 02, 2009, 23:24:58
oei...moet'k allemaal nog's bekijken en info inwinnen....

net Dire Straits SACD beluisterd en het is héél speciaal...

het zijn niet de lage tonen die het verschil maken maar vooral het horen van vééééééél meer verschillende geluiden, verschillende instrumenten en Mark die 1m achter de kast (op het terras) live staat te zingen voor ons...

dit wordt echt iets om de dag met af te sluiten....lekker samen naar muziek luisteren met een glas wijn...véél minder televisie en PC (misschien met de laptop op de schoot)

morgen klassieke muziek en de samplers beluisteren

nu volume op '0', source op aux (niks op aangesloten) en power blijft ON

dankje allemaal  notworthy


oi Koen


idd muziek DAAR gaat het om .

je hebt nu een hele mooie set , en ik wens je veel luister plezier!!!!!!!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun