De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ValentinoA

ok super, bedankt voor je reactie.

ik zou de synology eigenlijk voornamelijk willen kopen voor de muziek. Voor m'n films heb ik de Lacie Lacinema, die wonderwel werkt (tov alle slechte dingen die je erover leest online). Dus dan zou ik idd de pc willen uitschakelen (of laptop) en puur de synology aanlaten/gebruiken met de SQBT
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Zoldar

dat gaat prima! ik heb ook 192khz files getreamed op die manier.

lekker doen zou ik zeggen
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Ik heb de server software (LMS) gewoon op de Sonology draaien en dat gaat prima.
Via MediaMonkey pas ik alle tags aan van de audio files, werkt heerlijk bij grote aantallen bestanden.
Via iPeng stuur ik de SBT aan, vind ik beter werken dan de default app van logitech voor de SBT.

Streaming van video van de Sonology naar de Bluray/TV nog niet getest, pas sinds vrijdag de power adapters er tussen.

Binnenkort eens het streamen van highres audio files naar de SBT testen nu ik de adapters er tussen heb zitten.


ValentinoA

geweldig! Deze maand nog een boete betalen en volgende maand de synology kopen dan haha :D
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

JohnWx

Citaat van: ValentinoA op september 04, 2013, 14:15:34
geweldig! Deze maand nog een boete betalen en volgende maand de synology kopen dan haha :D

Mmmmm waarvoor  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ValentinoA

straat inrijden waar je niet inmocht, uitzonderlijk plaatselijk verkeer

het feit dat ik daar mag parkeren (bewonerskaart voor die zone), ik daar effectief geparkeerd heb en de vaststelling van de agent verkeerd is (ik zou zijn doorgereden in de parallelle straat) is blijkbaar niet van tel, omdat ik daar niet woon en - dixit de agent op het commisariaat - ik "in die straat niks te zoeken heb" en "als je een agent ziet op de hoek van de straat moet je maar stoppen en vragen of er wat gaande is en je wel die straat in mag".

Twee grootste onzinargumenten die ik ooit gehoord heb, maar ik kan het tegendeel van de vaststelling niet bewijzen, dus ik kan niks doen (of zo zeggen ze toch, want ze gaan ervanuit dat de agent wat de agent vaststelt, gebeurd is (wat op zich logisch is, mocht ie de waarheid geschreven hebben)
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

jowa

Sinds de laatste wijzigingen wat betreft het audio gedeelte geen upgrade behoeftes meer.
De OCOS doet het heel goed in de set. Ben nu erg tevreden over hoe het nu klinkt.
De Xanadu's gaan nog wel een keer in de renovatie. Pas bij een nieuw huis weer eens verder met het audio deel.
Bijna in Zen-modus beland  :mrgreen:

Wat betreft het video deel betreft, daar binnenkort maar eens tijd voor vrij maken.
Ik zit hierbij te denken aan betere streaming mogelijkheden, want streamen via de UD gaat en daar is dan alles gelijk er over gezegd.
Het liefst heb ik een goede all-in-one, dus en een goede bluray/dvd speler en goede streaming mogelijkheden.

JohnWx

Citaat van: ValentinoA op september 04, 2013, 15:50:43
straat inrijden waar je niet inmocht, uitzonderlijk plaatselijk verkeer

het feit dat ik daar mag parkeren (bewonerskaart voor die zone), ik daar effectief geparkeerd heb en de vaststelling van de agent verkeerd is (ik zou zijn doorgereden in de parallelle straat) is blijkbaar niet van tel, omdat ik daar niet woon en - dixit de agent op het commisariaat - ik "in die straat niks te zoeken heb" en "als je een agent ziet op de hoek van de straat moet je maar stoppen en vragen of er wat gaande is en je wel die straat in mag".

Twee grootste onzinargumenten die ik ooit gehoord heb, maar ik kan het tegendeel van de vaststelling niet bewijzen, dus ik kan niks doen (of zo zeggen ze toch, want ze gaan ervanuit dat de agent wat de agent vaststelt, gebeurd is (wat op zich logisch is, mocht ie de waarheid geschreven hebben)

Balen hopen dat je snel je doel bereikt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: jowa op september 10, 2013, 11:44:12
Sinds de laatste wijzigingen wat betreft het audio gedeelte geen upgrade behoeftes meer.
De OCOS doet het heel goed in de set. Ben nu erg tevreden over hoe het nu klinkt.
De Xanadu's gaan nog wel een keer in de renovatie. Pas bij een nieuw huis weer eens verder met het audio deel.
Bijna in Zen-modus beland  :mrgreen:

Wat betreft het video deel betreft, daar binnenkort maar eens tijd voor vrij maken.
Ik zit hierbij te denken aan betere streaming mogelijkheden, want streamen via de UD gaat en daar is dan alles gelijk er over gezegd.
Het liefst heb ik een goede all-in-one, dus en een goede bluray/dvd speler en goede streaming mogelijkheden.
Helemaal goed Joost; genieten van hetgeen je er hebt staan en daar is het ook voor bedoeld :yes:.

jowa

Thanks.

Weer verder met rippen en  nu bezig met wat cd's van Coldplay.
Aantal zijn zogenaamd CopyControlled  :eerie:, gelukkig maakt Foobar daar gewoon gehakt huh FLACS van  :-D  pompom
Pracht programma.

jowa

En weer verder gegaan met rippen, gekomen tot Dire Straits.
De combi Foobar en Mediamonkey voor het rippen bevalt prima.

Foobar is langzamer met rippen, kan gelukkig goed copy-controlled cd's rippen.
Mediamonkey is lekker snel, maar kan geen copy-controlled cd's aan.

Biij beide gaat het toevoegen van meta informatie over het algemeen automatisch.
Zelden dat ik de titels van nummers handmatig moet toevoegen.

xander32

Citaat van: jowa op september 24, 2013, 16:09:41
En weer verder gegaan met rippen, gekomen tot Dire Straits.
De combi Foobar en Mediamonkey voor het rippen bevalt prima.

Foobar is langzamer met rippen, kan gelukkig goed copy-controlled cd's rippen.
Mediamonkey is lekker snel, maar kan geen copy-controlled cd's aan.

Biij beide gaat het toevoegen van meta informatie over het algemeen automatisch.
Zelden dat ik de titels van nummers handmatig moet toevoegen.
... als je er éénmaal aan bent begonnen, werkt het haast verslavend he :-).

Ik ga nu richting de 500 ripps, m.b.v. DbPoweramp; die is relatief snel en betrouwbaar en voegt ook de metadata automatisch toe. Af en toe dien ik zelf op zoek te gaan jaar een (betere) album cover, maar dat is sporadisch.

WimPeu

Ik zoek eigenlijk altijd een betere cover. De standaard covers zijn vrij klein en zijn niet super mooi op de iPad. Verder is DbPoweramp  goed en snel. Ik heb mijn collectie jaren terug al geript. Deed dat toen nog gewoon met de WMP. Kwa klank maakt het niks uit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op september 24, 2013, 20:55:56
Ik zoek eigenlijk altijd een betere cover. De standaard covers zijn vrij klein en zijn niet super mooi op de iPad. Verder is DbPoweramp  goed en snel. Ik heb mijn collectie jaren terug al geript. Deed dat toen nog gewoon met de WMP. Kwa klank maakt het niks uit.
Nog tips waar de covers vandaan te halen?
Momenteel doe ik dat via Google afbeelding, 't werkt 8-).

WimPeu

Doe ik ook hoor. Hoef het niet vaak meer te doen trouwens. Mijn eigen collectie is klaar en bij de betere DL zitten vaak al Hi-Res cover bestanden.  8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES