De Set van Koen

Gestart door Koen, november 28, 2009, 22:44:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koen

ok, ik ben zelf wel trots op m'n aankoop dus wil ik mijn ervaringen delen met jullie:

na eerst een Marantz set te erven van een broer in 1987 kocht ik nadien een nieuwe Pioneer set in 1989.
Cd-speler en casstette speler hadden beide 'gouden' pootjes...dat was het teken dat het de 'top'reeks was hello
cassettespeler gaf het op na 10 jaar héél intensief gebruik....o.a. de Tros Soulshow HB

en nu vond ik, na 20 jaar, dat het wel's tijd was voor iets nieuw....eerste logische interesse ging uit naar de Pioneer set 'G-clef'...spijtig genoeg vond ik het na een bezoek aan een hif-fi winkel de set gewoon lelijk en goedkoop uitziend.
zodoende ben ik beginnen rondneuzen naar Marantz en kwam ik redelijk snel tot een besluit voor de 8003 reeks die me een goed 'prijs-kwaliteits'-gevoel gaf.
men kan altijd meer geld uitgeven maar ik heb liever wat over voor andere zaken zoals andere hobbies, sacd/cd en binnenkort een nieuwe TV...

dan startte de zoek naar luidsprekers terwijl ik ondertussen al op ons mooi Marantz forum bevond...(als ik 'ons' mag zeggen)
goed geluisterd naar de opmerkingen en antwoorden op vragen...veel, héél veel gelezen op het net en tot de Focals gekomen...na een telefoontje met de verkoper een tip gekregen ivm Ushers en opnieuw véél gelezen
opnieuw gebeld en ge-emaild naar de verkoper en een mooie prijs gekregen met als toemaatje 2 kabelsets voor cd-versterker en versterker-luidsprekers.

dan was het zoeken naar een dag om op en neer te rijden naar de verkoper maar als een enkel ritje 250km is gaat het iets moeilijker...
uiteindelijk stelde de verkoper voor om de set te kopen, er 2-3 weken thuis naar te luisteren tot de luidsprekers ingespeeld waren en nadien te berichten over mijn ervaringen, ben ik akkoord blijft de set thuis bij mij, niet akkoord stuur ik terug voor een omwisseling of een andere regeling.
set wordt deze week geleverd.

ik zit wel krap in de ruimte dus het zal zoeken worden hoe de luidsprekers te plaatsen...

uiteindelijk ziet de set er momenteel zo uit:
In-Akustik Atmos Air Silver (luidsprekerkabel)
In-Akustik Premium Audio (versterker-cdspeler kabel)
Marantz PM8003
Marantz SA8003
Usher X-718

om goed te beginnen heb ik de SACD van 'Pink Floyd - Dark Side of the Moon' nog niet beluisterd en heb ik bij Amazon meerdere SACD's besteld. (tips voor SACD's zijn dus welkom :yes: )

ik zie dat jullie heel veel aandacht besteden aan de soort bekabeling en de plaatsing dus ga ik hier ook wat inlichtingen proberen inwinnen en dan later upgraden, ook hier hoor ik graag tips  :yes:
voor de eerste tijd heb ik de bijgeleverde In-Akustiks die wel zullen voldoen

en uiteindelijk misschien de stroomvoorziening herbekijken (alweer na lang beraadslagen)

tot slot heb ik een mooie LP/single vinyl verzameling dus zal er wel een nieuwe platendraaier komen, opnieuw prijs-kwaliteit natuurlijk (ook hier zijn tips welkom  :yes: )

van zodra de set arriveert neem ik fotos van componenten en plaatsing.

Koen8003  :mrgreen:

edited 28/11/09: luidsprekers toegevoegd
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

xander32

CiteerIn-Akustik Atmos Air Silver (luidsprekerkabel)
In-Akustik Premium Audio (versterker-cdspeler kabel)
Marantz PM8003
Marantz SA8003
TTIWWP

Mooie set hoor en dus Usher-speakers?

Sander.


cheese

mooie set man en kom op met die foto's......


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

leuk verhaak en mooie set  :yes: die je hebt aangeschaft

welke Ushers zijn het geworden ? boekenplank of zuilen ?

Koen

Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2009, 11:14:47
leuk verhaak en mooie set  :yes: die je hebt aangeschaft

welke Ushers zijn het geworden ? boekenplank of zuilen ?
CiteerMooie set hoor en dus Usher-speakers?
Sander.

jah, Ushers...de X-718

http://www.usheraudiousa.com/products/loudspeakers/x-series/x-718



het zijn niet de mooiste maar de sound is belangrijker natuurlijk  :mrgreen:
CiteerConclusion
Usher Audio Technology's X-718 is a marvelous loudspeaker that anybody looking for a bookshelf model needs to hear. Even if you're considering spending more than their asking price, you should at least audition them -- I think you'll be impressed by the high-quality fit and finish that $1300 can buy. More important, you might fall in love with their sound, as I did. The X-718 is very easy for me to recommend -- it's the best speaker I've ever owned or reviewed.

artikel: http://www.goodsound.com/equipment/usher_audio_x718.htm
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

Marantz 81

ik vindt het juist wel mooie hele speakers  :kwijl:

heb je er ook stands bij besteld ?  wel zonde om zulke goede monitoren op de kast neer te zetten  nonono

Koen

Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2009, 12:18:40
ik vindt het juist wel mooie hele speakers  :kwijl:

heb je er ook stands bij besteld ?  wel zonde om zulke goede monitoren op de kast neer te zetten  nonono

geen plaats voor stands, sry  :cry:
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

ll0ll

Waar staan ze op dan?
Mooie speakers! :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Marantz 81

ow oke ja das wel jammer ,zo zal het ook wel genieten worden  :wink:

Koen

Citaat van: ll0ll op november 29, 2009, 12:28:03
Waar staan ze op dan?
Mooie speakers! :)

moeten op de kast staan....heb echt geen plaats voor stands of om ze ideaal op te stellen...

ook daarom heb ik sacd's besteld om te zoeken naar een tussenoplossing qua locatie en plaatsgebrek
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

ll0ll

Maar dat ze op de kast staan doet geen afbreuk aan het geluid? En het staat ook wel o.k?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MadVillain

mooie speakers! ik vind deze veel mooier dan de duurdere series.

heb je ze wel op oorhoogte? en ik neem aan dat ze wel op minimaal spikes staan, en anders dat je ze via een andere manier ontkoppeld hebt

Koen

Citaat van: MadVillain op november 29, 2009, 12:45:05
mooie speakers! ik vind deze veel mooier dan de duurdere series.

heb je ze wel op oorhoogte? en ik neem aan dat ze wel op minimaal spikes staan, en anders dat je ze via een andere manier ontkoppeld hebt

als ik zit om te luisteren (wat de bedoeling is) staan ze mooi op hoogte

ik denk niet dat ze op spikes of andere soort van 'vering' staan.
waarom is dit beter en wat raad je aan?
Marantz PM8003 - Marantz SA8003 - Usher X-718 - In-Akustik bekabeling

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op november 29, 2009, 12:18:40
ik vindt het juist wel mooie hele speakers  :kwijl:

stupid

Mooie coole speakers. Veel plezier ermee. Gaat wel lukken. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

Citaat van: Koen op november 29, 2009, 12:56:40
als ik zit om te luisteren (wat de bedoeling is) staan ze mooi op hoogte

ik denk niet dat ze op spikes of andere soort van 'vering' staan.
waarom is dit beter en wat raad je aan?

Het zorgt ervoor dat de speaker ontkoppeld wordt van de kast zodat de speaker geen trillingen aan de kast kan doorgeven. Je wilt dat alleen de speaker het geluid weergeeft en niet ook nog een kast die aan het mee resoneren is.

Er zijn veel verschillende soorten spikes verkrijgbaar. Misschien dat je Ushers al een schroefmogelijkheid heeft zodat je de spikes niet hoeft te plakken (zonde!)

www.tweaks4u.nl  zijn veel ontkoppelingsmogelijkheden verkrijgbaar.



Maar als eerste raad ik je aan om gewoon van het geluid te genieten en pas na een tijdje de spikes te kopen zodat je het verschil ook merkt.