De Set van Mister Floyd

Gestart door Mister Floyd, maart 03, 2009, 22:32:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

#15
Citaat van: BernHardN op maart 04, 2009, 08:56:18
mooie set, ik vind de looks van de PM7001 erg oké!

een surround en stereo van de zelfde prijsklasse kan je ook niet vergelijken. je moet een suround delen door 5 of 7 om
bij een stereo in de buurt te komen, dus een suround van 1000,- komt in de buurt van een stereo van ongeveer 200,-

Ik heb zelf een SR 8001 (nieuwprijs € 1.800). Deze presteert op stereogebied hetzelfde als een PM 7001 KI (nieuwprijs € 800). In het duitse blad Audio kregen ze allebei 85 punten op dit onderdeel. Bovenstaande verhouding klopt dus niet echt. Ik denk dat je ongeveer de volgende vuistregel aan kunt houden: om op stereogebied dezelfde prestatie te hebben moet je AV-receiver tenminste 2x zo duur zijn als de betreffende stereoversterker.
Overigens krijgt de "gewone" PM 7001 daar 80 punten voor stereo.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

BernHardN

Oké, voor marantz ligt dat anders natuurlijk  :-D
maar dit is door diverse audio "kenners" mij uitgelegd heb het zelf nooit gehoord/vergeleken

Mister Floyd

Citaat van: drees62 op maart 04, 2009, 23:33:52
Ik heb zelf een SR 8001 (nieuwprijs € 1.800). Deze presteert op stereogebied hetzelfde als een PM 7001 KI (nieuwprijs € 800). In het duitse blad Audio kregen ze allebei 85 punten op dit onderdeel. Bovenstaande verhouding klopt dus niet echt. Ik denk dat je ongeveer de volgende vuistregel aan kunt houden: om op stereogebied dezelfde prestatie te hebben moet je AV-receiver tenminste 2x zo duur zijn als de betreffende stereoversterker.
Overigens krijgt de "gewone" PM 7001 daar 80 punten voor stereo.
Ik heb net ook gekeken op de website http://www.audio.de van het duitse audio blad en kwam daar de tests tegen van de SR8001 (68 audiopunten), de PM7001 KI (60 audiopunten), maar ook van de SR6001 (66 audiopunten) en kan niet anders dan concluderen dat de audiopunten bij de stereoversterkers niet dezelfde audiopunten zijn als bij de surroundversterkers , zodat je deze ook niet zomaar kunt vergelijken op grond van deze testpunten...
Ik durf zo de confrontatie aan tussen jouw SR8001 en mijn PM7001 als het gaat om stereogeluid. Als ik het verschil hoor tussen de SR7002 en de PM7001, terwijl het toch ook nog een veel nieuwere versterker is, dan is het voor mij duidelijk dat deze surroundversterker niet kan tippen qua ruimtelijkheid, detail, dynamiek, enz.
De PM7001 koste in 2006 € 599,00 bij Hobo hifi en de SR7002 kost momenteel nog € 1.399,00 bij RAF en Hobo hifi. (Ik kocht de mijne bij KOFA in Rotterdam voor € 749,00.) Het verschil is dus ook al meer als 2x, terwijl de SR7002 ook nog 3 jaar jonger is, dus verbeterde techniek enz.
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C

Sander

Ik heb zelf een sr5002 met een sa7001 ki


ik merk echt een groot verschil wanneer ik de sa7001ki analoog of digitaal aansluit

analoog aangesloten met de receiver op Pure of Source direct echt super geluid!

kheb de pm7001 nog niet op mijn speler gehoord ben wel benieuw hoe dat klinkt.

misschien nog een leuke toevoeging

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Mister Floyd

Citaat van: Sander Nolden op maart 08, 2009, 14:21:25
Ik heb zelf een sr5002 met een sa7001 ki


ik merk echt een groot verschil wanneer ik de sa7001ki analoog of digitaal aansluit

analoog aangesloten met de receiver op Pure of Source direct echt super geluid!

kheb de pm7001 nog niet op mijn speler gehoord ben wel benieuw hoe dat klinkt.

misschien nog een leuke toevoeging



Ik heb getest met een super audio CD in stereo via de 7.1 CH dus analoog op de surround receiver. De stereoversterker ontving het signaal ook analoog vanuit de Mixed 2 CH uitgang analoog op de CD ingang. De DV7001 multispeler verzorgt dan de d/a omzetting, zodat hetzelfde analoge signaal naar de verschillende versterkers loopt. Om te testen hoe de stereoversterker klinkt als eindversterker achter de surround receiver moet je dan de surroundreceiver doorlinken via de 7.1 uitgang naar de main in aansluiting van de stereoversterker, dan  alleen nog maar het geluidsvolume op elkaar af te stellen, zodat je met de switch op de achterzijde het verschil kan horen.
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C

drees62

Citaat van: Mister Floyd op maart 07, 2009, 22:09:29
Ik heb net ook gekeken op de website http://www.audio.de van het duitse audio blad en kwam daar de tests tegen van de SR8001 (68 audiopunten), de PM7001 KI (60 audiopunten), maar ook van de SR6001 (66 audiopunten) en kan niet anders dan concluderen dat de audiopunten bij de stereoversterkers niet dezelfde audiopunten zijn als bij de surroundversterkers , zodat je deze ook niet zomaar kunt vergelijken op grond van deze testpunten...
Ik durf zo de confrontatie aan tussen jouw SR8001 en mijn PM7001 als het gaat om stereogeluid. Als ik het verschil hoor tussen de SR7002 en de PM7001, terwijl het toch ook nog een veel nieuwere versterker is, dan is het voor mij duidelijk dat deze surroundversterker niet kan tippen qua ruimtelijkheid, detail, dynamiek, enz.
De PM7001 koste in 2006 € 599,00 bij Hobo hifi en de SR7002 kost momenteel nog € 1.399,00 bij RAF en Hobo hifi. (Ik kocht de mijne bij KOFA in Rotterdam voor € 749,00.) Het verschil is dus ook al meer als 2x, terwijl de SR7002 ook nog 3 jaar jonger is, dus verbeterde techniek enz.

Eigenlijk heb ik niet zo'n zin in deze discussie. Maar omdat hier een paar pertinent onware beweringen worden gedaan voel ik mij toch geroepen om dit recht te zetten. Jij roept iets over audiopunten maar dit heeft niets te maken hoe een versterker op stereogebied presteert. Wat jij aanhaalt is het AUDIO-Kennzahl (AK) en geeft uitsluitsel of een luidspreker/versterker combinatie elektrisch "harmoniert". Ligt het AK van een luidspreker onder dat van de versterker dan is de combinatie OK.
Ik heb het blad hier liggen en de stereoprestaties zijn onderling wel degelijk vergelijkbaar. Je moet dan echter wel kijken naar de waarden zoals ik ze heb vermeldt en niet naar het AK. Als jij vind dat een PM 7001 beter presteert dan een SR 8001 dan is dat zo. De mensen van audio.de denken daar echter anders over. Voor wat het waard is.

Maar . . . het gaat er uiteindelijk om dat je tevreden bent met jou combinatie en daar happy mee bent.  pompom pompom

Mister Floyd

Citaat van: drees62 op maart 08, 2009, 22:00:43
Eigenlijk heb ik niet zo'n zin in deze discussie. Maar omdat hier een paar pertinent onware beweringen worden gedaan voel ik mij toch geroepen om dit recht te zetten. Jij roept iets over audiopunten maar dit heeft niets te maken hoe een versterker op stereogebied presteert. Wat jij aanhaalt is het AUDIO-Kennzahl (AK) en geeft uitsluitsel of een luidspreker/versterker combinatie elektrisch "harmoniert". Ligt het AK van een luidspreker onder dat van de versterker dan is de combinatie OK.
Ik heb het blad hier liggen en de stereoprestaties zijn onderling wel degelijk vergelijkbaar. Je moet dan echter wel kijken naar de waarden zoals ik ze heb vermeldt en niet naar het AK. Als jij vind dat een PM 7001 beter presteert dan een SR 8001 dan is dat zo. De mensen van audio.de denken daar echter anders over. Voor wat het waard is.

Maar . . . het gaat er uiteindelijk om dat je tevreden bent met jou combinatie en daar happy mee bent.  pompom pompom
Aaha.. redface dat wist ik niet... Nu wordt ik toch heel benieuwd naar de sound van de SR 8001 of 8002.
In vergelijking met de SR7002 doet mijn oude stereoversterker het toch nog iets beter en ben ik heel blij met de totale set. pompom HB
Marantz UD7007
Marantz PM7001
Marantz SR5011
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 826 classic
2x Focal-JMlab Cobalt "S" 806 classic
Focal-JMlab Cobalt "S" CC800 classic
Samsung LE40A786R2F LCDTV SmartLED
Cisco 8455DVB
Humax IRHD5000C

cheese

Citaat van: Jeroen op maart 03, 2009, 23:15:08
Mooie set hoor hello, ik heb ook een PM7001 aangesloten op mijn reciever (SR7300) en schakel van stereo en homecinema door de schakelaar op de achterkant te verzetten (on en off). Maar ik vind het vreemd dat de PM7001 niet vergelijkbaar is met de SR7002 want in het is toch een dure reciever. Je zou eens de speakers kunnen bi-ampen ( je hebt een 7.1 reciever) door de schakelaar op de achterkant (multispeaker/speaker C) van de SR7002 op on of off zetten, daarmee word deze eindversterker ingeschakeld en kan je basluidspreker aangestuurd worden en versterker A stuurt de tweeters aan. Hiermee moet het geluid er echt beter van worden.

Gr. Jeroen

En hoe doe je het dan met het volume.....?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge