De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jowa op februari 17, 2009, 20:56:51
Ik heb gemerkt dat op Dynaudio gebaseerde luidsprekers graag een versterker hebben met genoeg vermogen bij acht en vier Ohm. Ze klinken absoluut niet slecht met een versterker met weinig vermogen, alleen het laag wordt strakker als je er een versterker met veel controle aanhang. En bas heb je zat met de DS-17E's  :yes:
Vandaar de Densens: goede controle in het laag en een schoon geluid.

Als je van Musical Fidelity houd (uiterlijk vind ik wat minder) is een A3 vv/ev ook aan te bevelen.
De MF A5 is ook zeer goed.

Als je van warm en engels  :zzz: houd en je kan ze vinden: Sugden AU-41 VV/EV of AU-51 VV/EV.
Doet nog steeds een beetje zeer dat ik ze heb weggedaan  :cry:.

Als ik het goed begrijp geeft een versterker met veel vermogen dus meer controle over het laag. Dat kan ik zeker gebruiken, want ik vind het laag van de MF A1 FE (2 x 40 Watt aan 8 Ohm) wat wollig. De MF A5 heb ik ook bekeken. Die heeft met 2 x 250 Watt aan 8 Ohm zeker genoeg vermogen. Alleen geen MC Phono-ingang, dus moet er weer een aparte Phono-versterker bij. En 1200 euro is als zoveel geld, vind ik.  nopompom

jowa

1200 Euro is zeker veel geld.
De Densen B-100 is zeker geen slechte versterker, advies is deze te beluisteren in je eigen set.

Andere versterker die erg mooi is: Cyrus 7 of 8 met PSX-R voeding . Nadeel is de CE luidspreker uitgangen, deze zijn kleiner dan standaard banaan  frusty, niet echt handig van Cyrus. Alleen ook geen standaard phono aan boord.
Van de B-100 weet ik het niet.

Mexicaanse Hond

De B-100 heeft ook geen phono-ingang. Maar 575 euro is een wat aantrekkelijkere vraagprijs.

jowa

#18
Update:
Marantz ST-17 aangeschaft, past beter bij de set, want is zwart  :-D

Nu nog een manual vinden om de presets te programmeren.
Update: gevonden via Marantz USA, staat daar gelukkig nog op hun site.




mars

oi


jouw xanadu luidsprekers wordt ik de laatste tijd nogal eens op gewezen als , goede en eerlijke opvolger van mijn oude mc-systems m3.
Heb ze echter nog nooit zelf gehoord.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Arden

Citaat van: Mexicaanse Hond op februari 12, 2009, 21:01:07
[...]
Bij mijn vorige gewone DS-17's kreeg ik MIT Terminator 4 biwire van het vorige baasje. Ik weet niet wat die kastjes precies doen, maar ik vind ze kunstmatig klinken.
[...]

Daar wil ik je wel even mee helpen, hier heb je wat van die ''kastjes''...
Als eerste de MIT:




Daarna Transparent:



...tot zover dus een overdracht van het oorspronkelijke signaal.
Dat dit bij sommige luidsprekers zou kunen werken, dat wil ik wel geloven, maar dan zal daar toch ook iets al fundamenteel mis mee moeten zijn...
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!

MadVillain

Met die kastjes maak je dus de kabel NOG langer? Beetje onnodig dus. Verklaard zeker ook dat mijn MIT wat terughoudend klinkt.

Mexicaanse Hond

#22
Lijkt me gewoon een spoel, dat rode ding bij die MIT. 'k Vraag me af wat voor functie die heeft. Waarschijnlijk het geluid versmeren, zoals Joost als zei.  :-P clown1

HiFi gek

Ook ik vroeg mij altijd al af waar die kastjes voor zijn .
Ik begrijp niet de bedoeling hierachter .


Groeten  EDWIN  B

jowa

Als het een spoel is en deze staat in serie, dan neemt de weerstand toe naarmate de frequentie toeneemt.
Het werkt dan als een laagdoorlaat filter. Nut zie ik er niet van in. Je apparatuur hoort aan de in- en uitgangen al filters te hebben om RF en LF rotzooi tegen te houden.

Ik heb de MIT's toen gekocht vanwege het geluidsbeeld dat de complete set met deze kabels neerzet. Was toen onder de indruk. Nu na veel luisteren en wisselen met andere kabels in m'n set kom ik er achter dat ze het geluid aanpassen. Vandaar dat ze er bij mij uitgaan  byebye.


Mexicaanse Hond

Degene van wie ik de Xanadu DS-17 E's heb overgenomen adviseerde me net Ocos luidsprekerkabels. Kent iemand dat merk?

jowa

OCOS wordt/werd gevoerd door Dynaudio (wat toevallig :-)).
Ook achter deze kabel zit een theorie, ga ik hier niet op in, is de kabel topic voor.

Heb zelf Nordost goedkoop kunnen kopen en deze matchen ook goed met Xanadu. De maker van Xanadu gebruikt in demo's ook vaak Nordost.

Voordat deze pagina een complete kabeldiscussie gaat worden, idee om dat op de kabelpagina te doen?  :roll:

Mexicaanse Hond

Tuurlijk, we willen je topic geenszins vervuilen met kabelpraat. Hop, hop, naar de kabeldraad!

jowa

Vandaag twee sets VDH D102III  Hybrids opgehaald om m'n MIT kabels te vervangen (Wimpeu nog bedankt voor de gezellige middag).

Eerste luister indrukken:
Hoog is qua detaillering weer terug, laag gaat dieper, midden gelijk
Geluidsbeeld is wat kleiner geworden, het grootse beeld van de MIT's is gekrompen.
Tot nu toe tevreden met m'n aankoop. Vanavond en morgen weer verder luisteren.



WimPeu

Citaat van: jowa op maart 21, 2009, 19:59:28
Vandaag twee sets VDH D102III  Hybrids opgehaald om m'n MIT kabels te vervangen (Wimpeu nog bedankt voor de gezellige middag).

Eerste luister indrukken:
Hoog is qua detaillering weer terug, laag gaat dieper, midden gelijk
Geluidsbeeld is wat kleiner geworden, het grootse beeld van de MIT's is gekrompen.
Tot nu toe tevreden met m'n aankoop. Vanavond en morgen weer verder luisteren.




Mooi dat je het als een verbetering ervaard. Kabels blijven toch altijd een ietwat moeilijk fenomeen... :evil: Verschillen zijn vaak klein, maar daarom niet onbelangrijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES