De set van Bearke65

Gestart door Bearke65, januari 26, 2009, 22:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bearke65

Tweekanaals, voor mij meer als genoeg!
De basisset versterkers, CD-speler en luidsprekers heb ik al jaren. De laatste tijd is de set langzaam maar zeker voorzien van betere bekabeling en stroomvoorziening.

De set bestaat uit

Componenten:
Luidsprekers Avalon Avatar
Voorversterker Densen BEAT B-200
Eindversterkers:  Densen BEAT B-300 2x (Bi Amp configuratie)
CD-speler Marantz CD14 met Tentlabs Clock Modificatie + modificatie analoog en voedingsdeel
Tuner: Good old NAD 412 ...

Bekabeling
Luidsprekerkabel MIT MIT MH-750 Plus S3
Interlink tussen Cd14 en voorversterker: Taralabs RSC Air 3 Mk II
Interlink tussen vv en versterker voor het hoog: Siltech SQ-88 Classic
Interlink tussen vv en versterker voor het laag: Harmonic Technology Pro Silway Mk II

Stroomvoorziening
4x Netsnoer Siltech Signature Ruby Hill
1x Netsnoer Siltech SPX-30
Verdeeldoos PS Audio Quintet Power Center

Diverse tweaks zoals cable lifters, zware natuurstenen plateaus onder de luidsprekers, 75 Ohm BNC afsluitweerstand bij Cd14 en externe aardingskabel voor de Cd14 maken de set compleet.

De set staat in een semi open luisterruimte van +/- 5,5 bij 3,5 meter. Er is veel aandacht aan akoestiek en de juiste opstelling besteed.
Het klankkarakter van de set: De Avalons en de Densen versterkers zetten een uiterst transparant geluidsbeeld neer dat verder wordt gekenmerkt en door een enorme snelheid en kracht.
Ik heb de set al een tijd en dankzij het hoge prestatieniveau van de set heb ik geen upgradeplannen aan de componentkant. Wellicht dat ik dit jaar eens ga kijken voor een andere interlink tussen de Cd14 en de B-200 voorversterker.



Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

cheese

petje af hoor mooie en indrukwekkende set.....heb je echt een aparte luisterruimte of is het wel je woonkamer?


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

pg

ook leuk word gek ga slapen en dromen nu

HiFi gek

Ook een echte topset heb jij BERT .

Maar daar hebben wij al vele malen over gesproken via persoonlijke mailing .

Zie nu dat jij inmiddels 3 Siltech ruby Hill netsnoeren hebt , waar zitten de netsnoeren tussen Bert ?
Als je gaat voor een betere interlink denk dan ook vooral aan de Siltech Kompas Lake G6 (SATT behandeld ) .
Is naar eigen ervaring zo'n beedje de kabeltop , maar is niet meer nieuw te verkrijgen maar wel natuurlijk tweedehands .

Vooral de Avalon's zien er indrukwekkend uit en zo zullen ze ook wel klinken .

Veel luisterplezier man .

Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

mooi hoor  :kwijl: zal een aardige uitbarsting zijn  clown1 als de speakers draaien

veel luistergenot nog  :-)

HiFi gek

Laten we met zijn allen proberen zoveel mogelijk topsets bij elkaar te krijgen .

Ben erg benieuwd wat we nog voor moois gaan tegenkomen .

Groeten  EDWIN  B

cheese

zal mijn set die iets minder is ook even op de foto zetten en hier een posting maken....en is dan wel iets minder meer geeft mij al heel veel mooie muziek en veel plezier.....en daar gaat het om toch.

gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

HiFi gek

Citaat van: cheese op januari 26, 2009, 22:35:56
zal mijn set die iets minder is ook even op de foto zetten en hier een posting maken....en is dan wel iets minder meer geeft mij al heel veel mooie muziek en veel plezier.....en daar gaat het om toch.

gr Cheese


Exact Cheese , dat is waar het vooral om gaat .

Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: cheese op januari 26, 2009, 22:17:56
petje af hoor mooie en indrukwekkende set.....heb je echt een aparte luisterruimte of is het wel je woonkamer?


gr cheese
He Cheese

Het is een grote nis zeg maar in de woonkamer. Het is een aparte ruimte maar hij maakt wel deel uit van de woonkamer.
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

WimPeu

 notworthy  notworthy  notworthy

Geweldig wat hier allemaal voorbij komt. Waanzinnig gewoon. ik wou dat ik alleen al die mooie ruimte had.

Toch ben ik zeker een man van de HT sets, alleen stereo is aan mij niet besteed. Zal later mijn trots ook wel gaan posten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Bearke65

Citaat van: WimPeu op januari 26, 2009, 23:25:04
notworthy  notworthy  notworthy

Geweldig wat hier allemaal voorbij komt. Waanzinnig gewoon. ik wou dat ik alleen al die mooie ruimte had.

Toch ben ik zeker een man van de HT sets, alleen stereo is aan mij niet besteed. Zal later mijn trots ook wel gaan posten.
Join the club! Leuk om elkaar en elkaars set eens te leren kennen.

Groetjes

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Heel erg mooie set! De avalon avatars hebben heel lang op mijn verlanglijstje gestaan.
Ze blijven alleen al erg mooi om te zien.
Alleen moest ik dan heel diep in de buidel tasten om ze ook nog enigszins goed aan te sturen.

Haal je je beschermkappen er niet af tijdens het luisteren?


Zelf heb ik weleens een Densen versterker (zwarte uitvoering met een grote gouden knop) gehoord op Master speakers. En dat klonk al machtig!





TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bearke65

Citaat van: MadVillain op januari 26, 2009, 23:56:56
Heel erg mooie set! De avalon avatars hebben heel lang op mijn verlanglijstje gestaan.
Ze blijven alleen al erg mooi om te zien.
Alleen moest ik dan heel diep in de buidel tasten om ze ook nog enigszins goed aan te sturen.

Haal je je beschermkappen er niet af tijdens het luisteren?


Zelf heb ik weleens een Densen versterker (zwarte uitvoering met een grote gouden knop) gehoord op Master speakers. En dat klonk al machtig!
Hoi MadVillain

Die Avalons worden af en toe aangeboden en zijn al te krijgen voor prijzen voor om en nabij de 2000 Euro de set. Ze worden al een paar jaar niet meer gemaakt en kostten om en nabij de 7500 Euro nieuw.
Densen en Avalon is een goede match en dat geldt ook voor Densen en Master (dat zijn ook heel mooie luidsprekers, ik heb ooit eens naar de Master Contemporary geluisterd en dat een bijzonder muzikale speaker die m.i. een snelle krachtige versterking nodig heeft om volledig tot zijn recht het komen.

Ik ben heel blij met de Densen combinatie. Het systeem is krachtig, retesnel en bijzonder transparant. Precies wat ik belangrijk vind aan een goede set.
Oh ja de frontjes moeten zitten blijven op de luidsprekers, ze zijn zo ontworpen dat ze het beste klinken mét die frontjes.

Ben benieuwd naar jouw set!

grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Stadium III

Zeer mooie en nette set  notworthy toppie !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4