De Set van Duzzan

Gestart door Duzzan, november 18, 2009, 11:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duzzan

Dears,

Al een tijdje kom ik regelmatig op dit forum en na alle mooie sets te hebben gezien van leden heb ik eindelijk eens de tijd genomen om mijn Home Theather setje ook eens te posten. Dit zijn mijn 2de stappen in het Home Theather gebeuren maar de eerste in het Digitale Tijdperk ;)

Het audio (en upgrade virus) is al op jonge leeftijd begonnen. geerfd van m'n pa uiteraard ...
Al zolang ik me kan herinneren was ik (en ben ik) gefacineerd van apparaten waar knoppen op zitten, en m'n vader had altijd mooi spul thuis alleen was ik nog echt te klein om dat allemaal te begrijpen.
Zo rond m'n 14de heb ik mijn eerste eigen stereo toren gekocht. Een Akai. Man, wat was ik trots op dat ding  :-D
Na een jaar kreeg ik van een klasgenoot een setje Jamo speakers waar de woofers van stuk waren. Bij conrad nieuwe besteld en ze waren weer prima.

Toen ik weer eens bij een neef op bezoek ging zag ik voor het eerst een Dolby Prologic Receiver en film kijken was inene wel heel leuk geworden! Ik dacht meteen: Dit wil ik ook!
Flink aan het sparen geslagen en binnen no time had ik een Yamaha RX-V 392. Aangezien we in dezelfde winkel ook een nieuwe TV kochten kreeg ik voor FL 100,- een JBL Center Speaker en Surround Speakers. De JBL Flix 1.
Daar moesten natuurlijk ook nieuwe Front speakers bij ... die kwamen uiteindelijk in de form van JBL vloerstaande speakers.
In die periode kwam er nog een Sony DVD Speler, Denon CD Speler en iets betere speaker kabels en interlinks.

Daarna ben ik helemaal stereo gegaan. Als Eerst kwam de Musical Fidelity XA-1. De JBL's maakte plaats voor B&W 603 S2's en de Denon CD speler vervangen voor de Musical Fidelity XRay. De Interlinks van merk X werden vervangen voor Van Den Hul en de speaker kabels ook. Hier heb ik jaren heel veel plezier van gehad.
Tot zo'n kleine 3 maanden geleden.

Al een tijdje liep ik met het idee rond om een mooie surround setup te hebben aangezien ik steeds meer films begon te kijken dan dat ik echt muziek aan het luisteren was. Eerst voor de PC een Logitech z-5500 setje gehaald om eens te kijken of ik het echt wel zo leuk vind als ik dacht. Ja dus ... Maar dan denk je al snel: Dit kan veel en veel beter!

Dus de Musical Fidelity combo maakte plaats voor een Marantz SR 5003 en de TV (Philips 32" breedbeeld) maakte plaats voor een Panasonic 37" Plasma.

Aangezien this topic worthless is without Pics:
De TV


De Receiver:


Teaser  :-P


Marantz SR 5003


Hoe het toen stond


En dan moet je dus op zoek naar een Center Speaker en Surround speakers ... (oh, wat is m'n vriendin blij met me zeg  nonono )

Ik wou alles uit dezelfde serie hebben en aangezien de S2 serie niet meer verkocht word werden het 2de handsjes.

Center speaker is de B&W CC6 S2 en als surrounds gebruik ik de B&W 601 S2

Toen heeft het even zo gestaan:


En nadat ik Bob de Bouwer heb uitgehangen staat het er zo bij


De versterker die op de grond staat is die goeie ouwe Yamaha die ik dus nog steeds in bezit heb  pompom

De 603 S2


en de 601 S2


Het is nog lang niet klaar allemaal but then again, is it ever?
Alles moet nog netjes afgewerkt worden, kabels moeten weg gewerkt worden, etc.

Dan komen we aan bij de wishlist, want er blijft altijd wat te wensen over.

1. Subwoofer
2. Nexus Stands voor de Surround Speakers
3. B&W LCR 60 S2 Center speaker (niet helemaal tevreden over de CC6)
4. De Loterij winnen

That's all for now folks!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Martin

Hoi.

Leuk stukje geschiedenis enne een leuke set heb je  :yes:

Ik ben ook slachtoffer van mijn vaders hobby ;)

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Vlearmoes

Idd een erg mooie set om te beginnen  :yes:

maar wel jammer dat je na het bob de bouwen je scherm zo hoog hebt gehangen  :-(

Hoe vindt je het zelf kijken na eerst laag te zijn begonnen nu hoger kijken??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Duzzan

Vlearmoes,

Ik had bedacht dat het midden van de TV op oog hoogte moest komen, hij hang nu iets van 4cm hoger.
Valt eigenlijk best mee moet ik eerlijk zeggen. Het kijkt prima als je gewoon zit en het kijkt lekkerder als op de bank ligt  :-D

Thanks voor de positieve reacties!
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Vlearmoes

Ik gok dat je speakers ongeveer 110cm hoog zijn (stopcontact)  en de onderkant van je scherm hangt op die hoogte ??

