De Set van Koen

Gestart door Koen, november 28, 2009, 22:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen

Citaat van: MadVillain op november 29, 2009, 13:20:20
Het zorgt ervoor dat de speaker ontkoppeld wordt van de kast zodat de speaker geen trillingen aan de kast kan doorgeven. Je wilt dat alleen de speaker het geluid weergeeft en niet ook nog een kast die aan het mee resoneren is.

Er zijn veel verschillende soorten spikes verkrijgbaar. Misschien dat je Ushers al een schroefmogelijkheid heeft zodat je de spikes niet hoeft te plakken (zonde!)

www.tweaks4u.nl  zijn veel ontkoppelingsmogelijkheden verkrijgbaar.

Maar als eerste raad ik je aan om gewoon van het geluid te genieten en pas na een tijdje de spikes te kopen zodat je het verschil ook merkt.

ok, bedankt voor de info en de link gebruik jij nog andere accessoires?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 11:48:20
jah, Ushers...de X-718

http://www.usheraudiousa.com/products/loudspeakers/x-series/x-718



het zijn niet de mooiste maar de sound is belangrijker natuurlijk  :mrgreen:
artikel: http://www.goodsound.com/equipment/usher_audio_x718.htm
Ik vind het juist een super speaker betreft de looks, heerlijk eigenwijs, tegendraads. Dat mag ik wel.
Heb deze destijds gezien bij HeinhuisHifi: prachtige afwerking ook :yes:.


Sander.

Koen

Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Koen

Citaat van: MadVillain op november 29, 2009, 13:20:20
Het zorgt ervoor dat de speaker ontkoppeld wordt van de kast zodat de speaker geen trillingen aan de kast kan doorgeven. Je wilt dat alleen de speaker het geluid weergeeft en niet ook nog een kast die aan het mee resoneren is.
Er zijn veel verschillende soorten spikes verkrijgbaar. Misschien dat je Ushers al een schroefmogelijkheid heeft zodat je de spikes niet hoeft te plakken (zonde!)
www.tweaks4u.nl  zijn veel ontkoppelingsmogelijkheden verkrijgbaar.
Maar als eerste raad ik je aan om gewoon van het geluid te genieten en pas na een tijdje de spikes te kopen zodat je het verschil ook merkt.

http://www.tweaks4u.com/product_info.php?cPath=41&products_id=2040

is dit om de set op te plaatsen?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

MadVillain

Het lijkt erop dat die juist bedoelt is om je versterker/cd speler erop te plaatsen.

ik bedoelde eerder dit:

http://www.tweaks4u.com/product_info.php?cPath=31&products_id=525

Spikes heb je in verschillende prijsklasses. Maar ik heb het idee dat ze allemaal zowat hetzelfde doen qua ontkoppeling.

Als je nog meer wilt ontkoppelen dan zou ik de speakers op spikes zetten en de spikes weer op natuursteen.
Zo heb ik dat zelf ook, werkt goed! De onderbuurvrouw heeft dan zowat geen last meer van de lage tonen :D

Koen

Citaat van: MadVillain op november 29, 2009, 14:58:34
Het lijkt erop dat die juist bedoelt is om je versterker/cd speler erop te plaatsen.

ik bedoelde eerder dit:

http://www.tweaks4u.com/product_info.php?cPath=31&products_id=525

Spikes heb je in verschillende prijsklasses. Maar ik heb het idee dat ze allemaal zowat hetzelfde doen qua ontkoppeling.

Als je nog meer wilt ontkoppelen dan zou ik de speakers op spikes zetten en de spikes weer op natuursteen.
Zo heb ik dat zelf ook, werkt goed! De onderbuurvrouw heeft dan zowat geen last meer van de lage tonen :D

ok, zal's kijken hoe de onderkant van de Ushers er uit ziet als ze arriveren  pompom
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Mexicaanse Hond

Als er achter de speakers maar genoeg ruimte is, want ik zie een baspoort aan de achterkant.

Koen

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 29, 2009, 16:41:25
Als er achter de speakers maar genoeg ruimte is, want ik zie een baspoort aan de achterkant.

hoeveel is genoeg?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Mexicaanse Hond

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 16:52:35
hoeveel is genoeg?
Dat zul je zelf even moet uitvogelen, maar pak 'm beet 50 cm van de wand af. Zelf luisteren is zoals altijd het devies.

Koen

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 29, 2009, 17:01:50
Dat zul je zelf even moet uitvogelen, maar pak 'm beet 50 cm van de wand af. Zelf luisteren is zoals altijd het devies.

bijkomend probleem is dat er een raam achter staat dus alweer slecht voor de vibraties  :oops:
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Vlearmoes

 :?   Ik lees dit geregeld; spikes om te ontkoppelen!

Het zijn juist spikes waarmee je koppeld en ander materiaal zoals rubber waarmee je ontkoppeld!!

Misschien een nieuw topic daarover om duidelijkheid te brengen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

MadVillain


Koen

#27
Citaat van: MadVillain op november 30, 2009, 11:35:22
redface redface sorry :D

't is je vergeven  violent1

ik zou graag een stijlvol rekje willen om op de kast te zetten om de 8003's in te plaatsen, liefst in glas, tips zijn welkom  notworthy

zoiets dus maar voor 2 stuks:
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

lo

Citaat van: Koen op november 30, 2009, 17:56:06
't is je vergeven  violent1

ik zou graag een stijlvol rekje willen om op de kast te zetten om de 8003's in te plaatsen, liefst in glas, tips zijn welkom  notworthy

zoiets dus maar voor 2 stuks:


Ik zie een rood kruisje clown1

Type bij google(afbeeldingen) het woord audiomeubel of rack en je krijgt een veelvoud aan informatie.
Of kijk bij de sets van de diverse leden naar mooie meubels. stadiumIII heeft volgens mij ook een mooi glazen meubel.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Koen

 pompom pompom pompom de set is gearriveerd  hello hello hello
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling