Vervangen SR7008 door NR1711

Gestart door Carlo, maart 16, 2022, 13:43:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlo

Beste Marantz liefhebbers,

Al enige jaren heb ik de SR7008 in combinatie met UD5007.
Speakers zijn de MA Radius 270hd als front, de 90 als rears en bijbehorende centre. Sub is een RelT5.

Nu op zoek naar nieuw audio/tv meubel en de idee om de SR7008 te vervangen door de NR1711. Minder groot, maar wel meer up-to-date.
Mijn vraag is of jullie dit een zinvol plan vinden, ook gelet op de speakerset?
Dank alvast voor de reacties.
Greetz, Carlo.

Marvin

Ik zou een groter meubel zoeken!

pameijer

Ga je spijt van krijgen. Verschil is geluidskwaliteit zal groot zijn!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Carlo

Dank voor jullie reactie.

Inderdaad, een groter meubel is een oplossing, maar misschien ook wel eens tijd om naar iets anders uit te kijken. Ik begrijp dat overstap naar de NR1711 een teruggang zou betekenen in geluidskwaliteit.

Ik zou mijn SR7008 dan liefst in willen ruilen tegen een nieuwe ander marantz-receiver. Wat zou gezien mijn set-up een passende vervanger kunnen zijn? Inclusief inruil wil ik max zo'n 750 á 800 euri uitgeven.

Dank voor de respons.

Marvin

Ja het is maar net wat je wilt bereiken met iets nieuwers.
Wil je Atmos speakers aan je plafond, betere audyssey, roep eens wat..
Want als je ziet wat die 7008 allemaal al kan, dan heb je best wel iets in huis.

Carlo

Citaat van: marvin op maart 17, 2022, 16:57:24
Ja het is maar net wat je wilt bereiken met iets nieuwers.
Wil je Atmos speakers aan je plafond, betere audyssey, roep eens wat..
Want als je ziet wat die 7008 allemaal al kan, dan heb je best wel iets in huis.

Hoi, dankjewel voor je respons.

Nee hoor geen speakers aan plafond en verder ook geen andere uitbreidingen. Omdat de SR al best wat jaartjes oud is (op de markt is), dacht ik dat een nieuwer model wellicht ook qua geluid en surround nog meer kan bieden. Ik lees wel eens dat ook atmos soort virtueel wordt benaderd. Heos heeft ie niet, maar dat is het denk ik wel. Als het qua geluid, surround ervaring verder niet beter wordt (doet de 5015 het minder?), dan zal ik de SR nog wel even behouden, denk ik.

Marvin

Ja, nieuw kan natuurlijk wel.
Je zal iets van €400 tot €500 voor die 7008 krijgen.
Heb zelf een nieuwe Denon, daar ben ik echt zeer tevreden mee.
Maar ik kwam van een apparaat van voor het HDMI tijdperk en inmeet systeem.
Dus voor mij was het een behoorlijke stap voorwaarts.

Golfer

Ik kan me voorstellen dat je nu eens wil upgraden. Had zelf tot twee jaar geleden de SR 6008. Toch denk ik dat €400 voor de SR7008 echt de max is. Je moet ook grluk hebben..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.