De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

dat vindt ik een hele goeie wim ,het is zeker goed om iets helemaal te perfectioneren en tot in de puntjes uit te zoeken hou ik ook van en  geeft echt een hoop voldoening  :-) maar als je nooit tevreden kunt zijn met iets is het ook niet goed  :wink:

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op januari 26, 2009, 22:17:43
dat vindt ik een hele goeie wim ,het is zeker goed om iets helemaal te perfectioneren en tot in de puntjes uit te zoeken hou ik ook van en  geeft echt een hoop voldoening  :-) maar als je nooit tevreden kunt zijn met iets is het ook niet goed  :wink:


Nou , ik ben wel degelijk te vreden , maar probeer uit mijn set ook het onderste uit de kan te halen .
Niet omdat ik niet tevreden zou zijn maar omdat ik weet dat het met de bestaande set nog beter kan .

Zo wordt mijn volgende stap een absolute top interlink , heb hem al beluisterd op mijn set , en deze is echt van een heel andere orde dan mijn eigen interlink .
Het is de Siltech - Compas Lake G6 (SATT behandeld ) .

Daarna ga ik eens testen met de Siltech speaker kabel maar deze is nieuw onbetaalbaar , daar koop je namelijk ook een splinternieuwe auto voor , dus dat wordt dan uiteraard tweedehands .

Daarna ga ik de PS audio - Power Plant Premier uitproberen , dit is een re-generator .

En pas dan zou ik het even niet meer weten wat ik verder nog kan doen aan tweaks .

Maar dat gaat nog weer heel veel geld kosten , al mijn toekomstige plannen .


Groeten  EDWIN  B

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op januari 26, 2009, 22:35:32
   


Nou , ik ben wel degelijk te vreden , maar probeer uit mijn set ook het onderste uit de kan te halen .
Niet omdat ik niet tevreden zou zijn maar omdat ik weet dat het met de bestaande set nog beter kan .

Zo wordt mijn volgende stap een absolute top interlink , heb hem al beluisterd op mijn set , en deze is echt van een heel andere orde dan mijn eigen interlink .
Het is de Siltech - Compas Lake G6 (SATT behandeld ) .

Daarna ga ik eens testen met de Siltech speaker kabel maar deze is nieuw onbetaalbaar , daar koop je namelijk ook een splinternieuwe auto voor , dus dat wordt dan uiteraard tweedehands .

Daarna ga ik de PS audio - Power Plant Premier uitproberen , dit is een re-generator .

En pas dan zou ik het even niet meer weten wat ik verder nog kan doen aan tweaks .

Maar dat gaat nog weer heel veel geld kosten , al mijn toekomstige plannen .


Groeten  EDWIN  B

He Edwin

Die Power Plant van PS is zeker aan te raden! De stap die je daarmee maakt is zelfs groter dan de Ruby Hill kabels. Ik zou daar eerst voor gaan en later voor de interlink.

Cu!

AJ

Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Marantz 81

Citaat van: HiFi gek op januari 26, 2009, 22:35:32
   


Nou , ik ben wel degelijk te vreden , maar probeer uit mijn set ook het onderste uit de kan te halen .
Niet omdat ik niet tevreden zou zijn maar omdat ik weet dat het met de bestaande set nog beter kan .

Groeten  EDWIN  B


het was niet aan jou persoonlijk gericht ,met niet tevreden bedoel ik meer dat je alles hebt wat je ooit zou willen en voor degene financieel mogelijk is en er aan veranderd heb wat mogelijk is en nog niet tevreden zijn zou omdat er weer nog beter te krijgen is ,dat bedoel ik met nooit tevreden  :wink:

groeten Arjan


HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op januari 27, 2009, 15:53:06
het was niet aan jou persoonlijk gericht ,met niet tevreden bedoel ik meer dat je alles hebt wat je ooit zou willen en voor degene financieel mogelijk is en er aan veranderd heb wat mogelijk is en nog niet tevreden zijn zou omdat er weer nog beter te krijgen is ,dat bedoel ik met nooit tevreden  :wink:

groeten Arjan




Ik wist het hoor Arjan dat je mij niet persoonlijk bedoelde , en ik begreep ook exact wat je bedoelde .
Ik vond het gewoon leuk om ook mijn eigen mening te vermelden + mijn toekomstige plannen bekend te maken .


Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ow das mooi  :-) veel plezier met het nog verder verbeteren van je Droomset  :kwijl:

misschien komen we elkaar nog wel eens tegen op de motor  :yes:  rij nu nog op die pionetjes heen :lol: bij de kuip

groeten Arjan

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op januari 27, 2009, 17:20:46
ow das mooi  :-) veel plezier met het nog verder verbeteren van je Droomset  :kwijl:

misschien komen we elkaar nog wel eens tegen op de motor  :yes:  rij nu nog op die pionetjes heen :lol: bij de kuip

groeten Arjan


Hee Arjan , maar dat is toevallig .
Ik woon vlak bij de kuip , tenminste als je het Feyenord stadion bedoeld .


Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

het Feyenoord stadion ja op het parkeer terrein voor de mc donalds als je vanaf de A16 komt

ik woon zelf in ridderkerk en werk in rotterdam EMC  doe daar meet en regeltechniek klimaatbeheersing

groeten Arjan

HiFi gek

#38
Heb gisteren een extra verlours overgordijn erbij gekocht om de acoustiek te bevorderen van de wand achter de boxen .

In de oude situatie waren de gordijnen niet bepaald symetrisch opgehangen achter de boxen .
Voor de keukendeur hing eerst geen gordijn , dat stuk waar het om gaat is 1.50 meter breed.
Waar eerst het tweede gordijn ophield is aansluitend hierop het derde gordijn bevestigd doorlopend tot aan de rechter zijmuur .
Omdat de keukendeur een ruit heeft was deze dus extra gevoelig voor reflexie , de muur zelf een stukje minder .

Het is heel duidelijk te horen in de geluids weergave , ik heb steeds dezelfde cd gedraaid zowel met het nieuwe derde gordijn open en daarna direct weer dicht .

Met het gordijn open hoor ik dan duidelijk dat het de klankkleur killer laat klinken , het geluidsbeeld trekt ook wat meer richting 1 kant ( waar het gordijn dan open is ) .


Met het derde gordijn dicht worden vooral stemmen beter gecentraliseerd + dat ze natuurlijker klinken .
De plaatsing van muziek instrumenten is ook duidelijk verbeterd .
Het gehele geluidsbeeld is nu rechtgetrokken , nu hoor ik zowel links als rechts evenveel .
Het maakt de klankkleur ook duidelijk warmer .
Door minder reflexies ook meer rust in de weergave , dus kan de versterker ook weer wat harder zonder dat het vermoeid .

Al bij al de moeite waard .
En voor de kosten hoef ik het niet te laten .
Gordijn koste mij 72 euro + bevestigingsrail 15 euro en 2 euro aan pluggen .

Wat wel meteen opviel is dat de laagweergave ploteling te breed werd weergegeven  , dit heb ik al eerder bemerkt aan mijn set als ik weer eens iets veranderd had .
Als ik iets verander aan de set moet ik meestal de indraaing van de boxen aanpassen aan de nieuwe situatie .
Zo ook nu dus , ik heb de beide boxen weer naukeurig uitgemeten en beide 1 cm ingedraaid naar binnen toe en de laagweergave was weer 100% in orde ( gecentraliseerd ) .

Als het laag te breed wordt weergegeven heb je geen nauwkeurige plaatsing meer en lijkt het alsof een contrabass kamerbreed wordt weergegeven en zodoende kun je deze niet nauwkeurig meer lokaliseren in de opname , en dat moet dus wel .
Met een optimaal gecentraliseerd laag kun je de plaats waar de contrabass stond tijdens de opname weer duidelijk lokaliseren .
Bij mij is de luidspreker opstelling hier helaas zeer gevoelig voor , zal wel met de woonkamer acoustiek te maken hebben .


Hier wat foto's met en zonder het derde gordijn .




hier de oude situatie zonder derde gordijn .
Met de salontafel die later verwijderd is .
En met mijn vorige Marantz SA11-S1 .
En met vorige audio rack .






hier de nieuwe situatie met derde gordijn die wel symetrisch is .
Zonder de salontafel .






Hier met de gordijnen open .



Groeten  EDWIN  B



Marantz 81

mooi dat het weer zo,n verbetering is  :-)

heb die recensie gelezen of hifi en je hebt een paar bijzondere luidsprekers staan

in car audio is focal ook erg goed  :-)

JohnWx

is dat zo een sound diffuser naast de L speaker of is dat de storende factor in de set :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

#41
Citaat van: jwx op januari 31, 2009, 18:21:09
is dat zo een sound diffuser naast de L speaker of is dat de storende factor in de set :wink:


Ik denk dat jij dat licht kleurige beige gordijn bedoeld aan de linker zijmuur , klopt dat John ?

Dat hangt daar omdat ik aan die zijmuur een grote spiegel hebt hangen die anders ook weer flink reflecteerd .
Aan de rechter zijmuur komt ook nog zo'n zelfde gordijn binnenkort te hangen .
Pas dan is de acoustiek zowel volledig symetrisch als optimaal , en valt er verder niets meer aan te verbeteren  denk ik .




ALS JIJ OF IEMAND ANDERS NOG WAT AKOUSTISCHE TIPS HEBT HOOR IK HET GRAAG .



groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op februari 01, 2009, 12:36:06

Ik denk dat jij dat licht kleurige beige gordijn bedoeld aan de linker zijmuur , klopt dat John ?

Citeer
ALS JIJ OF IEMAND ANDERS NOG WAT AKOUSTISCHE TIPS HEBT HOOR IK HET GRAAG .
Volgens bij bedoelt John dat mannetje uit het land van Laaf dat er op de foto staat  :-D :-P
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Citaat van: Maurice op februari 01, 2009, 14:13:23
Volgens bij bedoelt John dat mannetje uit het land van Laaf dat er op de foto staat  :-D :-P


Ha , wacht even .
Nou heb ik hem eindelijk door .

John ziet mij dus voor een sound diffuser aan  :lol:
Hoe verzint hij het , of beter gezegt hoe durft hij  :-D

De reden trouwens dat ikzelf ook op de foto sta is dat dan duidelijk wordt hoe hoog de boxen zijn .



Groeten  EDWIN  B

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op februari 01, 2009, 16:16:23

De reden trouwens dat ikzelf ook op de foto sta is dat dan duidelijk wordt hoe hoog de boxen zijn .

Groeten  EDWIN  B

Zegt niks hoor. Misschien ben je wel net zo 'groot' als van Velzen (links op de foto) :schater:  :schater:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES