De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

De kabel voor tussen de Mojo/Chromecast en de versterker is binnen.
Van het weekend eens kijken wat de Mojo doet in de set. Op de HT is het in ieder geval een blijvertje.

jowa

Ik moet mijn luidsprekers ook nog een keer wat TLC geven.
De units zijn een paar jaar geleden al een keer vervangen, nu nog een keer de kasten na lopen en opnieuw laten lakken.
Ook eens kijken naar een bredere voetplaat. De huige opzet is ietwat wankel.

geoffreyvanvugt

#947
Laat je ze ook bitumen? Ik zit erzelf aan te denken om dat eens bij mijn center te doen.

Kun je de voetplaat ook bevestigen aan een mooi natuursteen?
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

jowa

Bitumen is niet nodig.
Het zijn Hybrid Transmissie Lijn luidsprekers, van binnen zit al genoeg bracing.

Ik zit wel te denken aan bescheiden Outrigger Speaker Spikes zoals onderstaande:



Zijn niet al te duur en geven voldoende breedte aan de luidsprekers.

Andere optie is dit:



Maar dat komt wel, eerst de kasten TLC geven.

jowa

Begin post aangepast: >Klik hier<

Alleen de foto's nog een keer aanpassen, komen nog aardig overeen.

geoffreyvanvugt

Citaat van: jowa op april 17, 2020, 11:06:50
Bitumen is niet nodig.
Het zijn Hybrid Transmissie Lijn luidsprekers, van binnen zit al genoeg bracing.

Ik zit wel te denken aan bescheiden Outrigger Speaker Spikes zoals onderstaande:



Zijn niet al te duur en geven voldoende breedte aan de luidsprekers.

Andere optie is dit:



Maar dat komt wel, eerst de kasten TLC geven.

Ik vind beide opties heel mooi. Als ik dan moest kiezen ging ik voor de 2e keus.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 17, 2020, 12:16:05
Ik vind beide opties heel mooi. Als ik dan moest kiezen ging ik voor de 2e keus.

Ik ook, lijkt me wat stabieler staan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Citaat van: Nb op april 17, 2020, 13:00:08
Ik ook, lijkt me wat stabieler staan.

:gp:

Zal zeker stabieler staan.

jowa

De riggers komen wel een keer.
Nu lekker muziek aan het luisteren.

Gister een soort van DAC shootout gedaan met de aanwezige DACs:
a) SA-KI Pearl
b) Aries-Mini
c) Mojo
d) Chromecast Audio

De Chromecast op zichzelf: matig, mis details, nodigt niet uit tot luisteren, geen muzikale samenhang.
De Aries-Mini: beluisterd in Dynamic mode; heel keurig, veel details, mis toch wat ballen in de muziek.
De Mojo: OK, da's even andere shit. Gaat even een niveautje over de Aries-Mini heen. Trekt je in de muziek, veel details. Verrassend: heel erg goed.
De SA-KI Pearl: dit is bekend terrein, ook zeer goed. Toch anders dan de Mojo, iets wijdser en dieper qua geluidsbeeld, wel minder diep in het laag doorlopend. Dat laatste is goed merkbaar bij een basloopje.

Met de SA en de Mojo langer doorgeluisterd, waarbij de SA in het voordeel was als bron.


Keuze is niet nodig, heb ze toch al beide [emoji16].
Mocht ik nu moeten kiezen: toch de SA KI-Pearl.
Waarom: doordat deze minder upfront is, kan je hier langer naar luisteren.

Maar ik ga eerst eens langer luisteren naar de Mojo, eens kijken of ik aan het meer upfront geluidsbeeld kan wennen, want de rest van de sound is zo goed. Chord smaakt naar meer.

Verbinding van SA naar Mojo: AQ Forest Optical.
Verbinding van SA naar PM: Nordost Frey.
Verbinding van Mojo naar PM: AQ Big Sur.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Een leuk vergelijk Joost 👍🏻

Welke dac je het meest aanspreekt heeft denk ik vooral ook van doen met wat voor een luisteraar je bent.
Wil je continue op het puntje van de stoel worden getrokken, zit de beleving er in de details en nuances, wil je alsmaar verrast worden of wil je bij voorkeur ontspannen meerdere uren achtereen van de meest diverse genres en kwaliteiten kunnen genieten. Beiden vragen m.i. een andere set.

Zelf behoor ik tot die laatste groep luisteraars. Alhoewel ik tijdens demo's of M&G ook zeker kan genieten van sets die als een soort loep werken, die alles uit de media weten te halen :yes: Maar dat vraagt ook een bepaalde kwaliteit betreffende de media en dat ervaar ik dan weer als een beperking.

Hetgeen ook meespeelt is dat mijn gehoor echt geen 100% meer is. De vele concerten en festivals hebben in dat opzicht zeker geen goed gedaan. Maar dat geeft ook een soort van rust, berusting aangaande het zo gevreesde virus (nee, niet de C-variant).

Zep

Leuk om te lezen Jowa  :yes:

Zitten er op de Mojo ook instelbare filters?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

Thanks beide.
Zelf ben ik ook meer van het langer kunnen luisteren. Vandaar m'n voorkeur voor de SA KI-Pearl.

De Mojo is behoorlijk straight-forward:
- USB/Optical/Coac aansluiting,
- Dubbele hoofdtelefoon aansluiting,
- USB voedingaansluiting en opladen accu,
- Aan/Uit schakelaar,
- Volume schakelaars, beide tegelijk indrukken zorgt er voor dat de ht aansluiting een line-uit wordt.

De schakelaars zijn uitgevoerd als lichtgevende bolletjes en afhankelijk van de sample rate en het volume heb je een aardige Kerstboom. [emoji16]

Er zitten geen extra filters in de Mojo, hoef ik me daar iig niet druk over te maken. [emoji16]

De Mojo met de Hifiman Sundara vind ik wel weer beter dan via de hoofdset.
Mogelijk doordat de ht-versterker in de Mojo beter is dan in de Marantz qua aansturing van de Sundara. Nadeel is dat er geen a.b. zit bij de Mojo.
Dus om het volume te regelen moet ik opstaan [emoji2957]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Zep

#957
Citaat van: jowa op april 19, 2020, 14:44:29

Er zitten geen extra filters in de Mojo, hoef ik me daar iig niet druk over te maken. [emoji16]

Nee dat klopt, ben je nog langer aan het vergelijken :-P
Maar wel handig als je een bv een iets meer warme of neutrale sound etc. wilt. Dan kun je instellen wat het beste matched bij je versterker/bron.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

jowa

#958
Daar hebben ze toonregeling voor uitgevonden op de versterker  :wink:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

jowa

De harddisk in de Aries-mini vervangen door een SSD. Alle muziek gaat daar op komen.
Wel met een backup op de server natuurlijk [emoji16]

De laptop is nu druk bezig met overpompen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro