Brix aangesloten op reciever maar kort beeld

Gestart door Borretje, februari 09, 2022, 12:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Borretje

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, sinds ik een andere (Eminent mediaplayer) heb, heb ik de boel een beetje anders aan moeten sluiten omdat mijn Marantz 6004 geen 4K heeft.
Ik heb de Eminent met een optische kabel aangesloten naar de reciever, en met HDMI naar mijn tv.

Dan moest ik mijn Brix ook nog ergens op aansluiten, en er werd mij geadviseerd om deze in de reciever HDMI poort te steken.
Maar nu komt het, als ik de HDMI van de tv op 2 zet, en ik druk de Brix aan, zie ik even dat beeld verschijnen van Windows, maar als het beeld verder loopt verbreekt hij de verbinding, ik krijg even een zwart beeld, en dan de achtergrond te zien van de tv.
Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar.
Maar ik ben er absoluut geen expert in, in al die instellingen, in de hoop dat iemand mij kan vertellen waar het fout gaat, heb ik foto`s gemaakt, en een tekening hoe alles aangesloten zit en wat ik maar kort op de tv te zien krijg. (Hopelijk kunnen jullie mij helpen, in voor mij een beetje begrijpbare taal)








Hopelijk is dit genoeg info,
Alvast bedankt.

Hoewie Loewie

#1
Tjonge, wat een aansluitingen allemaal. :-( Ik zou de Brix, Eminent en Ziggo Next allemaal middels HDMI aan de drie HDMI ingangen van de TV hangen. En dan alleen de optische uitgang van de TV aan de Marantz. Eventueel kun je dan nog de optische uitgang van de Eminent aan de andere optische ingang van de Marantz aansluiten. Dan gaat alles qua beeld en geluid naar de TV en van daaruit gaat het geluid naar de Marantz. Daarnaast gaat dan het geluid van de Eminent ook naar de Marantz zodat je ' m zonder TV kunt spelen.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Borretje

Dank je wel Hoewie Loewie,

Dus die nu in de Marantz zit (in die HDMI out) kan er dus gewoon uit.
Is die alleen om die GUI op je tv te zien?
Weet je toevallig ook of je die op een andere manier kunt aansluiten?

Ik kwam er niet uit, waar dit probleem aan ligt, dus ik dacht ik moet de experts even vragen.
Zal morgen de kast weer eens naar voren halen, en dit eens veranderen.

Nogmaals bedankt.

Hoewie Loewie

#3
O, wacht even, de Marantz heeft natuurlijk een menu wat je op de TV moet bekijken. :oops: Even niet aan gedacht.

Misschien is het dan beter om die drie apparaten (Brix, Eminent en Ziggo box) met HDMI aan te sluiten op drie HDMI ingangen van de Marantz en dan een HDMI kabel  van HDMI out van de Marantz naar de TV. En dan even proberen of dat HDMI Out 1 of Out 2 van de Marantz moet zijn. De drie gebruikte HDMI ingangen van de Marantz moeten dan in het menu van de Marantz zo worden ingesteld, dat ze beeld en geluid doorgeven (naar de TV).

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Borretje

Dank je wel voor je hulp.

Klopt helemaal, dat GUI menu bekijk ik altijd op de tv.

Ik had de Eminent zo aangesloten op de Marantz (dan wel met een optische kabel naar Marantz.)
Puur omdat die Marantz geen 4K heeft.

De Brix had ik ook aangesloten op de Marantz, echter deze geeft (als ik hem aanzet,
even dat begin van Windows 10 beeld, en dan komt er een zwart beeld)

De Ziggo next box aangesloten op de tv, omdat de vrouw vaak tv kijkt,
en het geluid niet via de Marantz hoeft te lopen.

Nu heb ik alles gewoon in de tv aangesloten, met die Eminent nog met een optische kabel naar de Marantz,
om toch nog Dolby en DTS te hebben.

Het draait nu allemaal, zonder problemen.
Overigens ik heb eens een mailtje naar een bekende zaak gestuurd, en mijn Marantz SR6004 heeft niet de beschikking over een ARC uitgang.

Hoewie Loewie

Citaat van: Borretje op februari 11, 2022, 13:51:51
Dank je wel voor je hulp.
Graag gedaan. :-)
Citaat van: Borretje op februari 11, 2022, 13:51:51
Nu heb ik alles gewoon in de tv aangesloten, met die Eminent nog met een optische kabel naar de Marantz, om toch nog Dolby en DTS te hebben.

Het draait nu allemaal, zonder problemen.
Mooi zo. hello

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl