De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Citaat van: Emiel77 op maart 29, 2022, 21:42:28
Prodigy fan is een groot woord, maar schat dat ik zeg 80% van de officiele albums wel ergens heb of op CD of digitaal... naast wat bootleg dingetjes ook nog eens... de best of zou idd een idee zijn voor vinyl :-D

eerst even de nieuwe serie vinyl binnen krijgen, zit al genoeg tussen om van te genieten hello

misschien dat ik dan nog ga aanvullen vanuit de 90's house scene oid... naast rock basis ook altijd genotn van de oude house scene, diverse afsplitsingen tot aan de meest vage feestjes etc destijds :-D

good old chemical / drum n bass, oude echte jungle ik heb er zeker iets mee, brede smaakt heeft zo zn nadelen :-o
Haha herkenbaar!

Zit zelf met een grote DJ vinyl collectie en daar nog heel wat classic rock, metal en andere albums bij.

Ook dubbels van de DJ platen aan het verzamelen geraakt zonder gekraak. Omdat ze gewoon top klinken op een hifi installatie

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

pakketje vinyl is binnen :-D
komende tijd ff lekker de 1210GR aan het werk zetten dus.

ook mooi: leverancier van de 16 albums heeft er nog ff een extratje bij gedaan in de vorm van een verzamel blues LP en en 5 CD verzamelaar samen met een bedank briefje, mijn conclusie: vaker daar vinyl bestellen
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Mooie geste denk ik dan!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

Zeker, ik kan het ook alleen maar waarderen :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

#64
kleine update dan maar...
erg happy met de set, vooral het vinyl deel geeft weer andere beleving aan muziek :-D

ben ook benieuwd hoelang ik me rustig houd... de gedachte van een wissel naar 2M Black begint al te spelen... niet dat de Blue slecht is, gewoon benieuwd naar het verschil...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 10, 2022, 00:13:26
kleine update dan maar...
erg happy met de set, vooral het vinyl deel geeft weer andere beleving aan muziek :-D

ben ook benieuwd hoelang ik me rustig houd... de gedachte van een wissel naar 2M Black begint al te spelen... niet dat de Blue slecht is, gewoon benieuwd naar het verschil...
Niet om te stoken, maar dat verschil is enorm [emoji850].

Tussen de bronze en de black is het verschil kleiner.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

zo, tijdje ff offline geweest tijd voor een update dan maar :-D

het setje heeft inmiddels de nodige draaiuren, nergens spijt van pompom

heb ook besloten voorlopig gewoon lekker de 2M Blue te houden en me wat meer te richten op het uitbreiden van de vinyl collectie, het geeft voor mij iig net ff dat tikje meer sfeer aan muziek beleving, voor mij met name met live albums van diverse genres en natuurlijk ook de electronische kant van muziek (90's house partys anyone?? :-D).

de 2M Black zal vast een keer komen... maar dan als vervanger van de Blue als ie er aan toe is (ehm ca 1000 uur gaat ie mee schijnt... we shall see :-D)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Ik ga voor de audio Technica AT-VM95SH gaan voor op de mijne. Krijgt enorm veel lovende commentaren. Kost ook minder dan de helft van de black.

Wat zoek je juist van 90's electronica Emiel?

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

#68
@ Nostra kan veel vinden gelukkig, maar wat ik nog ff mis is het klassieke 90's breakbeat / chemical / drum n bass en natuurlijk oeroude jungle ook, ik gok dat ik ff op de verkeerde plekken zoek als oude rocker zijnde :-D

digitaal vind ik dat soort dingen wel... alleen nog niet op vinyl, zoals het zou moeten :-o

ik zoek meer de minder bekende namen uit bovengenoemde genres, altijd van genoten :-D

ff de tijden herbeleven zeg maar, kleine vage zaaltjes met bijbehorende muziek...

ook benieuwd naar de ervaringen met de audo technica ook, is zeg prijsklasse 2m blue....
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra



Citaat van: Emiel77 op juni 25, 2022, 00:50:36
@ Nostra kan veel vinden gelukkig, maar wat ik nog ff mis is het klassieke 90's breakbeat / chemical / drum n bass en natuurlijk oeroude jungle ook, ik gok dat ik ff op de verkeerde plekken zoek als oude rocker zijnde :-D

digitaal vind ik dat soort dingen wel... alleen nog niet op vinyl, zoals het zou moeten :-o

ik zoek meer de minder bekende namen uit bovengenoemde genres, altijd van genoten :-D

ff de tijden herbeleven zeg maar, kleine vage zaaltjes met bijbehorende muziek...

ook benieuwd naar de ervaringen met de audo technica ook, is zeg prijsklasse 2m blue....

Zijn Tans genoeg winkels die deze dingen aanbieden. Alleen in de lagere landen wat zeldzamer aangezien wij meer house techno en trance minded zijn.

Ben echt benieuwd naar de Audio Technica naald maar die zal even moeten wachten. Niet dat het zo dringend is want de Concorde gold speelt wel ok hoor. De Yamaha moet binnen voor revisie en heb men zinnen op enkele paren speakers gezet voor op de Yamaha.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

ach denk dat ik de echte winkels maar f fmoet overslaan en online moet gaan zoeken, ook prima, we komen er wel :-D

neem wel ff aan dat als het zover is er nog wel een ervaring dingetje / revieuw komt van de audio technica??
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra



Citaat van: Emiel77 op juni 27, 2022, 22:53:06
ach denk dat ik de echte winkels maar f fmoet overslaan en online moet gaan zoeken, ook prima, we komen er wel :-D

neem wel ff aan dat als het zover is er nog wel een ervaring dingetje / revieuw komt van de audio technica??

Komt er zeker hoor!

Ken je discogs Emiel?

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

Hmm nieuw dillemmatje....

Nee niet over de huidige setup, bevalt erg goed :-D
Wel over koptelefoongebied.... in de late uurtjes gebruik ik op het moment vooral de Sennheiser Momentum 3 draadloos met meestal de iPad. Moet m nog eens bedraad aansluiten op de marantz ook, maar daar verwacht ik nog niet te veel van in eerste instantie. Ja weet het, draadloos geeft verliezen in kwaliteit....

Oftewel: ben ff aan het zoeken naar een bedrade koptelefoon om met de PM8006 te gaan gebruiken.
Geluid uit de PM8006 met Quadral Signum 70 bevalt me erg goed.
Geluid van de Sennheiser Momentum 3 via iPad net zo.... maar ik heb het vermoeden dat een bedrade koptelefoon via de PM8006 nog beter kan bevallen :-D

Nu heb ik even zitten zoeken etc. en nu is mijn oog (oor weet ik nog niet, moet nog getest worden :-o) op een Sennheiser HD 660S, iemand ervaringen met dit beestje?? Is dit ook daadwerkelijk een upgrade tov de Momentum 3?? (zou ik wel verwachten, maar vrees al dat de adviezen om de Momentum 3 eerst bedraad op de PM8006 te luisteren voorbij gan komen :roll:)

@Nostra: ehm nu ken ik discogs wel, thnx :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Hoewie Loewie

Citaat van: Emiel77 op juli 25, 2022, 22:35:50
maar vrees al dat de adviezen om de Momentum 3 eerst bedraad op de PM8006 te luisteren voorbij gan komen :roll:)
Inkoppertje. :wink:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

NB

Ik heb geen ervaring met de 660s, ik heb de 700. (Die bevalt erg goed)
Maar een schoonzoon van me, werkt bij Sennheiser en die vind de 660s een heel goede hoofdtelefoon.
Ik zou je ipad meenemen naar een hifi zaak, of het online aanschaffen, met 3 weken probeer tijd, met recht op retour.

Heb hier een linkje naar een uitgebreide review:
https://www.stereophile.com/content/sennheiser-hd-660-s-over-ear-open-headphones
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.