HDMI board kapot?

Gestart door christine, mei 05, 2022, 17:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

christine

Hallo allemaal, volgens mij is het hdmi board kapot van onze Marantz versterker SR7007. Denk ik, maar eigenlijk weet ik er niets van. Onze pc is aangesloten op de marantz met een hdmi kabel. De marantz met een hdmi kabel op de tv. Zo konden we gedownloade films bekijken. Beeld en geluid. Dus wat hebben we geprobeerd: andere hdmi kabel, een reset gedaan, ipv pc een laptop aan gehangen, op een andere hdmi aansluiting op de marantz gestoken, aan en uit zetten en met busje met lucht in de binnenkant geblazen om het stof te verwijderen. Niks helpt dus vandaar dat ik denk dat het de HDMI aansluitingen zijn. Weet er iemand wat ik nog zou kunnen proberen of iemand in de omgeving van Gent, Oost-vlaanderen die de versterker zou kunnen repareren?

CBdicX

Citaat van: christine op mei 05, 2022, 17:57:20
Hallo allemaal, volgens mij is het hdmi board kapot van onze Marantz versterker SR7007. Denk ik, maar eigenlijk weet ik er niets van. Onze pc is aangesloten op de marantz met een hdmi kabel. De marantz met een hdmi kabel op de tv. Zo konden we gedownloade films bekijken. Beeld en geluid. Dus wat hebben we geprobeerd: andere hdmi kabel, een reset gedaan, ipv pc een laptop aan gehangen, op een andere hdmi aansluiting op de marantz gestoken, aan en uit zetten en met busje met lucht in de binnenkant geblazen om het stof te verwijderen. Niks helpt dus vandaar dat ik denk dat het de HDMI aansluitingen zijn. Weet er iemand wat ik nog zou kunnen proberen of iemand in de omgeving van Gent, Oost-vlaanderen die de versterker zou kunnen repareren?

Wat je kan proberen is het menu van de 7007 op te roepen op het TV scherm.
Lukt dat dan is het HDMI bord in orde en is er wat anders aan de hand.
Een bord laten vervangen lijkt mij niet echt de moeite waard gezien de leeftijd van de 7007.

Hoewie Loewie

#2
Hoi. Afhankelijk van wat voor uitgangen je PC en ingangen je TV heeft, zou je misschien in plaats van de HDMI gebruik kunnen maken van de digitale of analoge in- en uitgangen van de Marantz? Er zitten wat dat betreft genoeg andere in- en uitgangen op, zoals:
* component video in en uit voor beeld;
* video in en uit voor beeld;
* digitaal (coax en optisch) in voor geluid;
* analoog in en uit voor geluid.

En je zou ook de PC rechtstreeks via HDMI kunnen aansluiten op je TV en dan een audio verbinding van de TV naar de Marantz (analoog of digitaal), voor zover de TV een analoge of digitale uitgang heeft.



Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX


Ja, is ook mogelijk  :-)  :gp:  :gp:

christine

Bedankt! Interessante tips, ga ze zeker uitproberen en laat jullie weten hoe het gelopen is.