Set van Johan

Gestart door Johan, maart 15, 2009, 22:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan

Ik ben nieuw op dit forum, en voor zover ik dit forum heb bekeken mijn setje ook (die komt op dit forum niet voor volgens mij). Deze set is bij veel anderen vergeleken wellicht eenvoudig, niettemin ben ik er heel erg tevreden mee. Zijn er forumleden die deze set kennen?

Het gaat om de Marantz M-CR502 CD/USB-receiver (klik op de foto's hieronder voor vergroting). Ik heb er een set Mordaunt-Short Avant 902i-speakers op aangesloten. De M-CR502 bezit twee 50w-stereoversterkers en heeft bi-amp mogelijkheid (die ik uiteraard gebruik).

Marantz M-CR502:
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Product&cont=eu&bus=hf&prod_id=3800
Mordaunt Short Avant 902i:
http://www.mordauntshort.com/summary.php?PID=47

Resultaat: uitstekende hifi, al zullen echte fanatici geen genoegen nemen met dergelijke eenvoud, veronderstel ik.

Inmiddels heeft Stadium III me al aangeraden om er een subwoofer bij aan te schaffen (zie ook deze topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3172.0.html). Dat heb ik dus nog niet gedaan. Zijn er nog anderen die me daarover van advies kunnen dienen? Ik vind het in ieder geval heel belangrijk (dit is een randvoorwaarde) dat mijn buren me niet horen. Ik woon ik een eindwoning, heb dus één 'buur', maar heb daar wel een goede band mee. Ik hoor ze nooit en wil ook niet dat ze last van mij hebben. Kan dat überhaupt met een subwoofer?

Nu ja, ik ben de M-CR502 nog niet op dit forum tegengekomen, volgens mij ben ik de eerste en ik ben eigenlijk best benieuwd hoe anderen deze set beoordelen (ik zie mezelf als 'leek' en ik zie deze forumgebruikers dan ook al snel als 'deskundig').

Marantz 81

klein maar fijn en mooi setje  :-)

je kunt er toch gewoon een subwoofer bij zetten ,als je hard gaat draaien klinken de lage bassen die een woofer maakt wel verder door naar een andere ruimte/woning  ,maar zonder subwoofer zullen ze het ook horen als je hard draait ,wel goed dat je aan je buren denkt  :wink:  je wil niet weten wat ik heb meegemaakt met eigen flatje wat ik gehad heb  :-(  en dat was niet alleen tot diep in de nacht zelfs door de weeks keiharde muziek

Johan

Dank marantz81,

wat de buren betreft: ik herken je verhaal. Heb in een (goedkope en gehorige) huurflat gewoond en het was voor mij zelfs reden om te verhuizen, ik werd er gek van. Waarvoor moeten anderen lijden van mijn muzieksmaak? Ik houd van klassiek en wat harder genre (o.a. Nightwish), maar haat (echt diepe grondige walging) alles met een computergestuurde (automatische) beat. Net zomin als dat ik die wil horen, wil ik anderen mijn muziek opdringen. Als ik wat harder wil draaien, zet ik een koptelefoon op. Als iedereen daar nu rekening mee houdt, wordt het leven voor veel mensen een stuk aangenamer.

Denk dat ik om die reden de subwoofer maar niet ga aanschaffen... of hebben anderen nog tips om deze wel aan te sluiten, maar het geluid zo af te stellen dat ik wel, maar de buren er geen last van hebben?

Lapti

als ik een film kijk of muziek luister wil ik het nog wel eens best hard zetten, maar dit zijn niet langdurige sessies en als ik het allemaal netjes voor 10uur 's avonds doe vind ik dat best kunnen. Ik zal ook nooit klagen van overlast als het maar niet te laat is, na een uur of 12 mag het stil zijn van mij anders ga ik wel zeuren :)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

cheese

Hallo Johan,


Als je de subwoofer goed aansluit en niet te overdreven laat mee doen.....en hem bv op spikes en die weer op een zware tegel zet...dan zou het volgens mij moeten kunnen.

Het is voor het eerst dat ik jou set zie en ik moet zeggen ziet er goed uit en die speakers heb ik vaak goede dingen over gelezen dus het geluid zal echt oke zijn....veel plezier er mee.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Maurice

Hallo Johan. Gezien jouw set zou ik zeer zeker een sub erbij plaatsen om volop van jouw muziek te kunnen genieten. Zowel klassiek als Nightwish kent nog behoorlijk veel muzikale tonen in het gebied die jouw speakers niet meer kunnen weergeven. Er zal een wereld opengaan.
Met een sub hoef je niet te denderen, die moet je dusdanig afstellen dat het eigenlijk pas opvalt dat ie aanstaat als je hem juist uitzet ;)

Zelf nu Dvorak opstaan, en ken Nightwish etc zelf ook. Helaas is Tarja uit de groep en ken de huidige sound niet.
Ook aan te raden als je van klassiek en metal houdt: Ayreon ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Johan

Hoi Maurice,

Dank voor je reactie, ik ben al aan het kijken maar van subwoofers heb ik eigenlijk helemaal geen verstand. Vanaf welke prijs zijn er goede subwoofers te koop? Ik ben op zoek naar nieuw, hecht aan kwaliteit, maar wel tegen een redelijke prijs: absolute topklasse gaat boven mijn budget... Daarnaast zou ik de woofer ook harder, zachter en uit kunnen zetten. Heb je een (merk)suggestie of juist een tip wat ik vooral niet moet aanschaffen?

Tarja is operazangeres en die combinatie met de harde sound is kenmerkend. De nieuwe zangeres is (helaas, helaas) geen operazangeres, maar popzangeres. De power is er volledig uit, de combinatie klassiek/metal is helemaal verdwenen. Heel erg jammer, want er zit veel kwaliteit in deze band die nu helemaal verloren gaat. Ayreon ken ik niet, zal daar eens achteraan gaan!

Maar dat terzijde verder, ben benieuwd naar tips over subwoofers en/of prijzen!

Jeroen

Je zou misschien eens na velodyne kunnen kijken, die hebben voldoende subwoofers in hun pakket zitten van redelijk tot heel erg duur. Je kunt op velodyne.nl zoeken waar ook de prijslijsten op staan. Of je kunt zelf je subwoofer bouwen die zijn bij speakerland te koop en zijn compleet met bouwbeschrijving en houtpakketen. Deze bestaan wel uit hele goede componenten.
Ik wil in de toekomst mijn subwoofer ook gaan vervangen en ik denk dat ik voor een velodyne spl-800ultra ga of een zelfbouw met bv een SMS-1 van velodyne erbij.

M. vr. gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.