De set van AudioPhillie rev 2023

Gestart door AudioPhillie, juni 25, 2023, 16:59:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AudioPhillie

Dag mede Marantz liefhebbers

Aangezien de set die ik hier eerder mocht presenteren toch niet meer geheel actueel is een nieuwe set presentatie. Te veel gewijzigd voor toelichting bij een te oude topic.
Hoewel alles waar alleen een type aanduiding staat nog steeds Marantz is ...

De PM14 KI MK2 is nog steeds het hart van de set

Luidsprekers zijn Xanadu DS30 MK4 SE (die zullen ook vast niet meer weg gaan ...  notworthy )
* Bi-amped hoog met Siltech 35th Anni. Crown Prince
* Bi-amped laag met Siltech 770i & LS100 (parallel)

SA-1 SuperAudio cd speler
* Analoog aangesloten op PM14 met Siltech Empress Double Crown XLR en Chord Signature RCA
* Coaxiaal op NA11-S1 aangesloten met QED Reference Digital
* Optisch op SR7015 aangesloten met QED Reference Quartz

NA11-S1 Netwerk speler (met audiophile internetradio zenders!!)
* Analoog aangesloten op PM14 met Siltech Princess SST/RCA
* Coaxiaal in aangesloten op SA-1
* Optisch in aangesloten op TV met OptiPlus
* Optisch uit aangesloten op SR7015 met OptiPlus
* Netwerk connectie via AudioQuest Vodka
* External 2TB SSD drive via AudioQuest Carbon USB

UD7007 (gebruik voor BluRay video en audio, DVD video en audio)
* Analoog aangesloten op PM14 met Driade Flow Link Reference 808 RCA
* Digitaal beeld via AudioQuest Vodka HDMI naar TV
* Digitaal audio via AudioQuest Vodka HDMI naar SR7015
* Coaxiaal audio out via AudioQuest FPC Diamond naar SR7015
* Netwerk connectie via AudioQuest Tower

SR7015 AV Receiver (voor meerkanaals audio bij films en andere digitale audio dragers)
* Pre-Out aangesloten op PM14 Pre-In met NordOst SPM RCA
* HDMI out naar TV via Maxttor
* Optisch audio in via OptiPlus
* Netwerk connectie via AudioQuest Tower
* Xanadu AW-7-2 Center speaker via Van Den Hull The Magnum/WBT
* Bose 201 als Dolby Atmos speakers met Oehlbach OFC 2,5 mm
* Monitor Audio Bronze 1 als sateliet speakers met Oehlbach OFC 2,5 mm
* Subwoofer out via Hirschman Coax met Audioquest ITC-18G RCA naar Monitor Audio Silver Apex W-12

Focal Universal Wireless Bluetooth
* Rechtstreeks zonder interlink op PM14

AudioTechnica ATH-M70X hoofdtelefoon
* Standaard aansluitkabel opgewaardeerd naar AudioQuest Golden Gate

Akoestische ontkoppeling
* Soundcare Super Spikes onder luidsprekers en alle apparaten.

Accu tbv stroomvoorziening audio/video systeem
* GoalZero Yeti 3000X

Stroomvoorziening via zelf gemodificeerde kabels.
Alle standaard voedingskabels zijn door ondergetekende extra afgeschermd met dubbele wikkeling kopertape en aluminium/koolstof sleeves. Evenals de centrale verdeeldoos van Brennenstuhl: een "Premium-Protect-Line" met frequentie filter.
Een kant-en-klare set van 1000 eu plus zal vast beter klinken maar met deze (monnikenwerk) tweak is zeker verschil hoorbaar.
De elektra en signaal kabels zijn verder van elkaar afgeschermd door een mat gemaakt uit meerdere lagen kopergaas, alu folie en koolstofband die deze grotendeels fysiek scheidt.
Alle open stekkercontacten nabij de set zijn afgedicht met BlackForest Plugs.

Negatieve speaker aansluitingen zijn zowel aan speaker- als versterkerzijde voorzien van aarding antennes. Dit geldt ook voor rca aansluitingen op apparaten (max 1 set per unit)
De overige en niet gebruikte in- en uitgangen van alle apparaten zijn voorzien van koper/goud afdek kapjes.

Ten slotte wordt de set nog regelmatig gedemagnetiseerd met Densen Demagic CD.

Nogal een saaie opsomming maar de glimlach tijdens het luisteren is er niet minder om.

Groet en veel luistergenot!
Phil
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Heel mooi spul.
Veel plezier hier gewenst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

WilliamB

Mooi en indrukwekkend  notworthy
Veel luisterplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

AudioPhillie

#4
Het heeft zo'n 22 jaar geduurd om deze set via regelmatig upgraden en inruil te krijgen tot wat het nu is.
Ooit begonnen als Marantz liefhebber in spe met een nieuwe set PM17/CD17/ST17. Ernstig enthousiast was ik daar wel over.
Na een korte tijd toch eens op advies de bijgeleverde interlink vervangen voor iets wat behoorlijk beter moest zijn. En die nieuwe (demo) NordOst BlueHeaven bleek inderdaad best een heel ander geluid te geven waarin toch wel iets meer te horen was.
Met deze beer los is de set sinds ongeveer de eeuwwisseling langzaam opgewaardeerd tot wat het nu is.
Op de AV Receiver, de UD7007 en een enkele minder spannende kabel na is alles via Marktplaats, ebay e.d. gebruikt aangeschaft met diverse onverwacht goede deals.

De tijd van de jacht naar mijn fav set was leuk. Maar nu deze er zo ongeveer staat en er eigenlijk niets meer op te waarderen valt bevalt alleen het genieten van de muziek eigenlijk best heel goed ...
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Welkom hier!

Mooi setje!

Qua bekabeling holy smokes dude!   :-o

En ik dacht dat ik al erg was  :schater:

 :gp:

AudioPhillie

Citaat van: Nostra op juni 29, 2023, 20:38:01Welkom hier!

Mooi setje!

Qua bekabeling holy smokes dude!   :-o

En ik dacht dat ik al erg was  :schater:

 :gp:

Dank!
Leuk om weer terug te zijn tussen de mede audio liefhebbers.
Ja, de set geniet ik erg van. Op een probleem met de SA-1 na maar daar kom ik later in een apart topic op terug.

Bekabeling is een beetje uit de hand gelopen moet ik toegeven maar daar kan het dan tenminste niet meer aan liggen  :-D   redface
Waren wel allemaal dealtjes om niet op achteruit te gaan mochten ze toch het veld moeten ruimen dus sowieso geen slechte investering.

De Chord Signature is misschien nog wel mijn fav. In absolute zin niet 'beter' dan de Siltech interlinks die ik ook gebruik. Logisch hopelijk gezien het prijsverschil. Maar relatief vermoedelijk de beste kabel die ik tot nu toe gehoord heb. Erg dicht tegen de Princess aan.
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

AudioPhillie

Met het thuis komen van de SA-1 meteen maar gebruik gemaakt van de situatie.
De PM was even helemaal vrij tussen het afvoeren van de CD17KI naar de reservedoos  byebye  en het terugplaatsen van 30 kg SA genot.
Dus afdekplaat er af en even uitleven met de luchtspuit.
Overige apparaten natuurlijk ook meteen meegenomen met een klein beurtje. Meer dan 2x per jaar de elektronica afstoffen kan vast weinig kwaad  :-D

Dat een compressor snel mijn fav gereedschap zou worden had ik tig jaar geleden als tech allrounder nooit bedacht. Daar kan je echt serieuze bakken met geld mee uitsparen ...



"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"