HDMI vraag SR7008

Gestart door Don Fonzarelli, mei 02, 2022, 18:44:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Don Fonzarelli

Geachte leden,
Ik heb mijn Ziggo Next via een HDMI kabel aangesloten op een HDMI ingang op de SR7008.
Via de Monitor 1 uitgang met een HDMI naar de TV en dat werkt prima. Zowel video als audio worden prima weergegeven.
Hoe pak ik het nu aan om wèl het beeld van de Ziggo Next te blijven zien op de TV, maar tegelijkertijd audio te horen via mijn CD speler?
Dit wil ik natuurlijk niet constant, maar zo nu en dan.
Ik heb het nu even opgelost door een HDMI rechtstreeks tussen mijn Ziggo Next en TV te laten lopen en de audio via de SR7008, maar ik vroeg mij af of dit ook anders kan?
Is dit überhaupt mogelijk, of stel ik gewoon een heel domme vraag?
Bij voorbaat dank.

Marvin

Volgens mij kan je met een HDMI bron geen ander beeld of geluid laten horen dan wat er via die HDMI gaat.
Dus ik neem aan dat je nu de juiste omweg hebt gevonden.

Don Fonzarelli

Dank voor je reactie.
Zo'n donkerbruin vermoeden had ik al.
Dan is dat bij deze bevestigd.
Wel jammer

pameijer

Ik kan me herinneren van toen ik een SR7005 had dat dit wel kon. Je kon 1 HDMI video-ingang selecteren die doorgegeven werd ongeacht de audio-ingang, of zoiets. Maar welke instelling dit was? Handleiding?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Don Fonzarelli

Citaat van: pameijer op mei 03, 2022, 10:40:24
Ik kan me herinneren van toen ik een SR7005 had dat dit wel kon. Je kon 1 HDMI video-ingang selecteren die doorgegeven werd ongeacht de audio-ingang, of zoiets. Maar welke instelling dit was? Handleiding?
Vanalles geprobeerd, handleiding erbij, ben ik niet zo'n ster in trouwens hahaha, maar het lukt me maar niet.

CBdicX

#5
Citaat van: Don Fonzarelli op mei 03, 2022, 11:37:09
Vanalles geprobeerd, handleiding erbij, ben ik niet zo'n ster in trouwens hahaha, maar het lukt me maar niet.

"Gewoon" via (e)ARC.
Als je ARC gebruikt voor het TV geluid, dus beeld van de TV box rechtstreeks aangesloten op de TV, dan kan jij iedere bron kiezen, die beluisteren, en beeld blijven bekijken.
Wat ook kan is HDMI TV, geluid (CD) via Optical.

Belangrijk in deze schakeling is dat de TV box rechtstreeks op de TV aangesloten zit.
Loopt dat via de AVR, en je schakeld naar een andere bron, valt het HDMI (TV) beeld weg, je kiest tenslotte een andere bron.

Don Fonzarelli

Citaat van: CBdicX op mei 04, 2022, 18:34:30
"Gewoon" via (e)ARC.
Als je ARC gebruikt voor het TV geluid, dus beeld van de TV box rechtstreeks aangesloten op de TV, dan kan jij iedere bron kiezen, die beluisteren, en beeld blijven bekijken.
Wat ook kan is HDMI TV, geluid (CD) via Optical.

Belangrijk in deze schakeling is dat de TV box rechtstreeks op de TV aangesloten zit.
Loopt dat via de AVR, en je schakeld naar een andere bron, valt het HDMI (TV) beeld weg, je kiest tenslotte een andere bron.

Ja, die mogelijkheid heb ik enkele jaren terug al ontdekt.
Ik vroeg mij af of er nog een andere manier was.
Bedankt.

CBdicX

#7
Citaat van: Don Fonzarelli op mei 04, 2022, 20:20:15
Ja, die mogelijkheid heb ik enkele jaren terug al ontdekt.
Ik vroeg mij af of er nog een andere manier was.
Bedankt.

Analoog.........

Don Fonzarelli

Citaat van: CBdicX op mei 04, 2022, 20:30:29
Analoog.........

Jammer dat je mijn vraag niet gelezen hebt.
Bedankt.

CBdicX

Citaat van: Don Fonzarelli op mei 05, 2022, 17:40:51
Jammer dat je mijn vraag niet gelezen hebt.
Bedankt.

Ja hoor, wel gelezen, jij vroeg of er nog een andere manier was.

Antwoord:   Analoog

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15