De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Dolby Atmos ga je nooit over Airplay krijgen. Sowieso is de kwaliteit over Airplay niet echt hifi, maximaal 16 bit / 44,1kHz. Airplay codeert ook naar AAC. Wat je nodig hebt voor Lossless streamen staat hier uitgelegd. Voor Atmos staat hier eea uitgelegd.

Ik zou gewoon een nieuwe Apple TV kopen, ga je sowieso veel plezier aan beleven en zijn ook net in prijs gedaald.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Emiel77

#1831
das iets te kort door de bocht gok ik... heb genoeg content op apple music op 24 bit 96 khz voorbij zien komen namelijk... of dat hifi is, nee ook niet lijkt me :-D

dolby atmos ding.. heb er niets mee, dus uitgeschakeld, voordeel: heb nu wel gapless playback

en ja met streamen ga je kwaliteit inleveren das een feit, is dat erg? nee helemaal niet vind ik zelf

heb ook nog een analoge optie, vinyl, is die ideaal?? nee ook niet, zo kunnen we nog wel even doorgaan :-D

das buiten de apple tv bedraad ook trouwens... heb zelf iig de optie om mn apple tv via optische ingang te kiezen
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

pameijer

Citaat van: Emiel77 op november 27, 2022, 22:16:03
das iets te kort door de bocht gok ik... heb genoeg content op apple music op 24 bit 96 khz voorbij zien komen namelijk... of dat hifi is, nee ook niet lijkt me :-D

dolby atmos ding.. heb er niets mee, dus uitgeschakeld, voordeel: heb nu wel gapless playback

en ja met streamen ga je kwaliteit inleveren das een feit, is dat erg? nee helemaal niet vind ik zelf

heb ook nog een analoge optie, vinyl, is die ideaal?? nee ook niet, zo kunnen we nog wel even doorgaan :-D

das buiten de apple tv bedraad ook trouwens... heb zelf iig de optie om mn apple tv via optische ingang te kiezen

Bochtje afsnijden is alleen maar goed toch?  :evil:

Hifi wordt niet alleen bepaald door aantal bits of de modulatiefrequentie, wel door de optelsom van de opnamekwaliteit, het medium en hoe de stream bij de DAC uitkomt. 24/96 is hartstikke mooi, veel beter dan CD, maar zegt op zichzelf niet zoveel. Maar airplay geeft gewoon echt een niet-optimale kwaliteit, Spotify Connect en Google Cast zijn echt technische mooiere oplossingen.

Streamen kan op echt hoog niveau. En Atmos kan heel goed werken als je hoogtespeakers goed hangen, goed ingeregeld zijn en over je hele installatie is nagedacht. Af en toe hou ik ook wel van een surround-upmix van stereomuziek, gewoon lekker dik en het klinkt vet.

De Apple TV 4k wordt nu overal tweedehands aangeboden vanwege de nieuwe 2022 ATV. Tik 'm op de kop en geniet van alle mogelijkheden!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Emiel77

dat je met streaming via airplay verliezen hebt waren we het al over eens
spotify heb ik ook een tijdje geprobeerd en vond de geluidkwaliteit in het algemeen maar wat tegenvallen

nu dus Apple Music en ja die stream ik regelmatig, heb ook nog een optie om de iPad rechtstreeks aan de DAC te koppelen, verbeterd dan inderdaad

en ja heb ook een Aple TV, maar die gebruik ik dan weer niet voor muziek, zit trouwens wel via toslink aan de marantz gekoppeld, vond de interface met afstandsbediening voor muziek niet heel prettig in vergelijking tot bediening via iPad, gelukkig hebben we keuzes:D

daarnaast gebruik ik Apple Music ook in de auto, acoustisch een kloten ruimte maar klinkt best prima voor onderweg

aangezien ik ook graag savonds laat met draadloze koptelefoon luister (ja ook bluetooth geeft verliezen) valt de kwaliteit me nog steeds niet tegen... misschien ben ik wel bijna doof :schater:

Atmos heb ik persoonlijk niets mee, doe mij maar bij voorkeur 2.0 of hooguit 2.1, ieder zn ding

kan even niet voor Marvin spreken, maar voor mij is het een aardig complete oplossing naast vynil en cd eigenlijk
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Ik kan wel voor Marvin spreken.
Ik heb een aantal manieren om te streamen, fysieke media doe ik al vele jaren niet meer aan mee.
Muziek in Atmos is voor mij ook niet direct van belang, dacht probeer het eens, kan leuk zijn.
Ik heb een chromecast audio, een crhromecast4K en de ingebouwde Heos optie.

Marvin

Voor het eerst dat ik daadwerkelijk een spelletje in Dolby Atmos speel, best bijzonder.... [emoji16]

Marvin

#1836
Reflex poorten van de subs afgedicht met theedoeken, heb er dus gesloten subs van gemaakt.
Niet de eerste keer dat ik daar mee test, maar het is er wel wat strakker van geworden.
Ook heb ik een stereo versterker toegevoegd voor de fronts, gevoelsmatig gaan ze wel lekker op die ouwe amp...
Ook klinkt een nieuwe meting net weer even anders, dus slecht vergelijken.
Maar het geheel is er wel weer hoorbaar op vooruit gegaan. [emoji56]
Kan hoe dan ook geen kwaad met 9 aangesloten luidsprekers, beetje extra stroom.


NB

Ik heb er bij mij opgerolde swiffers in zitten, dat bevalt mij beter dan dichtstoppen met de bijgeleverde pluggen.
Het laat wat door , maar dempt ook.
Optisch niet geweldig, maar zit toch aan de achterkant.
Scheelt flink in de 80/100 bult die ik had.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Denk dat die Swiffers er niet lang in zullen zitten hier... Whoofff [emoji23]
Die subs blazen de kaarsen uit als het nodig is.... Letterlijk.
Maar inderdaad, dat is ook gewoon een oplossing!!


NB

Citaat van: marvin op januari 19, 2023, 12:12:47
Denk dat die Swiffers er niet lang in zullen zitten hier... Whoofff [emoji23]

Vorige week een Starwars film met mijn jongste kleinzoon gekeken, met het geluid over de luidsprekers.
Toen floepten de swiffers er wel uit. Met muziek blijven ze erin zitten.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Mooi setje Tannoy's Marvin.
als ik moet gokken... 10" woofers?? snap dat je die wat wil intomen af en toe :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Wil niet stoer doen, maar er staan 2x 15inch subs onder 15inch Dual concentrics.
Achter 2x 12inch....  :angel:

Marvin

Er zit een heel klein brommertje in die Marantz stereo versterker.
Dus langzaam opzoek naar andere eindversterker, zo blijf je toch een beetje bezig hè. 😁

Nostra

Of je laat de Marantz eindtrap repareren?

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Marvin

#1844
Zou ook kunnen....
Het is de sr1020 die hier ook naakt getoond wordt. [emoji1]

https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=9443.0

Hier ook.

https://insidehifi.blogspot.com/2018/02/marantz-sr1020-75sr10202a.html