De set van sonsan

Gestart door sonsan, oktober 11, 2022, 16:49:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik loop al een paar jaartjes mee maar heb nog niet eerder mijn set hier getoond.

Ik ben via Sony terecht gekomen bij Marantz. Begonnen met een SR5005 opgevolgd door een SR7007 waar ik nog steeds erg tevreden mee ben.
Ik luister voor 95% naar muziek en slechts heel af en toe een film. Vandaar dat de SR7007 nog prima voldoet, ondanks dat deze geen Atmos, DTSX, Dolby Vision e.d. heeft. Ik speel de muziek altijd in Dolby Digital Plus Music af, ondanks verwoede pogingen om dit in stereo te luisteren. Met DD+ heb ik een veel mooiere beleving van de muziek, zeker bij live optredens.

Ik ben al zeer lang fan van Mordaunt Short speakers waarvan Marantz in het verleden de importeur was. Ik heb zowat alle modellen gehad, van klein tot nu (eindelijk)het vlaggenschip van MS, de Performance 6.
Daar was ik al zéér lang naar op zoek maar bijna niet te krijgen (voor een redelijk bedrag). Nieuwprijs was toen €2500 p/st. dus niet zo veel verkocht. Alle reviews zijn uiterst lovend over deze speakers en Ken gebruikte deze speakers jarenlang voor demo's.

Twee maanden terug een viertal kunnen aanschaffen bij een audiozaak in Woerden (waar ze zeer veel high end materiaal (gebruikt) aanbieden). Twee voor de fronts en twee voor de rears.

De speakers achter de bank staan niet echt optimaal maar na inregeling met Audyssey zijn ze niet hinderlijk en vullen zo mooi de fronts aan.
De fronts worden aangestuurd via de SR7007 naar een PM8003 via HT-Passtrough.
De SR verzorgd de rears, sub en de center (MS Mezzo 5)

Alle stroomkabels + stekkerblok van Supra evenals de overige kabels zoals voor sub en switch.
Speakerkabels van Van Den Hul, de CS122.

De sub is van BK, de P12-300PR, zelf geïmporteerd vanuit Engeland.

Ik stream Qobus (en Spotify soms) middels een Arcam rPlay aangesloten op een eigen (Netgear) switch.

En als tv een good old plasma 65 inch van Panasonic. Nog steeds zeer tevreden mee, ondank het hoge stroom verbruik. Maar het beeld is nog steeds zo fraai dat ik daar geen afstand van kan doen... Mocht deze de geest geven dan komt er een grotere Oled.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Frits Denon

Mooie set, lekker van genieten!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Mooie set man!

Lekker genieten!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


sonsan

Kleine aanpassing.
De centerspeaker op de kast gezet en de SR in de kast. Het leek me beter om de center wat dichter bij de tv te zetten.
Om de SR lekker 'cool' te houden heb ik er een AC Infinity Aircom T8 erop gezet.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Nostra

Veel beter zo!


Toppie!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk