De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Hobo hifi? Dan moet het wel goed zijn dan. Bij mijn pm16 was het linkerkanaal volledig uitgevallen. Relais was versleten

Ik weet niet welke interlink ik zou pakken. Ik denk dat ik weer een demo setje bestel zoals met mijn ls kabel. Welke bevalt jou het meeste? Kun je daar misschien een kleine omschrijving van maken?

Dennis E36

#31
De zilver/goud versie vond ik zelf wat rustiger klinken. Het midden, vooral stemmen, werd met de zilver/goud naar mijn mening wat warmer van klank. De puur zilveren kabel klonk, vooral op wat hoger volume, wat scherper dan de zilver/goud versie. De verzilverde heb ik erbij genomen voor de tuner, omdat het dan mooi afgewerkt was. De tuner staat hier bijna nooit aan.

Ik vind het persoonlijk altijd erg moeilijk om te omschrijven hoe kabels klinken, omdat het echt maar nuance verschillen zijn. Een goede set gaat echt niet slecht klinken met standaard cinch kabeltjes, maar het zijn de puntejs op de i. Ik denk dat bijna niemand met een blinde test de kabels van elkaar kan onderscheiden.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

#32
Zo... de hele woonkamer maar eens op de kop gezet. Mijn woonkamer is bijna 9 meter lang, maar slechts een kleine 4 meter breed. Voorheen speelde de set in de breedte van de kamer en dat klonk toch erg druk. Voor de gein geprobeerd alles maar in de lengte te zetten en dit klinkt een stuk rustiger gelukkig hello
Ik zit nu ook weer wat verder van de speakers af dan voorheen.


Ik heb besloten het voorlopig lekker zo te laten staan :-D

Het is eigenlijk niet ideaal om de set bij een groot raam aan te zetten, maar andere opties heb ik helaas niet :-( :-(

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

#33
Mijn Van den Hul kabeltjes vervangen door de W&M LS-03 Bi-wire met locking banana plugs.
Het ziet er niet helemaal zo uit op de foto, bij mijn setje is de hele mantel afgewerkt met een nylon sierkous.


Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

#34
2 nieuwe DIY powercords:

75 cm voor de PM16 en 100cm voor de CD14. Eerst nog even een IEC connector maken in de PM16 :-)
Jobarco kabel, W&M vergulde pluggen en netjes afgewerkt met sierkous.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Aaah dit zijn die netkabels! Die zien er wel heftig uit :D


Hoe was het verschil?

Vlearmoes

 :-o   Kan ik een bestelling plaatsen?  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dennis E36

Citaat van: MadVillain op november 07, 2009, 22:28:27
Aaah dit zijn die netkabels! Die zien er wel heftig uit :D


Hoe was het verschil?

Wat meer rust in de muziek, waardoor details er beter hoorbaar uit kwamen.
Vond het geheel ook wat ruimtelijker klinken.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

Zo vanavond de Marantz PM14mkII KI opgehaald hello




Morgen weer een drukke avond HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

mooi hoor  :yes:

veel luisterplezier  :-)

lo

Erg mooie combinatie, daar ga je veel plezier aan beleven pompom
Geniet ervan :yes:

Kon je trouwens zomaar je kamer omgooien? Meestal komt er dan wel protest, althans ik durf het niet voor te stellen :-D

Veel plezier

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

En er zullen wel John van gent interlinks te koop staan :P


Ik neem aan dat je voor xlr gaat?   En hoe ervaar je het verschil tov de pm16? toch meer details ed?

xander32

#42
Citaat van: Dennis E36 op november 29, 2009, 22:36:50
Zo vanavond de Marantz PM14mkII KI opgehaald hello




Morgen weer een drukke avond HB
Prachtig :kwijl:. Die voormalige toppers van Marantz zien erg hoogwaardig, robuust uit, erg mooi.
Dat zal vast genieten zijn.

Sander.

bramdg

....................... :kwijl:

stilte ...........

:-o

Gewoon parchtig ........PROFICIAT !!!!!!

Veel speelplezier  :yes:  :yes:  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

cheese

en en en en en en en en en hoe klinkt het.......................


groetjes Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge