De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Gisteren weer eens de tijd genomen om meer dan 4 uur te luisteren naar de woonkamer set. Ondanks alle kriebels door te lezen waar een ieder zijn set is aan het upgraden, begint het bij mij ook te kriebelen dat virus, maar na enkele nummers via de bluesound over de dac van de sacd speler valt het driedimensionale geluidsbeeld nog steeds erg in de smaak!

Mmm, toch maar niet een andere versterker of speakers....

Alleen de bluesound blijft een zooitje maken van de album foto's, ondanks resets en of album benamingen aanpassingen. Kijk ik via het netwerk in de map van desbetreffende artiest en album, dan zit daar wel de correcte folder met de juiste albumhoes? Maar in de app zie ik een andere albumhoes van een totaal andere artiest. <zucht>

Weet iemand nog een andere tip?

xander32

Wanneer de set jou van de muziek kan laten genieten is er idd geen reden om iets te wijzigen, of je moet gewoon een keer iets nieuws willen.

Dat issue van de BSN is wel vreemd, ik herken het niet. Kan je er helaas ook niet mee helpen  🙁

The Good Son

Dat heb ik met mijn Bluesound Node ook, alleen van de +/- 5000 albums, hebben maar een 10tal albums die de verkeerde cover hebben en dat is altijd dezelfde cover van een album die ik ook heb.
Geen idee waar dat aan ligt maar dit is ook het enige probleem dat ik überhaupt heb met dit apparaat.

jrm

Citaat van: xander32 op november 15, 2020, 19:43:13


Dat issue van de BSN is wel vreemd, ik herken het niet. Kan je er helaas ook niet mee helpen  🙁

Tsja, dat is gelukkig ook het enige minpuntje!

jrm

Citaat van: The Good Son op november 15, 2020, 22:24:52
Dat heb ik met mijn Bluesound Node ook, alleen van de +/- 5000 albums, hebben maar een 10tal albums die de verkeerde cover hebben en dat is altijd dezelfde cover van een album die ik ook heb.
Geen idee waar dat aan ligt maar dit is ook het enige probleem dat ik überhaupt heb met dit apparaat.

:gp:
Voor de rest is de Vault een erg fijn apparaat!

xander32

En wat als je die ene cover verwijderd, een nieuwe opzoekt en die in het albummapje plaatst?

Citaat van: The Good Son op november 15, 2020, 22:24:52
Dat heb ik met mijn Bluesound Node ook, alleen van de +/- 5000 albums, hebben maar een 10tal albums die de verkeerde cover hebben en dat is altijd dezelfde cover van een album die ik ook heb.
Geen idee waar dat aan ligt maar dit is ook het enige probleem dat ik überhaupt heb met dit apparaat.

xander32

Oja, Vault was het  :-)
Het moet ergens in het taggen mis gaan.

Heb je een back up van alle content op een ext. hdd of zo?
Dan zou je de Vault leeg kunnen maken en alles opnieuw laden. Maar dat is wel rigoureus begrijp ik.

Citaat van: jrm op november 16, 2020, 00:21:42
:gp:
Voor de rest is de Vault een erg fijn apparaat!

jrm

Ik ga vandaag met je tips aan de gang, bedankt alvast voor het meedenken.

👍🏻

The Good Son

Citaat van: xander32 op november 16, 2020, 06:42:11
En wat als je die ene cover verwijderd, een nieuwe opzoekt en die in het albummapje plaatst?

Goeie tip, ga ik komende tijd eens proberen!

:gp:

jrm

 HB hello pompom

In plaats van allemaal verkeerde albumcovers, staan er nu ongeveer 80% goed. Een aantal geeft een foutmelding (plaatje is te groot) of geen plaatje. Maar dit is al een hele vooruitgang.

The Good Son

Citaat van: xander32 op november 16, 2020, 06:42:11
En wat als je die ene cover verwijderd, een nieuwe opzoekt en die in het albummapje plaatst?
.....dan is het probleem opgelost!!
Ik heb het vanmiddag eens geprobeerd en nu klopt alles.
Bedankt voor deze gouden tip [emoji106]

Gesendet von meinem SM-T550 mit Tapatalk


xander32

Top. Zelf ben ik er net zo secuur aan  :-)

Citaat van: The Good Son op december 04, 2020, 21:14:44
.....dan is het probleem opgelost!!
Ik heb het vanmiddag eens geprobeerd en nu klopt alles.
Bedankt voor deze gouden tip [emoji106]

Gesendet von meinem SM-T550 mit Tapatalk

The Good Son

Citaat van: xander32 op december 04, 2020, 21:22:47
Top. Zelf ben ik er net zo secuur aan  :-)

Zo zie je maar weer dat nuchter nadenken vaak waardevoller is dan technische kennis   :yes:


xander32

Boerenverstand 😉 (komende uit de Achterhoek).

Met logisch nadenken kan je vaak al een eind komen, dat bemerk ik ook op het werk. Daar loopt er voor ieder technisch issue wel een inhoudelijk deskundige. Maar steevast lukt het mij goed om met hen mee te denken in de oplossingssfeer. Daarentegen ook ieder z'n vak, ik blijf aan de oppervlakte, wanneer het meer complex gaat worden zijn we altijd super blij met deze collegae, vakmensen.

Citaat van: The Good Son op december 04, 2020, 21:42:42
Zo zie je maar weer dat nuchter nadenken vaak waardevoller is dan technische kennis   :yes:

jrm

Heb op de combi 3200/140, afgelopen weekend zo'n klein Bluetooth ontvanger op de tuner ingang aangesloten en via mobieltje met Spotify premium laten spelen...WoW en en nog een keer WoW!.