De set van Canule

Gestart door Canule, september 21, 2009, 21:43:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Canule

Ik zal me met dit topic als nieuw forum lid ook gelijk even kort voor stellen.
Mijn naam is Maarten, ik ben elektricien van beroep, en ik ben schijnbaar een van de on?gelukkige met een goed/kritisch gehoor betreft irritant suizende modems, digitale wekkers e.d (elco's/spoelen) en wat detail in de geluidsweergave van audio, dat ik er een hobby aan over gehouden heb. Genieten van geluid!

Zo, hebben we dat ook weer gehad  :lol:.

En mijn set bevat de volgende componenten:

Receiver: Marantz 5003
TV: Panasonic PZ85 plasma (42)
Consoles/BrueRay: Playstation 3 / Xbox1

Front: PHILIPS FB850
Center/surround: Logitech z680 satellieten  :no: (surround doet het nog leuk maar de center prestatie valt in het niet tussen de fronts)
Monitor/Back surround: Berhinger Truth 2031 achter een amp van Berhinger (A500)
Sub: REL T1
Voeding: Monster Cable HTS1000 met een 12v vinger van de Marantz
kabels: digitaal van HQ, analoog van DAP en Bi-Amp main speakers gevoed door W&M 4x4mm² met banaan pluggen
Audio/video bronnen: Vinyl/Streaming van PC (opt. Toslink/LAN)/KPN digitale tv

DJ gear:
TT's: Reloop RP-5000 OEM bakken met Ortophone Concore pro elementen
Mixer: Gemini UMX / Reloop RMX30
Koptelefoons: Dap HD-140/Stanton pro 2000
Keyboards: Roland E-28/Edirol(Roland) PCR500


Vroegah (ben 22 :-D) Begonnen met een zware amp (JVC), die ik kreeg van een kennis daarop aangesloten een Gamma doos te samen met een 2x 20w JVC mini setje voor het hoog met een zelf gefabriceerde schakel doos om tussen mijn bronnen te switchen (plop plop, wat zijn transistors/caps :lol:).

Toen mijn nieuwsgierig heid de JVC heeft doen overlijden. en de 5.1 setjes het luchtruim kozen, ben ik gegaan voor een set van logitech(z680). Leuk maar klonk niet veel beter/andere geluids ervaring.

Later toen mijn interesse in draaien de kopf op stak is deze set de kast ingevlogen, en is deze vervangen voor 2 studio speakers van Berhinger met een stevige versterker van 2x 250W.

Omdat het kijken van cam/divx opgenomen rips van internet toen hoogwaardig geluid mee gaf (als ik, dan wel anderen dat al merkten gezien de gemiddelde staat der geest in het weekeind :lol:) miste ik wel het stereo geluid van voren, en na getipt te zijn over een Philips set (900 serie)is dat voor een paar tientjes van de kringloop in te herstellen staat(defecte spoel van eind relais kanaal B) toegevoegd, omvattend een amp950/cd speler9x/tuner9x/de FB850 speakers.

Niet te vrede vergeleken met de prestaties van mijn monitoren en aanschaf van plasma, bij komend dat ik te veel ana/dig bronnen kreeg, heb ik de Marantz in huis gehaald, die echt veel meer uit de FB850 speakers weet te halen al blijft het lastig op laag volume met deze gesloten kasten, vandaar dat er nog een REL sub aangehangen is.

Over deze set mag/moet ik voorlopig nog tevreden zijn (op de logitech satelieten na,  violent1 daar gaan we al)

Foto's (het mag er wat kaal uit zien, ik ben net verhuist  HB)

Aanschouw mijn A/V meubel naast de tv. Het beuken werkblad is al aan het acclimatiseren.
Tot het bouw project van de grond komt vervult een oude speelgoed kist en 2 flightcases deze taak voorlopig.


Een iets wat kale muur (links en rechts van deze speakers hangen nog 2 logitech's)


Een REL T1, vers uit de doos. Voedings kabel is helaas nog te kort voor in de goot.


Marantz/TV... etc.
In verhouding met de hoogte van de zitplaats komt het mid/laag matig over op normaal volume.
De 2 dozen brengt dat gebied wel wat omhoog, a 15/20cm zou beter zijn
Beste luister positie is nu op de grond :lol:.
Je zit er vol in, of net uit het ideale stereo beeld met deze gesloten kasten.




De nieuwe vleugel (onderste) ook nog even op de foto


De draaitafels


De budget 500W versterker van binnen met een over het algemeen prijzige trafo en gelukkig een passieve koeling. Heb gelezen dat enkele onderdelen zijn te vervangen voor een betere dynamiek/prestatie maar dat zal me een zorg zijn met het doel van deze amp, hier.

Sander

Ziet er leuk uit hoor !

In dit huis draait het echt wel om gamen en ander ht entertainment :)

De WAF factor is alleen erg laag (women acceptabele factor)

Maar dat vind ik wel tof. HB
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Canule

#2
Citaat van: Sander Nolden op september 21, 2009, 21:53:06
Ziet er leuk uit hoor !

In dit huis draait het echt wel om gamen en ander ht entertainment :)

De WAF factor is alleen erg laag (women acceptabele factor)

Maar dat vind ik wel tof. HB
Nu mag ik daar nog uitgebreid van genieten  :lol:

Sander

Nu mag ik daar nog uitgebreid van genieten !?

Je gaat jezelf toch niet in de Nabije toekomst aan iets of iemand aanpassen he:p

Dan is het eind zoek en heb je strx engeltjes kandelaren en bloemetjes gordijnen

hahaha
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Canule

#4
Citaat van: Sander Nolden op september 21, 2009, 22:29:19
Nu mag ik daar nog uitgebreid van genieten !?

Je gaat jezelf toch niet in de Nabije toekomst aan iets of iemand aanpassen he:p

Dan is het eind zoek en heb je strx engeltjes kandelaren en bloemetjes gordijnen

hahaha
Straks engeltjes kandelaren en bloemetjes gordijnen? Nee, dat nooit. haha.

Nu we toch offtopic bezig zijn.

Ik zal even een glimp van ellende laten zien voor ik hier in trok, want er was ook nog de roze keuken/gang etc  nopompom

Daar hebben we direct een emmel dubbel dekkende witte latex overheen gesmeerd.

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

MadVillain

:kwijl:  (Waar is die kwijl smiley toch?  :?)


DJ gear blijft vet :D Dar ga ik nu iig hard voor sparen. Heb je btw die nieuwe pioneer cdj2000 gezien? Mocht je cdj interessant vinden dan.


En ja die logitech center valt zo te zien zeker in het niet in vergelijking met je fronts :D

Canule

#7
Wou eerst beginnen met cd's en heb zelf later een CD speler van DENON gehad voor ca. 7 maanden voor de vinyls die ik miste dan wel onbetaalbaar zijn geworden.

Maar het kwam er op neer dat ik hem bijna nooit gebruikte omdat ik liever platen uit de grote bak graai tijdens het draaien en omdat ik het fijner vindt spinnen.
Ik blijf vinyl draaien. persen ze die meer houd het voor mij daar op en heb ik een prima collectie, die altijd nog 2e hands uit te breiden is.

En als ik eerlijk ben vind ik het gespin met cd spelers maar weinig hebben.
Zo op een feest werd er alleen maar cd gedraaid. de skills waren echt aanwezig maar zo statisch direct en perfect over de top werd er gedraaid, dat ik de warmte en de kunst met de beperkingen(stijl) van vinyl, erg miste.
En natuurlijk, cd spelers worden beter (feeling/klank van vinyl proberen ze soms ook na te bootsen)maar dan nog, ik heb toen gekozen voor vinyl en vind het prima zo. geen cd's voor mij.

Als je zelf ook draait hoor je natuurlijk wat ze doen, maar met vinyl kan ik dat makkelijker vergeten en beter genieten, of ze moeten menselijk draaien, dat gaat nog wel :lol:.
Er worden makkelijker fouten gemaakt en je hebt soms last van plop ruis en overslaan. so what? party goes on! ham kaas that :-D (leuk zon bad words filter)


MadVillain

#8
ham that

ik zie het filter aan het werk :D


Zelf heb ik ook met platen gedraaid. Maar om economische redenen was ik overgestapt naar cd's/cd'r :P
Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat. En dat is het publiek uit z'n dak krijgen.
9/10 mensen horen niet wat jij aan het doen bent. Maar zelf blijf ik het draaien met platen ook erg vet vinden.
Vooral als je super technisch bezig bent zoals Jeff Mills (3 draaitafels), Carl Cox(ook 3) DJ Vince, Darkraver als hij niet teveel heeft gezopen ;)


Marantz 81

mooie set en leuk verhaal over hoe het gelopen en is en ( voorlopig  :wink: )

was wel errug mooi  :lol:  :schater: toen je erin trok