De set van RonaldW

Gestart door RonaldW, mei 03, 2009, 17:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldW

Er was eens een man die na zijn scheiding een nieuw leven moest beginnen.
Met eigenlijk géén budget kocht hij toch een NAD reciever en en NAD dvd/cd speler.
Als klap op de vuurpijl kocht hij, weer vanwege dat lage budget, Eltax monitor 3 speakers
en een paar oude Atacama stand die hij opknapte met een paar spuitbussen.
Helaas sneuvelde na ongeveer 1 jaar zijn dvd/cd speler van NAD. Het reparatie bedrijf waar
hij de NAD na had laten kijken adviseerde een Marantz, Denon of Sony cd speler te kopen,
simpelweg omdat hij die weinig in de reparatie kreeg.
Op zoek naar een Marantz  speler, omdat hij die het mooist vond liep hij een combinatie van een CD 6000ose
met een PM 8000 tegen het lijf. Daarna zocht hij een ST 5000.
De NAD reciever verkocht hij weer en nu ?
Is deze man erachter gekomen dat muziek pas bestaansrecht heeft als er een goede installatie is !
Ik heb in 2 maanden meer muziek gedraaid als de 10 jaar ervoor, weet dat ik er met een paar Eltax monitor 3 speakers nog niet ben ook al is het ongelooflijk wat deze speakers van slecht € 120.= kunnen !
Ook heb ik een stereo meubel gemaakt wat bij het interieur past !
In overleg met de nieuwe echtgenoot ga ik komend jaar eens op zoek naar een paar B&W's DM7, zodat
ook de sfeer in de huiskamer hetzelfde blijft en er toch een strakke sound is !
Ben ik nu audiofiel ? en verslaafd aan Marantz ? dat laatste in ieder geval hahahaha
Keep on listening !
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Stadium III

Kijk wat een gescheiden man kan ontdekken in zijn 2e leven  :-D

Leuke set en zeker veel luister plezier toegewenst
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

zo zie je maar weer dat het leven opnieuw naar je is gaan lachen......veel luisterplezier.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

Die ELTAX MONITOR 3 speakers zijn heel berucht om hun prestaties .
Ze kosten vrijwel niets ( 120 euro ) , maar ze presteren alsof ze wel 1000 euro kosten .

Heb ze eens beluisterd bij iemand van de Audioclub Den Haag waar ik lid van was .
Op een Accuphase E 405 had hij ze aangesloten , een ieder die aanwezig was van de audioclub was zeer verbaasd over de hooge prestaties wat die dingetjes lieten horen .

Een vriend van mij heeft ze ook , hij heeft ze op zijn computer aangesloten d.m.v. een Harman Kardon voor/eind versterker kombinatie .


Groeten  EDWIN  B

Maurice

Nice  :yes:
Eltax is zeker ondergewaardeerd. Bijv de Linear Response serie is/was ook erg goed en de Camargue helemaal! De afwerking van deze laatste is ook erg mooi.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Zeker een goed merk en in Duitsland toen ze gewoon mee met de testen van alle audiobladen en komen er altijd goed tot zeer goed uit
Die Camargue was echt een top speaker
Ook hun lijn er naast van Tangent ziet er gewoon goed uit , ze hebben ook nu een cd dvd versterker en dab tuner mooi gemaakt goede onderdelen voor weinig geld
Zeer ondergewaardeerd merk even als Audio Pro






Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

leuk verhaal en mooie set  :-)

veel luisterplezier !  nog   byebye

RonaldW

Het is inderdaad nog steeds ongelooflijk wat deze dingen van slechts
een dikke honderd euro kunnen !
Zelfs laag is strak en je moet inderdaad heel veel meer geld uitgeven
om weer een stapje verder te gaan.
Enige nadeel is dat mijn nieuwe vlam niet snapt dat die dingen voor gelijk met de kast
moeten staan en niet achterin de hoek.
Naar ik mag aannemen ben ik niet de enige die de juiste balans zoekt tussen
relatie en geluid hahaha
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Totofan

Inderdaad een leuk verhaal, en een mooie set geniet er maar van.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

bramdg

Citaat van: RonaldW op mei 04, 2009, 21:04:10
Naar ik mag aannemen ben ik niet de enige die de juiste balans zoekt tussen
relatie en geluid hahaha

Denk dat die balans moeilijk tot nooit te vinden is (al moet ze een heel erge music lover zijn) ....
Men vriendin trekt ook altijd ogen en zegt altijd dingen als: is dat nu echt nodig ... je hebt nog maar iets ....dat is toch nog niet kapot ....ik hoor echt niet dat verschil (tja dat is gewoon van niet willen horen hé  frusty)

Ronald veel uren luisterplezier nog met deze set  pompom, men vorige was krak dezelde en altijd wel heel erg tevreden over geweest en een hele stap vooruit  :-o (tov men sony Es versterker)...

Je maakt me wel heel erg nieuwschierig naar die Eltax monitor 3 speakers  :-) eens gegoogeld en wel enorme positieve reviews over te vinden  :-D
Denk wel dat ik me er ook eens ga aan wagen een paar aan te schaffen en eens goed vergelijken met men huidige speakers en ze dan te gebruiken op men pm8000 die in de hobbykamer staat (dringend nood aan iets nieuws daar)
.... of misschien blijven ze wel even staan in men living hé.  :-D
dan zal men vriendin wel heel erg tevreden zijn (dan zijn eindelijk die grote kasten weg lol)

Have fun & bedankt voor die speakertip hé

bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

jrm

Leuke set Ronald!

Inderdaad vrouwen en speakers is een onbegrijpelijke vorm van liefde  :-D

pg

Citaat van: bramdg op mei 05, 2009, 23:09:45
Denk dat die balans moeilijk tot nooit te vinden is (al moet ze een heel erge music lover zijn) ....
Men vriendin trekt ook altijd ogen en zegt altijd dingen als: is dat nu echt nodig ... je hebt nog maar iets ....dat is toch nog niet kapot ....ik hoor echt niet dat verschil (tja dat is gewoon van niet willen horen hé  frusty)


dat is heel bekend verhaal.
veel plezier met set.

jowa

Citaat van: jrm op mei 06, 2009, 08:24:51
Leuke set Ronald!

Inderdaad vrouwen en speakers is een onbegrijpelijke vorm van liefde  :-D

Yep, het liefst verstoppen ze deze achter een gordijn en als dat niet gaat komen er planten, kaarsen of lampen op.

RonaldW

HAHAHAHA
tja, in ieder geval, en mijn vrouw is echt een toppertje, heb ik even haar laten laten beslissen wat visueel
voor haar interessant is.
Bij ons heerst volgens buitenstaanders een soort ouderwetse gezelligheid en ze vind een paar
oude B&W's DM7  leuk bij ons interieur passen,.Dus wees subtiel en ook dat kleine probleempje kunje omzeilen hahaha.
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

edwinvh

Mooie set Ronald,

Gelukkig mag ik van mijn vrouw redelijk veel.
Alleen een SVS PB 13 lukte niet  :?
Dit omdat deze veel te groot is (diepte)  :cry: