De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin


Marvin

#1846
Het kan gek lopen....
Heb je er opeens 2. [emoji23]


Marvin

#1847
Nu per speaker 1 versterker....
Wel apart van beide zit er een brom in het linker kanaal.
Dus gebruik nu enkel de rechter kanalen,  werkt wel lekker.

Uiteindelijk komen ze in de kast.
En ik moet iets verzinnen, m'n vriendin gaat 3 powerknoppen niet begrijpen... [emoji23]





Als er dit jaar ergens tijd en zin is, laat ik ze even na lopen.

Vinyl_Fuchs

Nice. Toch weer een beetje Marantz.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

[emoji1303][emoji1303][emoji1303]

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Marvin

Citaat van: Vinyl_Fuchs op januari 26, 2023, 21:27:38
Nice. Toch weer een beetje Marantz.
Hahah ja, nu je het zegt....
Ben weer helemaal legitiem hier.

pameijer

Grappig, hij heeft een Music knop. Neem aan dat het volume is maar is ook wel gek voor een eindversterker.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Zou die THX eindbak erbij doen

waarom  GAAFFFFFFFFFFFFFF
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: pameijer op januari 27, 2023, 08:56:54
Grappig, hij heeft een Music knop. Neem aan dat het volume is maar is ook wel gek voor een eindversterker.
Scherp hoor, was me nog niet opgevallen. [emoji16]

Marvin

Citaat van: JohnDavids op januari 27, 2023, 10:40:56
Zou die THX eindbak erbij doen

waarom  GAAFFFFFFFFFFFFFF
Ja, maar ook daar moet alles uit 1 voeding vandaan getrokken worden.

Ik ga denk ik opzoek naar nog zo'n sr1020, want voor €30 is dit wel erg leuk spelen.
Die eerste had ik een paar jaar geleden voor €35 in de kringloop gescoord.
Ik had op dat moment snel en voor weinig een versterker nodig, ding is alle kanten op gesmeten, booth-monitoren van sap voorzien tijdens een feestje.
M'n fronts zijn al eens aangestuurd door dat versterkertje, eveneens een feestje.
Er was iets met de speakers in de studio, dus zelf snel iets mee genomen toen we er een verjaardag gingen vieren.
Dat viel dus totaal niet tegen, zeer verrast wat dat ding op die dikke Tannoy's deed.
En nu lag dat ding al maanden achter in de auto heen en weer te schuiven.
Voor de lol thuis ook eens aangesloten, en daar heb ik dus geen spijt van. [emoji16]

Marvin




Het zal de combinatie zijn van goed inmeten, dat is een leer proces de afgelopen 2 jaar.
Het dicht proppen van de subs, de hogere x-over en uiteraard het toevoegen van de extra versterkers.
Maar ik denk dat ik het nog niet eerder zo goed geklonken heeft.
Alles valt gewoon op z'n plek...

En dan heb ik het over stereo, films zijn en waren vanaf dag 1 al een genot.
Source direct is gek genoeg de stand die het fijnst luistert, dat was altijd maar een kaal en dun gedoe.
Ik kan het gewoon niet geloven, de stap die deze week gezet is. [emoji41][emoji41]

Emiel77

Persoonlijk denk ik dat vooral ook de stereo versterkers veel hebben bijgedragen.
Mijn ervaringen met surround systemen zijn vooral geweest dat stereo vaak lastig echt goed af te stellen was, na die ervaring bewust weer terug gegaan naar puur stereo hier iig.

Heb mijn set ook al sinds aanschaf in source direct staan, heb totaal geen behoefte aan toonregeling, wel mooi dat de optie er is uiteraard :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Ja het lijkt wel waarschijnlijk dat de versterkers daar een groot aandeel in hebben.
Maar dat kan niet, want die versterken alleen maar. [emoji6][emoji16]
Ik ga dat morgen ook uitsluiten, gewoon de speakers aan de Denon knopen en luisteren.
Zit nu helaas weer op m'n werk.

Emiel77

Gewoon testen idd, benieuwd naar de resultaten ook trouwens.
Mijn ervaringen met surround zijn al weer even geleden, maar wil zelf zeker niet meer van stereo afstappen, muziek heeft voor mij dan wel prio 1.

En ach films etc in stereo via de Marantz klint ook gewoon lekker, wel een andere beleving dan surround, so be it.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Ja dat is ook echt een keuze.
Ideaal zou zijn 2 gescheiden systemen, maar ik heb nu al ruimte gebrek. [emoji16]