De set van bef

Gestart door bef, juni 02, 2009, 17:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bef

in de tussentijd is er best wel wat aangepast aan mn set, tijd om de veranderingen te delen met jullie.  hello

jaar of 6 terug voor het eerst op de bank bij m'n vriendin thuis op de bank, filmpje aan via een marantz sr 4002 en magnat zuilen, en sindsdien was ik verkocht, wat een gruwelijk lekker geluid, en een hele diepe bass en dat zonder sub.

Dit wilde in natuurlijk ook ! :D
eerst begonnen met een sr5001 en een cd5001 en 2 magnat speakers, en vanaf daar langzaam begonnen met uitbreiden van m'n thuis bioscoop :)

Situatie in 2009 :


sindsdien is er best wel wat veranderd, de sr5001 heeft plaatsgemaakt voor een sr7005 en de cd5001 is een cc4001 geworden en er is een ud5005 bijgekomen voor de blu-rays.

en omdat de kast toch wat begon door te zakken :P heb ik afgelopen december een ontwerp van een kast gemaakt, en deze ondertussen laten bouwen :D


de ruimte achter de centerspeaker heb ik ondieper gelaten, zodat het stekkerblok er netjes inpast :)


de kast met alleen de 7005


aansluiten van de 7005


De linker speaker, magnat quantum 505 originele tweeters zijn vervangen door vifa ring gradiators ( rechts staat uiteraard dezelfde :P )


totaal plaatje met alle apparatuur aangesloten
(rechts onder in de kast, dat blauwe lichtje is een Lacie lacinema mini HD 500 GB voor het afspelen van de films )
de bluray gaat binnenkort verder naar links gezet worden, om plaats te maken voor een Humax iHDR5050-c


totaal plaatje met de centerspeaker magnag quantum 513 en rechtsonder de magnat betasub 30A
de speakers achter zijn de magnat quantum 503, heb hier alleen nog geen fotos van :)


en onder in de kast heb ik nog een 1st gen. Drobo staan, hierin zit 7TB aan hardeschijven, hierop staan al mijn films en muziek geript naar FLAC, ( RAID 1. dus veilig als er 1 schijf crashed :) )

alle HDMI kabels zijn van monster, als interlink heb ik gekozen voor een van de Hul The Bay C5
speakers kabels zijn van Oehlbach

nog wat enkele fototjes :


sr7005


Lade van de cc4001




door de kast heb ik een stuk meer ruimte voor m'n apparatuur, jammer dat nou het upgrade virus toe begint te slaan. omdat ik meer ruimte heb zit ik stiekem toch te kijken naar andere speakers en een grotere tv :P clown1








SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Maurice

Leuk om te zien hoe je in een qua ruimte beperkte ruimte toch alles hebt kunnen opstellen  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bef

Citaat van: Maurice op juni 04, 2009, 12:49:07
Leuk om te zien hoe je in een qua ruimte beperkte ruimte toch alles hebt kunnen opstellen  notworthy

haha dat is ook de reden dat ik geen grotere tv heb gekocht, dit is echt het maximale wat ik op de kast kwijt kan.

eigenlijk is de ruimte gewoon te klein voor mn muziek( 3X4 meter ongeveer ), en ik heb eigenlijk alleen bass als ik helemaal achter tegen de muur aan ga staan, onder mijn achter surround speakers, maargoed die ruimte word vanzelf een keer groter :)
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

kan die kast er niet uit?!

en ik zie dat je je speakers hebt omgedraaid!  pompom
merkte je daar wat van?

bef

hahaha dat was een tip van jou geloof ik ? het scheelt inderdaad een hoop, ik had toen echt het idee dat het meeste geluid over mij heen ging, t klinkt nu gewoon een stuk beter :)

tsja die kast is jammer genoeg niet van mij + het is nogal lastig om hem uit de kamer te krijgen ( zonder te vernielen iig ) want hij moet via het raam naar buiten  nopompom

SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

dat was mijn idee inderdaad, dat van die kast zei ik toen ook al.
geloof dat het antwoord hetzelfde was, in ieder geval in die trend....  clown1 :-D

bef

je zei :
ach ja, wanneer steld iets niet voor hé...
voor de slaapkamer zou ik mer er niet voor schamen hoor.  smiley
het is misschien wel een idee om die front speakers op kop te zetten, of lig je in een hangmat aan het plafond te luisteren....?


maargoed, t blijft een lelijke kast inderdaad
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

ik zit je maar te plagen hoor....  :-D byebye

Marvin

maar als ik zo zit te kijken naar de foto's, dan komt er wel iets serieus in me op....

is het niet een idee om de versterker links te laten staan, de dvd en cd-speler helemaal rechts neerzetten.
de centerspeaker in het midden en dan de tv op de centerspeaker?
(of achter de centerspeaker op een verhoging, meurbeugeltje misschien).

zomaar een idee om het een nog realistischer geluid neer te zetten.
dat het aardig knalt in je kamer begrijp ik namelijk wel, maar er is ruimte om het 'beter' neer te zetten...
met minimale middelen is er 'meer' uit te halen...

gr Marvin...

bef

je bedoeld : de centerspeaker onder de tv, en dan links van de tv de versterker, en rechts de cd en dvd speler ? kan inderdaad zijn dat het surround er wel beter op word ( misschien ook beter voor de versterker als er niks bovenop staat ) :) ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip :)
SR 7005 - UD 5005 - CC4001
Magnat Quantum 505 - 503 - 513
Magnat Betasub 30A

Marvin

ja dat bedoel ik, weinig moeite voor veel plezier...  :-)