Marantz SR6007 en Tapedeck

Gestart door Ronnie61, maart 03, 2022, 20:33:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie61

Hallo allen, ik zit even met een vraag waarop ik online of in de handleiding, geen antwoord op kan vinden, dus ik waag hier even een poging  :wink:

Ik kan een Marantz SR6007 over nemen, ik kan daarop al mijn apparatuur op kwijt om af te spelen, echter bij deze apparatuur zit ook een tapedeck, en die gebruik ik ook om opnames mee te maken van LP en CD, nu kan ik op deze SR6007 geen analoge REC OUT vinden, betekend dit dat je met deze SR6007 geen opnames kan maken ? of is er een andere manier hoe ik een tapedeck hierop moet aansluiten, iemand een idee ?  :-)

pameijer

#1
Er is niet echt een nette manier voor helaas. Je kunt de pre-out voor de fronts gebruiken, alleen reageren die wel op de volumeknop. Misschien kun je Zone 2 gebruiken en dan daar het volume op max zetten. Dan kun je wellicht dezelfde bron op Zone 1 normaal beluisteren, maar dit is echt iets om te proberen. Als laatste zie ik op een plaatje van de SR6007 dat ie een "Analog Audio out" heeft waar Mediaplayer bij staat. Geen idee wat die doet, maar dat vind je wel in de handleiding.

Btw: als je puur stereo speelt zou ik deze Marantz echt niet nemen, klinkt nou niet denderend in stereo...

EDIT:
Hier trouwens een verhelderend linkje: http://www.hifi-forum.de/viewthread-271-785.html
Kortom: de analog Audio Out gebruiken alleen geeft die geen digitaal aangesloten bronnen weer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ronnie61

Citaat van: pameijer op maart 03, 2022, 21:05:46
Er is niet echt een nette manier voor helaas. Je kunt de pre-out voor de fronts gebruiken, alleen reageren die wel op de volumeknop. Misschien kun je Zone 2 gebruiken en dan daar het volume op max zetten. Dan kun je wellicht dezelfde bron op Zone 1 normaal beluisteren, maar dit is echt iets om te proberen. Als laatste zie ik op een plaatje van de SR6007 dat ie een "Analog Audio out" heeft waar Mediaplayer bij staat. Geen idee wat die doet, maar dat vind je wel in de handleiding.

Btw: als je puur stereo speelt zou ik deze Marantz echt niet nemen, klinkt nou niet denderend in stereo...

EDIT:
Hier trouwens een verhelderend linkje: http://www.hifi-forum.de/viewthread-271-785.html
Kortom: de analog Audio Out gebruiken alleen geeft die geen digitaal aangesloten bronnen weer.

Bedankt voor je reactie, ik had dat over die medie player ook gezien, maar het is allemaal een beetje vaag... ik speel inderdaad alleen maar stereo, soms 2.1, dus ik blijf hier maar vanaf  :wink: diezelfde kennis heeft ook een Denon AVR-4311 staan voor een leuk prijsje, ik lees daar goede stereo berichten over, en er zit een DVR OUT op  :lol: ik denk dat ik die ga proberen als eerste AV receiver om eens mee te experimenteren...

pameijer

Ik zou gewoon lekker een stereoversterker kopen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

lieven

Citaat van: pameijer op maart 04, 2022, 20:39:58
Ik zou gewoon lekker een stereoversterker kopen!
Deze volg ik volledig indien je je Subwoofer wilt aansluiten kan je altijd een voorversterker met twee pre out en een eindversterker pakken (en dan een pre out voor je Subwoofer). Al kan zoiets natuurlijk kostelijk uitvallen.

pameijer

De meeste subs kunnen ook gewoon met speakerkabel worden aangesloten. Moet je de inregeling op de sub zelf doen, maar met REW moet dat geen probleem zijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ronnie61

Citaat van: pameijer op maart 04, 2022, 20:39:58
Ik zou gewoon lekker een stereoversterker kopen!

Haha ja die heb ik uiteraard al, dit is puur om eens een AV uit te proberen  :wink:  maar ik heb inmiddels de Denon AVR-4311 staan, wat een bakbeest, zoveel mogelijkheden, en klinkt nog goed ook  :-D

pameijer

Citaat van: Ronnie61 op maart 06, 2022, 00:35:21
Haha ja die heb ik uiteraard al, dit is puur om eens een AV uit te proberen  :wink:  maar ik heb inmiddels de Denon AVR-4311 staan, wat een bakbeest, zoveel mogelijkheden, en klinkt nog goed ook  :-D
Heeft die wel een tape-out dan? Dacht het nl. niet...
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ronnie61

Citaat van: pameijer op maart 07, 2022, 22:53:07
Heeft die wel een tape-out dan? Dacht het nl. niet...

Ja die heeft een DVR OUT, dat werkt hetzelfde  :wink:

Hoewie Loewie

Hoi. Het zou me niet verbazen, als de DVR OUT van de Denon dezelfde funtionaliteit heeft als de Analog Audio OUT (Mediaplayer) op de Marantz.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Ronnie61

Citaat van: Hoewie Loewie op maart 08, 2022, 21:13:32
Hoi. Het zou me niet verbazen, als de DVR OUT van de Denon dezelfde funtionaliteit heeft als de Analog Audio OUT (Mediaplayer) op de Marantz.

Ja daar hadden we het hierboven ook al over  :wink: dat vermoeden is er wel, maar de Denon die ik nu heb werkt naar wat ik zoek, dus ik ben voorzien  :-)