NT1711: HDMI passtrough werkt niet goed meer na laatste upgrade

Gestart door Dirk_Hofmans, december 11, 2021, 18:46:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk_Hofmans

Ik hab mij digicorder als passtrough geinstalleerd. Wanneer ik de receiver dan afzet, dan krijg ik netjes het beeld doorgesluisd van die ingang. Tot de laatste upgrade. Nu gebeurt het regelatig dat ik het beeld niet zie. Ik zet de receiver dan (in slaapstand) via de remote even op phono en terug naar de digicorder ingang, en dan lukt het wel. Zijn er nog met dit probleem?

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

#2
Citaat van: pameijer op december 11, 2021, 22:00:53
Welke upgrade?

Begrijp ik ook niet, volgens AVS is de laatste update ergens in April geweest voor dat HDMI 2.1 gedoe.

Dirk_Hofmans

#3
de miserie is nog erger an de upgrade van een paar dagen geleden: Ook zelfs wanneer ik overschakel van TV naar de digicorder. Wat dan helpt is inderdaad de source nog eens veranderen en terugzetten, en dan komt het beeld wel door. Soms ook niet, dan heb ik geluid en grijze "sneeuw". Ook dan moet ik omschakelen naar een andere bron en terugschakelen. Knoeiwerk van Marantz!

CBdicX

#4
Citaat van: Dirk_Hofmans op december 24, 2021, 16:35:10
de miserie is nog erger an de upgrade van een paar dagen geleden: Ook zelfs wanneer ik overschakel van TV naar de digicorder. Wat dan helpt is inderdaad de source nog eens veranderen en terugzetten, en dan komt het beeld wel door. Soms ook niet, dan heb ik geluid en grijze "sneeuw". Ook dan moet ik omschakelen naar een andere bron en terugschakelen. Knoeiwerk van Marantz!

De laatste upgrade December (waarschijnlijk voor oudere modellen) is alleen voor het kunnen gebruiken van dat HDMI kastje voor het 2.1 probleem, wat trouwens niets met D&M te maken heeft, niet voor andere "storingen".

Als het inderdaad knoeiwerk zou zijn, zou internet en audio forums vol staan met dit soort problemen, dat is niet het geval......

Maar communicatie tussen HDMI apparaten blijft een uitdaging  :yes:

Dirk_Hofmans

het is toch niet normaal dat je de bron kiest, en dan nog eens van bron moet switchen opdat de bron zou doorkomen... En dit is al wel gemeld hoor op engelstalige websites.