de set van Mars

Gestart door mars, januari 27, 2009, 06:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: mars op februari 17, 2009, 23:56:13
oi

ja oke gaaf , ik morgen ochtend de hele ochtend vrij , kan ik lekker gaaan proberen .

die nieuwe tel van mij zit ook een cd-rom bij en je kan echt alles met dat ding, navigatie enz enz .............en euh ook nog bellen , yep kan die ook :lol:

Dan heb de de MKII uitvoering dusssssss!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

#31
OI 

Hier dan eindelijk foto's van mijn set .

De mc-systems m3 zijn onder tussen de deur uit , zeker niet omdat ze niet goed of mooi zouden zijn. Het zijn wat mij betreft de beste speakers HB die ik ooit in huis heb gehad.
Maar het enige minpunt wat de m3's betreft , was in mijn woonkamer zeker het geval.
Namelijk dat het zeer kieskeurige baasjes zijn wat plaatsing betreft, ze zijn dus zeer gevoelig voor akoustische eigenschappen van een luister ruimte.
Als mensen bij mij een middag kwamen luisteren naar mijn set met de mc-systems m3 , dan waren de reacties altijd ( maar dan ook altijd) ; zo dan mars dit klinkt wel heeeeeeeel erg lekker ( deze reacties kan je ook lezen in het topic ''luisteren bij mars'')
Maar als je zelf dag in dag uit naar je set luisterd gaan je dingen opvallen , en dat was in dit geval dat ik plaatsing niet voor de volle 100% in orde kreeg ( nou ja 100% lukt toch nooit , maar laten we zeggen 80%)
Enfin , toen ik een wel heel erg mooi bod kreeg voor deze speakers , heb ik ze de deur uit gedaan.
Eerlijk is eerlijk , ik mis ze wel , want voor de rest vind ik dat je voor het geen ze kosten geen betere speaker kan kopen.
En als ik ooit hier ga verbouwen, en mijn huiskamer wordt langer dan ga ik gewoon weer een setje kopen :yes:

De speakers die op de stands staan zijn de ''mc-systems ektif'' actieve studio monitor . Dit is eigenlijk een speaker systeem wat hoofdzakelijk in professionele audio wereld word gebruikt , met name in opname studios .
Maar er zijn geloof ik ook plannen  om deze speaker voor de consumenten markt uit te brengen. ( euh maar dan denk ik toch dat ze het een en ander moeten veranderen , nogal kostbaar geluidskastje :wink:)
Ik ben nu nog bezig met de ideale afstelling voor mijn woonkamer .
Zoals je op de achterkant kan zien , kan je ze fine tunen.

De bas-mid speaker ( dit is DE speaker waardoor ik zo'n grote fan van mc-systems ben) , zitten  niet zoals bij mijn oude m3's alleen maar aan de achterkant van de speakerkast vast .
Nee nee , want je hebt zo,n speaker aan de voorkant van de kast , maar deze zit door middel van een staaf aan een identieke speaker aan de achter kant vast.





Je ziet hier ook een zuil luidspreker , en dit is DIY , hoewel als je ziet hoe dit gedaan is notworthy .  Ik overdrijf niet als ik zeg dat menig fabrieks speaker , zich mag gaan schamen in een hoekje , als je de afwerking vergelijkt.
Het geluid wat uit deze zuil komt , is gewoon ( nou ja gewoon) helemaal oke . Deze speaker heeft absoluut geen voorkeuren, en is zeker erg neutraal te noemen .  van hoog tot errug laag komt er zeer mooi uit.


Ik heb deze speaker voor langere tijd te leen zodat ik niet opgefokt hoef te  jagen naar een nieuw stel speakers.
Bijde speakers komen van een man van een ander forum ( en ik wil bij deze zeggen dat ik het een onwijs tof gebaar vind :yes:)  die ook importeur is van o.a. ''Astin trew''  audio



Op de achtergrond is mijn versterker te zien , en dat is de classè cap-101 . Ik had pas even een bevlieging , om deze om te ruilen , maar nu heb ik hem weer horen werken ook op andere systemen , conclusie >>>> cap-101 en ik worden samen oud :lol:

Daar onder zie je de cd speler en dat is de audio analoque paganini met een trichord klok. Deze cd speler is met name in 1 ding erg goed en dat is..............cd'tjes afspelen  :schater:  Hoe die klinkt? gewoon top!!
Maar het is ook een zeer degelijke en stabiele speler , en dat is voor mij ook belangrijk .



bekabeling is op het ogenblik cardas crosslink voor speakers , een gerard ( van dit forum) interlink tussen amp en cd speler ,

Ik kom nog terug , hoe de monitor mij bevalt als die helemaal naar mijn zin is afgesteld ( ook beetje weinig tijd gehad)


vergeef mij de spelfouten , hahahah


Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Paul op januari 27, 2009, 10:24:23
Ik ken je set mars en uiteraard beluisterd, hier vast 1 foto voor Gerard  :-D de rest moet je zelf doen. :wink:




Hier nog met de oude mc-systems m3 ............euh   PIEP ....SNIK :cry: :cry:  ,  iK ZAL JULLIE NOOI VERGETEN JONGENS!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

lekkur bezich mars heel lekkur bezig notworthy notworthy notworthy

mars

Citaat van: mars op februari 19, 2009, 18:21:19
OI 

Hier dan eindelijk foto's van mijn set .

De mc-systems m3 zijn onder tussen de deur uit , zeker niet omdat ze niet goed of mooi zouden zijn. Het zijn wat mij betreft de beste speakers HB die ik ooit in huis heb gehad.
Maar het enige minpunt wat de m3's betreft , was in mijn woonkamer zeker het geval.
Namelijk dat het zeer kieskeurige baasjes zijn wat plaatsing betreft, ze zijn dus zeer gevoelig voor akoustische eigenschappen van een luister ruimte.
Als mensen bij mij een middag kwamen luisteren naar mijn set met de mc-systems m3 , dan waren de reacties altijd ( maar dan ook altijd) ; zo dan mars dit klinkt wel heeeeeeeel erg lekker ( deze reacties kan je ook lezen in het topic ''luisteren bij mars'')
Maar als je zelf dag in dag uit naar je set luisterd gaan je dingen opvallen , en dat was in dit geval dat ik plaatsing niet voor de volle 100% in orde kreeg ( nou ja 100% lukt toch nooit , maar laten we zeggen 80%)
Enfin , toen ik een wel heel erg mooi bod kreeg voor deze speakers , heb ik ze de deur uit gedaan.
Eerlijk is eerlijk , ik mis ze wel , want voor de rest vind ik dat je voor het geen ze kosten geen betere speaker kan kopen.
En als ik ooit hier ga verbouwen, en mijn huiskamer wordt langer dan ga ik gewoon weer een setje kopen :yes:

De speakers die op de stands staan zijn de ''mc-systems ektif'' actieve studio monitor . Dit is eigenlijk een speaker systeem wat hoofdzakelijk in professionele audio wereld word gebruikt , met name in opname studios .
Maar er zijn geloof ik ook plannen  om deze speaker voor de consumenten markt uit te brengen. ( euh maar dan denk ik toch dat ze het een en ander moeten veranderen , nogal kostbaar geluidskastje :wink:)
Ik ben nu nog bezig met de ideale afstelling voor mijn woonkamer .
Zoals je op de achterkant kan zien , kan je ze fine tunen.

De bas-mid speaker ( dit is DE speaker waardoor ik zo'n grote fan van mc-systems ben) , zitten  niet zoals bij mijn oude m3's alleen maar aan de achterkant van de speakerkast vast .
Nee nee , want je hebt zo,n speaker aan de voorkant van de kast , maar deze zit door middel van een staaf aan een identieke speaker aan de achter kent vast.





Je ziet hier ook een zuil luidspreker , en dit is DIY , hoewel als je ziet hoe dit gedaan is notworthy .  Ik overdrijf niet als ik zeg dat menig fabrieks speaker , zich mag gaan schamen in een hoekje , als je de afwerking vergelijkt.
Het geluid wat uit deze zuil komt , is gewoon ( nou ja gewoon) helemaal oke . Deze speaker heeft absoluut geen voorkeuren, en is zeker erg neutraal te noemen .  van hoog tot errug laag komt er zeer mooi uit.


Ik heb deze speaker voor langere tijd te leen zodat ik niet opgefokt hoef te  jagen naar een nieuw stel speakers.
Bijde speakers komen van een man van een ander forum ( en ik wil bij deze zeggen dat ik het een onwijs tof gebaar vind :yes:)  die ook importeur is van o.a. ''Astin trew''  audio



Op de achtergrond is mijn versterker te zien , en dat is de classè cap-101 . Ik had pas even een bevlieging , om deze om te ruilen , maar nu heb ik hem weer horen werken ook op andere systemen , conclusie >>>> cap-101 en ik worden samen oud :lol:

Daar onder zie je de cd speler en dat is de audio analoque paganini met een trichord klok. Deze cd speler is met name in 1 ding erg goed en dat is..............cd'tjes afspelen  :schater:  Hoe die klinkt? gewoon top!!
Maar het is ook een zeer degelijke en stabiele speler , en dat is voor mij ook belangrijk .



bekabeling is op het ogenblik cardas crosslink voor speakers , een gerard ( van dit forum) interlink tussen amp en cd speler ,

Ik kom nog terug , hoe de monitor mij bevalt als die helemaal naar mijn zin is afgesteld ( ook beetje weinig tijd gehad)


vergeef mij de spelfouten , hahahah





edit; Ik ben altijd bereid tijd vrij te maken , in het geval iemand hier het een en ander wil beluisteren.

let wel ik heb 1 basis set , maar het geheel is wel aan verandering onderhevig.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Hehe, eindelijk  notworthy

Zijn zeker mooie monitoren, alleen al om te zien  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

Citaat van: mars op februari 19, 2009, 18:53:57

edit; Ik ben altijd bereid tijd vrij te maken , in het geval iemand hier het een en ander wil beluisteren.

let wel ik heb 1 basis set , maar het geheel is wel aan verandering onderhevig.

boek mij maar in

mars

 



stupid  hahaha jij?  Jij bent altijd welkom, boek jij je zelf maar lekker in hier :wink: ik zie je volgende week wel :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

#38
 

OI @ mad villian

Je zei net in een pm tegen mij dat ik  zeker wel een interresante set heb , en dat je met name gecharmeerd bent van de classè amp.
Nou ben ik zelf niet bepaald merk trouw , ik ga voor resultaat .  Het feit dat deze amp het dan ook lang bij mij uithoud , komt omdat ie een  bepaald ding goed en eerlijk doet .... en dat is namelijk , het signaal wat hij aangevoerd krijgt van de bron , met zo weinig mogelijk eigen kleur en meer van dat soort dingen VERSTERKT doorgeven aan de speakers.

Mensen die al wat langer op dit forum komen , weten ook dat het bij mij vaak een komen en gaan van audio is.
Altijd wel met een reden , die ik op dat moment juist acht ( maar net zo makkelijk later een misser blijkt te zijn)

Zo heb ik een keer een Creek Evo versterker verkocht , omdat ik ineens een Marantz pm8000 te pakken had.
Maar wat gebeurde er , na een week begon ik me mateloos aan de pm8000 te ergeren , terwijl de evo altijd deed wat de bedoeling was , namelijk muziek eerlijk naar de speakers doorgeven.

Maar dit was maar 1 voorbeeld , ik denk dat in de laatste twee jaar zo'n 15 versterkers de reveu hebben gepasseerd.
En daarbij ben ik ook in de gelukkige omstandigheid, dat ik wel eens een set te logeren krijg.

Om op de classè terug te komen.
Ook bij dit merk moet je wel weten wat je doet  .
Bijvoorbeeld het volgende; het model een stap hoger dan mijn classè , namelijk de cap-151 veel mensen zouden bij deze versterker alleen maar denken;  ooooooo leuk bijna de zelfde amp als de cap-101 maar dan met meer vermogen .
Dat van dat vermogen klopt wel , maar kwa presentatie ( met name stemmen en midden gebied) kan die niet in de buurt van mijn cap-101 komen. Enfin hier ben ik dan ook weer achter gekomen, omdat ik ook de cap-151 heb gehad. 
Makkelijker was geweest dat ik mijn huiswerk en een beetje beter research had gedaan.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Mooie foto's Mars .


Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: HiFi gek op februari 20, 2009, 18:43:38
Mooie foto's Mars .


Groeten  EDWIN  B


oi

thanks ,komen van m'n telefoon.

Maar belanGrijker IS , wat voor indruk heb jij van deze set ? ( zonder dat je hem gehoord hebt)  ken je componenten hier uit?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars


OI ALOHA byebye

Is dat wat? waren de mensen de hele tijd aan het vragen om foto's van mijn set.

wa blèvuh die kommutaaruh dan he?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gerard

hè hè eindelijk meer foto's  :roll:  :-D

Je hebt 't maar druk met de veranderingen :yes:

Ik had niet verwacht dat je de m3 weg zou doen, zoveel positieve reakties daarover...

Mooie luidsprekers heb je nu staan. Die diy zuilen vind ik mooier dan de monitor's.
Wat voor merk/type diy zijn het? 
De monitor's hebben wel een mooie vorm, al zijn ze wel wat groot, maar die tweeter wijst bijna naar 't plafond  :| klinkt dat wel goed als je op de bank zit :?

Deze twee zijn tijdelijk totat je die sonus faber's krijgt neem ik aan, gaat dat nog door?

En je hebt een diy dac staan? tussen cd speler en versterker? Wel interessant!!!!
Hoe klinkt dat tov je cd speler, ben wel benieuwd.

Mooi dat het kabeltje je goed bevalt, graag gedaan :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

#43
Citaat van: gerard op februari 20, 2009, 22:51:51
hè hè eindelijk meer foto's  :roll:  :-D

Je hebt 't maar druk met de veranderingen :yes:

Ik had niet verwacht dat je de m3 weg zou doen, zoveel positieve reakties daarover...

Mooie luidsprekers heb je nu staan. Die diy zuilen vind ik mooier dan de monitor's.
Wat voor merk/type diy zijn het? 
De monitor's hebben wel een mooie vorm, al zijn ze wel wat groot, maar die tweeter wijst bijna naar 't plafond  :| klinkt dat wel goed als je op de bank zit :?

Deze twee zijn tijdelijk totat je die sonus faber's krijgt neem ik aan, gaat dat nog door?

En je hebt een diy dac staan? tussen cd speler en versterker? Wel interessant!!!!
Hoe klinkt dat tov je cd speler, ben wel benieuwd.

Mooi dat het kabeltje je goed bevalt, graag gedaan :wink:


Hai Gerard

Tja over die m3's ben ik heel eerlijk gezegd gevoelsmatig toch niet helemaal over eens.

De monitors die je op de foto ziet zijn ook mc-systems ( net als mijn oude m3's) .  En ja je hebt gelijk ze staan weliswaar op originele mc-systems stands , maar in studio's hebben ze een heel andere positie.
Maar je kan ze fine tunen he , dus iets meer of minder hoog of laag is geen probleem, en al naar gelang je luisterpositie.
Dit soort speakers sluit je dan ook niet aan op je speaker uitgangen op je versterker , maar op je pre-out uitgang, omdat ze allebei een eigen versterker hebben dus.

Persoonlijk ben ik ook wat meer  gecharmeerd van de zuiltjes , ze zijn een heeeeel stuk minder gevoelig wat betreft de plaatsing in je woonkamer.
Het geluid wat ze aangevoerd krijgen van de classè, laten ze heel erg neutraal horen. Dus wat lage tonen op de cd zijn geeft hij ook als laag weer ( en daar kan die wel erg ver in gaan) , en wat hoog is geeft ie loepzuiver ook door.
Wat ik zelf prettig vindt is dat deze zuilspeaker ,een van de sterke punten van mijn classè cap-101, namelijk het midden of midden frequenties ( wat voor audio nou eenmaal een van de grote struikelblokken is) gewoon heel erg mooi doorgeeft , en bijvoorbeeld Patricia Barber klinkt net zo ECHT als op mijn oude mc-systems m3.
Ze zijn gebouwd door iemand die eigenlijk alleen nog maar het idee van de kast heeft gebruikt en voor de rest topcomponenten erin heeft gecombineerd.( nou ja niet zo verwonderlijk , want de bouwer is een pro speaker bouwer)
De zuil zit ook duidelijk mooier in de piano lak dan mijn oude m3 .  Hij glanst echt als een steinway vleugel.
En ik heb begrepen dat hoewel deze zuilen DIY zijn ze toch een bedrag moeten op brengen als de mc-systems m3, en die kost tegenwoordig zo'n 3800 ofzo de set.


Over je vraag of ze tijdelijk hier zijn? Ja dat klopt , ik mag de zuilen voor een stuk langere tijd hierhouden zodat ik niet op een schopstoel zit en heel gejaagd naar speakers moet zoeken.
Nu kan ik dus lekker op mijn gemakkie een beetje meer sparen , en dan lekker gaan luisteren , ivm welke speakers ik dan neem. 
Maaaaaaar hier dient zich gelijk een probleem aan.  Namelijk als deze zuiltjes een soort van referentie worden ( ontkom je toch niet aan , als het je eigen set is) , en ik wil het geluid van als deze zuilen , ben je zomaar zo'n  vijf en een half tot zes en een half duizend euro kwijt. Op zeker :yes:
En nee , dit is niet overdreven, ik doe dit soort uitspraken alleen als ik er zeker van ben . En ik heb de laatste tijd zoveel sets gehoord en ik hang ook vaak rond in audio winkels van kennisen ( high end toko'tjes) waardoor ik heeeeeeeel veel vergelijk kan doen.


Die DIY DAC is gaaf , als ik die tussen cdp en amp heb , dan wordt m'n stage gewoon en ook duidelijk dieper>>>>>>>   maar ik kom hier nog op terug...nu moe :gaap:


grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Arden

#44
Hoi Mars,

Ik wist nieteens van het bestaan van dit forum totdat ik jouw mailtje kreeg. Maar even een account aangemaakt.
Gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om wat kleine correctie's aan te brengen, die dan gaan om het volgende:

Citaat van: mars op februari 20, 2009, 23:37:29

[...]
En ik heb begrepen dat hoewel deze zuilen DIY zijn ze toch een bedrag moeten op brengen als de mc-systems m3, en die kost tegenwoordig zo'n 3800 ofzo de set.

[...]


Op het moment dat een dergelijk systeem op markt gebracht zou moeten worden, en er dus een verpakking e.d. moet worden gemaakt, organisatie op poten moet worden gezet, de marge's die voor de fabrikant, importeur en winkelier in acht moeten worden genomen, plus daar bovenop nog de BTW, dan ga je idd uitkomen op een bedrag rond de €3.000,00.
Dat ze het absoluut waard zouden zijn, daarover bestaat geen twijfel.

De huidige nieuwprijs van de MC3 (wat nu de MC Systems MP4 is geworden) is echter geen €3.800,00 maar €4.895,00. De vormgeving is ook iets aangepast, daar ik er op internet eigenlijk nog helemaal niets over kan vinden maar even in mijn eigen administratie gedoken, en hebben jullie gelijk maar een soort van primeur (denk ik), de nieuwe MC lijn:



Van links naar rechts de MP2.1 (€13.895), MP3.1 (€8.495,00), MP4 (€4.895,00 en de MP5 (€2.895,00).
De MP5 is en surroundluidspreker, waar ook een center-uitvoering van is.
Ik heb ook nog wat echte foto's, heeft men daar belangstelling voor, dan kan ik die hier ook nog wel plaatsen.

Voor degenen die er interesse in hebben, via het Hear-forum wort er in mei in Bussum een dag georganiseerd rondom het ''Nederlandse Luidspreker-vergelijk'' met o.a. de genoemde MP4. Een viertal Nederlandse luidsprekers worden deze dag met elkaar vergeleken. Het zal hier ongetwijfeld wel druk worden, maar waarschijnlijk ook zeer leerzaam. De luidsprekers van de ontwerper die de Scirocco's die nu bij Mars staan heeft verbouwd staan daar ook.
Hieronder de link...

KLIKKERDEKLIK

Citeer

[...]

Namelijk als deze zuiltjes een soort van referentie worden ( ontkom je toch niet aan , als het je eigen set is) , en ik wil het geluid van als deze zuilen , ben je zomaar zo'n  vijf en een half tot zes en een half duizend euro kwijt. Op zeker :yes:

[...]


Als je het niet erg vind, dit citaat ga ik nog even doorsturen naar de bouwer, die mag hij wel weer in zijn zak steken..
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!