Wie heeft er ervaring met John van gent

Gestart door cheese, januari 21, 2009, 23:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jantje

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2009, 08:30:33
op dit moment heb ik nog geen eindoordeel. omdat ik het veel geld vind om er snel een oordeel over te geven.
ik mag ze voor een best lange tijd beoordelen dus dat wordt erg veel switchen de komende tijd :-)

In plaats van veel switchen zou ik ze een weekje laten zitten, en dan je oude kabels terughangen om te zien of je verschil hoort, en zo ja, hoe groot het verschil is.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

MadVillain

thanks voor de tip. zelf heb ik het idee dat ik snel het verschil hoor.
maar ik heb toch alle tijd. :-D

Jantje

Citaat van: MadVillain op februari 26, 2009, 12:17:46
thanks voor de tip. zelf heb ik het idee dat ik snel het verschil hoor.
maar ik heb toch alle tijd. :-D

Wat kosten die kabels eigenlijk, op de website staat niets vermeld namelijk. Ben benieuwd of het voor mij ook een upgrade zou zijn ten opzichte van mijn huidige kabels.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

cheese

Hallo Jan,

maar die supra's zijn toch ook echt goede kabels?


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Jantje

De luidspreker kabel bevalt me prima, ik heb er absoluut niets over te klagen, maar op het gebied van de Interlink kan ik een heel stuk verbeteren, zo heb ik laatst aan den lijve ondervonden.

Een vriend van me heeft een Oehlbach NF214 die maar 2 tientjes duurder is (89 voor 1.0 meter, t.o.v. 69 voor 1 meter supra) en dat klonk een heel stuk beter. Er zat veel meer diepte in het stereobeeld en het hoog was veel rustiger. Kortom, het kan beter.  :-D

Ben alleen wat die JvG kabels doen qua prijs, wil er maximaal zo'n 150 á 200 euro voor uittrekken namelijk.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

MadVillain

binnenkort ga ik de interlinks ook eens testen. nu we toch bezig zijn 

cheese

daar ben ik helemaal benieuwd naar...laat maar horen hoe en wat.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Citaat van: Jantje op februari 26, 2009, 16:48:44
De luidspreker kabel bevalt me prima, ik heb er absoluut niets over te klagen, maar op het gebied van de Interlink kan ik een heel stuk verbeteren, zo heb ik laatst aan den lijve ondervonden.

Een vriend van me heeft een Oehlbach NF214 die maar 2 tientjes duurder is (89 voor 1.0 meter, t.o.v. 69 voor 1 meter supra) en dat klonk een heel stuk beter. Er zat veel meer diepte in het stereobeeld en het hoog was veel rustiger. Kortom, het kan beter.  :-D

Ben alleen wat die JvG kabels doen qua prijs, wil er maximaal zo'n 150 á 200 euro voor uittrekken namelijk.

Ongeveer een 200 euro voor 2x2meter verzilverd ofc koper en ongeveer 400 voor 2x2meter zilver-goud.


Tussentijdse update:


Nu sinds de laatste korte review keer op keer met de verzilverde ofc koper uitvoering geluisterd. En ik kom iedere keer tot dezelfde conclusie.
De fris- en directheid blijft. Het klinkt ook nog steeds onrustig. Dus lekker laar muziek luisteren zit er niet in omdat je aandacht echt gevraagt wordt. Hou je van analytisch luisteren dan is het wel een interessante kabel maar ik hou van beide.

komende dagen jammer genoeg geen tijd om verder te luisteren  :-(

MadVillain

Na veel luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat de zilver-goud uitvoering mij het beste bevalt. Vooral omdat hij niet zo fris klinkt. Maar wel veel detail laat horen tov de vd hul en de verzilverde uitvoering.

over 3 weken ga ik hem bestellen :D

MadVillain

Kabel is bestelt! Morgen komt hij al binnen. Ik hem er andere pluggen op laten zetten dan de standaard pluggen.
Namelijk de http://www.hollandlink.nl/N_art_54.html LOK SureGrip 4 mm banaanstekker rhodium   




Jammer dat ik hem alleen niet kan uitproberen omdat mijn versterker ter reparatie is aangeboden bij een lokale audioboer.
Linker kanaal is volledig uitgevallen :(

Maurice

Wat zijn je bevindingen tot nu toe? Ik neem aan dat je al een geruime tijd ervaring hebt ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MadVillain

de kabel is al aangesloten. maar mijn pm16 is ter reparatie aangeboden bij een lokale audioboer. (dat dat maar goed gaat)
het was even iets te ver om naar rotterdam te rijden.
over een anderhalve week moet hij wel terugzijn

jrm

En? Is de pm16 alweer terug?
(ben benieuwd naar je bevindingen van je kabel)