De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Citaat van: pietjepc op december 28, 2013, 10:03:37
En bevallen de ethernet adapters een beetje? En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de reden om de 5005 te vervangen voor een 7007 nu je de "streaming" functie omzeilt met je mede8ter.

groet,
Pieter

De ethernet adapters bevallen prima. Als de Mede8er binnen is ga ik ook de switch er bij plaatsen.
Dan kan ik alles (tv, SBT, Bluray en Mede8er) via ethernet aansluiten. Wifi is erg handig, maar voor stationaire apparatuur heb ik liever gewoon kabel.

Ik vind zelf de kwaliteit van de 5005 niet meer dan redelijk. Iets te vaak dat de unit spontaan in stand-by gaat bij het afspelen van DVD's. Daarnaast hoop ik dat de 7007 een beter loopwerk heeft.

jowa

Grmbl, bericht van BOL.com dat de Mede8er levering nog eens met twee weken zou worden vertraagd terwijl deze vandaag zou worden geleverd. :-(
Afbesteld bij BOL en besteld bij Wifimedia.eu met een WD Caviar Green HD van 3TB er in.
De Red uitvoering vond ik iets overdone...

Gevaarlijke site, die site van Wifimedia.
Staan er opeens een Switch-mode upgrade voor de Squeezebox Touch en een AudioQuest Forest HDMI kabel op de bestellijst erbij  :angel:
Anyway, nu als het goed is morgen is huis of anders maandag.

xander32

Citaat van: jowa op januari 03, 2014, 13:14:03
Grmbl, bericht van BOL.com dat de Mede8er levering nog eens met twee weken zou worden vertraagd terwijl deze vandaag zou worden geleverd. :-(
Afbesteld bij BOL en besteld bij Wifimedia.eu met een WD Caviar Green HD van 3TB er in.
De Red uitvoering vond ik iets overdone...

Gevaarlijke site, die site van Wifimedia.
Staan er opeens een Switch-mode upgrade voor de Squeezebox Touch en een AudioQuest Forest HDMI kabel op de bestellijst erbij  :angel:
Anyway, nu als het goed is morgen is huis of anders maandag.
... een volgende maand ga ik ook maar eens bij hen langs met als (hoofd-)doel; een NAS.

jowa

Het is een hele goede winkel. Zeker weten dat je met de juiste NAS terug komt.

Mijn advies is om minimaal een dual disk NAS te nemen met de disken in mirror mode.
Als er dan 1 disk uitvalt, heb je de gegevens ook nog op de andere disk staan.

xander32

Citaat van: jowa op januari 03, 2014, 13:42:33
Het is een hele goede winkel. Zeker weten dat je met de juiste NAS terug komt.

Mijn advies is om minimaal een dual disk NAS te nemen met de disken in mirror mode.
Als er dan 1 disk uitvalt, heb je de gegevens ook nog op de andere disk staan.
... mogelijk ga ik er als guest van een audioclub nog naar toe voor een uitgebreide demo en uitleg, ergens in februari.

jowa

Altijd leuk zo'n speciale demo  :yes:

Ik ben nu MakeMKV aan het uitproberen en een Bluray aan het rippen naar MKV-formaat.
Gaat erg makkelijk:
-programma opstarten
-bluray in de drive van de laptop
-bluray wordt gescand
-je geeft aan wat je wil kopiëren
- je drukt op "go" en de bluray wordt gekopieerd naar je hd, kkdwd

Morgen komt de Mede8er al binnen, eens kijken of deze met de geripte MKV om kan gaan  hello

jowa

De Mede8er is zaterdag al binnen gekomen  pompom
Topservice van Wifimedia.nl  :yes:

Met makeMKV de eerste Bluray geript, ging na twee pogingen eindelijk goed.
De Bluray dient echt helemaal schoon en goed te zijn, anders ga je chapters missen.

Van de week de Mede8er bekabeld aansluiten, gister alleen wireless ingeregeld.

jowa

Van het weekend ook een extra 7-voudig Rittal stekkerblok besteld. Mooi degelijk servergrade spul.
Het aantal benodigde powersockets neemt toe door de Medi8er en de ethernetswitch en doordat dedraadloze aan/uit schakelaars twee plekken innemen op een stekkerblok.

Als deze binnen is ga ik weer eens kijken hoe ik alles verdeel over de nieuwe en huidige stekkerblokken.

jowa

Eergister alles geinstalleerd, dus het nieuwe stekkerblok, de switch en gelijk ook wired aansluiting op de Mede8er.
Dat laatste werkt toch wel prettiger dan via wifi.

Gister overdag de mede8er lekker alles laten overhalen van de NAS aan films waarvan de benaming al goed was.
Ik ben onder de indruk hoe vlot we nu door alle films heen kunnen bladeren en hoe snel je een film kan zien.
Een tevreden Mede8er gebruiker.

Nu nog films gaan rippen en degene op de NAS gaan hernoemen waar nodig  :|



xander32

Citaat van: jowa op januari 09, 2014, 14:10:47
Eergister alles geinstalleerd, dus het nieuwe stekkerblok, de switch en gelijk ook wired aansluiting op de Mede8er.
Dat laatste werkt toch wel prettiger dan via wifi.

Gister overdag de mede8er lekker alles laten overhalen van de NAS aan films waarvan de benaming al goed was.
Ik ben onder de indruk hoe vlot we nu door alle films heen kunnen bladeren en hoe snel je een film kan zien.
Een tevreden Mede8er gebruiker.

Nu nog films gaan rippen en degene op de NAS gaan hernoemen waar nodig  :|
Lekker met jouw hobby bezig Joost, mooie aanbullingen  :yes:.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op januari 09, 2014, 19:12:29
Lekker met jouw hobby bezig Joost, mooie aanbullingen  :yes:.
"Bullen" zei jij? :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op januari 09, 2014, 19:14:55
"Bullen" zei jij? :-D
Haha  :-D

Typen op de IPad gaat niet altijd helemaal zoals gewenst  :-P.

jowa

De Mede8er bevalt steeds beter. Het streamen van films vanaf de NAS of via de interne harddisk gaat zeer goed.
Het voorzien van info aan films op de interne harddisk is echt piece-of-cake, maar twee films gehad waar ik dit achteraf diende aan te passen.
Zo veel minder gedoe dan via DLNA op de UD5005.  :yes:

Status rippen van de CD's: ik ben nu bij Pearl Jam  pompom

Cornelis1921

Stug doorgaan Joost, zo kom je er wel. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op januari 29, 2014, 11:02:25
Stug doorgaan Joost, zo kom je er wel. ;-)
Weer eens tijd genomen voor het rippen. Zit nu bij de "s".
Nog zo'n 200 CD's te gaan  nopompom

Heel veel CD's gaan gelijk de doos in richting berging. Er komt nu best wel veel kastruimte vrij.