Zelf vindt ik het midden van het scherm op 110cm de mooiste kijkhoogte (is ook aanbevolen)  :yes:

Maar idd is iets hoger fijner als je op de bank ligt; doe ik hier ook veel  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Citaat van: Vlearmoes op november 18, 2009, 19:58:43
Ik gok dat je speakers ongeveer 110cm hoog zijn (stopcontact)  en de onderkant van je scherm hangt op die hoogte ??

Zelf vindt ik het midden van het scherm op 110cm de mooiste kijkhoogte (is ook aanbevolen)  :yes:

Maar idd is iets hoger fijner als je op de bank ligt; doe ik hier ook veel  :roll:
Hey ouwe zeur :wink: :-D.

Maar mooie set hoor! Geniet ervan!


Sander.

Stadium III

Kijk weer een leuke set die groter gaat worden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Duzzan

Vandaag is de BK Monolith aangekomen  :-D

De eerste opmerking van m'n vriendin: Nah, zo groot vind ik 'm niet ... dacht dat ie veel groter was! I love you baby!!  pompom

De foto's








Hij blijft nu even in deze hoek staan omdat de kerstboom nu op de plek staat waar ik 'm eigenlijk wil hebben.
Maar voor nu is dat prima denk.

GTST is afgelopen, Time to Play  :evil:

Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Duzzan op december 10, 2009, 20:36:40
Vandaag is de BK Monolith aangekomen  :-D

De eerste opmerking van m'n vriendin: Nah, zo groot vind ik 'm niet ... dacht dat ie veel groter was! I love you baby!!  pompom

De foto's








Hij blijft nu even in deze hoek staan omdat de kerstboom nu op de plek staat waar ik 'm eigenlijk wil hebben.
Maar voor nu is dat prima denk.

GTST is afgelopen, Time to Play  :evil:


Gaaf hoor zo`n Monolithbeast HB.

Suc6 met de buren.

Sander.

Duzzan

Tja, de buren ...

De buurman had het pakketje aangenomen voor me, ik was nog op werk.
Vond een briefje in de bus, van de buurman, dat er een pakketje voor mij was gekomen.
Dacht, 'pakketje' dat kan nooit die sub zijn ... zal wel een pakketje voor m'n vriendin zijn ofzo.

Dus ik bel aan, zegt ie, ja het staat beneden in de box was nogal een groot paket.
:-D dus dat moest 'm wel zijn.
Arme buurjongen bood aan om ff te helpen tilen. 4 hoog... Zonder lift ...
Halverwege kon ie het niet laten. "Wat heb je besteld buurman, TV ofzo? Nee man, Subwoofertje.
O, een subwoofer ... *stil* ... een SUBWOOFER? Tering! Gaan we nu geen last van je krijgen dan?
Nee joh, valt reuze mee  :schater:
Panasonic - Marantz SR 5003 - Rotel RB-976MkII - B&W DM 603 S2 - B&W 601 S2 - B&W CC6 S2 - BK Monolith - HTPC

xander32

Citaat van: Duzzan op december 10, 2009, 22:59:26
Tja, de buren ...

De buurman had het pakketje aangenomen voor me, ik was nog op werk.
Vond een briefje in de bus, van de buurman, dat er een pakketje voor mij was gekomen.
Dacht, 'pakketje' dat kan nooit die sub zijn ... zal wel een pakketje voor m'n vriendin zijn ofzo.

Dus ik bel aan, zegt ie, ja het staat beneden in de box was nogal een groot paket.
:-D dus dat moest 'm wel zijn.
Arme buurjongen bood aan om ff te helpen tilen. 4 hoog... Zonder lift ...
Halverwege kon ie het niet laten. "Wat heb je besteld buurman, TV ofzo? Nee man, Subwoofertje.
O, een subwoofer ... *stil* ... een SUBWOOFER? Tering! Gaan we nu geen last van je krijgen dan?
Nee joh, valt reuze mee  :schater:
:lol:

Suc6 met de buren dus!


Sander.

WimPeu

Ben ik blij dat ik je buurman niet ben... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op december 11, 2009, 09:05:21
Ben ik blij dat ik je buurman niet ben... :schater:
En ik dat ik de jouwe niet ben... :-D

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 11, 2009, 09:20:36
En ik dat ik de jouwe niet ben... :-D

Ik heb geen buren (binnen 200m straal dan)..da's in mijn geval ook het beste denk ik. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES