De set van Dennis E36

Gestart door Dennis E36, januari 30, 2009, 18:44:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36



heb de achterwand uit het meubel moeten halen...anders paste het versterkertje niet :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

De versterker heeft zo wel een slechte ventilatie hoor  :no: ,dit verkort aanzienlijk de levensduur en dat zou erg jammer zijn.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

Maar warm wordt hij totaal niet. iig die van mij niet.

Maar ik ben het wel met je eens. Ik heb liever het zekere voor het onzekere, dus flink wat ruimte om mijn apparatuur voor ventilatie.

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Dennis E36

De versterker wordt inderdaad niet warm. Mijn oude PM7001 werd veel warmer dan deze.
Er zit nu nog zo'n 10 cm ruimte boven de versterker.De apparatuur blijft ook niet in dit meubel staan.
Er komt t.z.t nog een mooi meubel met glas. Eerst nog even op zoek naar een CD-14 :-D.
Dan verhuisd de versterker naar onder en de cd speler komt op de plank. De tuner en dvd-speler verhuizen dan naar de andere kant vh meubel.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

Ik doe mijn best.

Ik hoop tussen nu en een week de CD-14 in mijn bezit te hebben.
Als de stap SA7001 -> CD14 net zo veel winst oplevert als de PM7001 -> PM16 dan
zal ik er heeeeeeeel veel plezier van gaan hebben. :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Zal je het verschil niet opmerken dan wordt het ook tijd voor een speaker upgrade  :angel:

WimPeu

Toch denk ik dat het verschil niet zo groot zal zijn als met de amp upgrade.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

#24
Citaat van: MadVillain op april 04, 2009, 01:18:01
Zal je het verschil niet opmerken dan wordt het ook tijd voor een speaker upgrade  :angel:

Ik denk dat een speakerupgrade er voorlopig niet in zit (ik weet dit eigenlijk wel zeker :wink: ).
Deze jongens staan hier nu net 3 maanden en hebben de mijn oude Bose 601 Series III opgevolgd.
Ik vind dat de Saturns toch een erg mooi plaatje kunnen neerzetten.  :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Citaat van: Dennis E36 op april 04, 2009, 11:40:47
Ik denk dat een speakerupgrade er voorlopig niet in zit (ik weet dit eigenlijk wel zeker :wink: ).
Deze jongens staan hier nu net 3 maanden en hebben de mijn oude Bose 601 Series III opgevolgd.
Ik vind dat de Saturns toch een erg mooi plaatje kunnen neerzetten. :angel:


Het was als geintje maar toch ook wel zeker serieus bedoelt. Het is ook niet echt reeel om in zo'n korte tijd weer voor andere speakers te gaan kijken.

Want zou je het verschil niet of nauwelijks opmerken dan zou het kunnen zijn dat je speakers niet zo'n hoge resolutie hebben om al het detail door te kunnen geven.
Zelf ben ik van mening dat het maar zo goed kan klinken als de zwakste schakel.

Je kan door een smalle doorgang ook maar een beperkt aantal p/s kwijt als met een dubbel zo grote doorgang

Ik had denk ik ook niet zo'n groot verschil kunnen waarnemen als mijn speakers 3x niks waren. Niet dat jouw speakers 3x niks zijn hoor!  :-D Zelf heb ik nog steeds de saturn 6 centerspeaker in mijn bezit. En die klinkt echt goed

Dennis E36

Van de week eerst maar eens even de CD17mkII van mijn vader hierheen verhuizen om te kijken
of dat al een beter resultaat geeft dan de SA7001.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Dennis E36

#27
Hierbij een nieuw kiekje van mijn 2 pareltjes:



Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

Dat komt me bekend voor  :-D

Zware speler is het ook he die cd14?

Zelf ga ik binnenkort ook over naar jvg interlinks. Maar eerst weer een setje uitprobereb. Of heb je nog een setje over?  :wink:

Ik raad je wel aan om beide apparaten eens van een servicebeurt te voorzien. De pm16 is net gerepareerd en ook nog eens geserviced. En werkt weer optimaal! en dat voor maar 110,- :)
En volgende maand gaat de cd14 onder het mes.

Dennis E36

Beide apparaten zijn volgens zeggen grondig onderzocht. Ik heb ze gekocht bij Hobo hifi.
Er zit eveneens 3 maanden garantie op beide componenten.

Idd een zware speler ja, maar hij klinkt super!!!!

Ik weet niet welke kabel je van JvG wilt proberen.....ik heb ze alle 3 (verzilverd, puur zilver en zilver/goud).
De zilver/goud gaat sowieso niet weg 8-)
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp