De set van lieven

Gestart door lieven, december 16, 2020, 16:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lieven

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 15, 2021, 17:26:28
Ben wel nieuwsgierig naar je buizenversterker. DIY? Ik persoonlijk ben nog altijd positief verbaasd over mijn B&O M75 LS's die ik in de garage gebruik. Maar er zullen best wel goede tips voorbij komen hiero. Zou het in de vintage hoek zoeken. Lieven: ik neem aan Belgische voornaam? (Amai ferm: ok. Die vraag hoef je dus alvast niet te beantwoorden. :wink:)
Is inderdaad DIY maar is nog niet in elkaar gezet. Alle componenten zijn wel al hier gaat een push pull kt88 worden met complet zilveren bekabeling, ... voor de volledige beschrijving laat ik even de bedenker vallen https://audio-creative.nl/projecten/triodedick-monobill-classic/
Wel hier en daar een andere condensator omdat ik (uit vorige ervaringen) persoonlijk mooier vond.
en ja belgische voornaam

Vinyl_Fuchs

Yep TriodeDick is mij wel bekend. Mede door hem geïnspireerd tot de aanschaf van buizenversterkers en de Klipsch La Scala's.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lieven

Citaat van: Nb op februari 15, 2021, 18:50:30
Ik heb al een jaar of 5 erg veel plezier van Q Acoustics 3050. Whole lotta value for money.
Nu de 3050i als opvolger er is, kun je de 3050 zonder i, voor het geld wat je voor luidsprekers in gedachte hebt, nieuw kopen. :yes:
Met garantie. De 3050i zijn ook interessant. Bijvoorbeeld:

https://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/q-acoustics-3050i?utm_source=prijsvergelijker&utm_medium=cpc&utm_term=qacoustics_3050i_zwart_demo&utm_campaign=google_shopping_nl&gclid=EAIaIQobChMI1-ap57js7gIVUrTVCh1r_A_PEAsYBSABEgI6-PD_BwE

Als je via internet koopt kun je als het eventueel niet bevalt altijd je aankoop terug sturen.
De nieuwe Wharfdales, lees ik ook veel positieve zaken over.
Demo modellen:

https://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/wharfedale-evo4.3?utm_source=prijsvergelijker&utm_medium=cpc&utm_term=wharfedale_evo4.3_zwart_demo&utm_campaign=google_shopping_nl&gclid=EAIaIQobChMIx_3D3bns7gIVw5rVCh0RzAV4EAQYASABEgLOvfD_BwE

Teufel kun je zonder koopverplichtingen uitgebreid thuis uitproberen.

https://teufelaudio.nl/stereo?extProvId=5&extPu=teufelnl-gaw&extLi=150676695&extCr=8428078215-302636517302&extSi=&extTg=&keyword=teufel%20speakers&extAP=&extMT=e&partner_id=sea-nl..google.150676695.302636517302.&gclid=EAIaIQobChMI5eqBxLrs7gIVBZ3VCh3DmgYcEAAYASAAEgIWIPD_BwE
Ik was zelf ook aan het kijken voor een wharfdales. Ik heb ooit zo een paar gehad (ben het type even kwijt) nog altijd spijt dat ik ze heb weg gedaan. Ik zal eens kijken naar jou aanbevelingen.

lieven

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 16, 2021, 14:24:23
Yep TriodeDick is mij wel bekend. Mede door hem geïnspireerd tot de aanschaf van buizenversterkers en de Klipsch La Scala's.
Ik ben hem meer op mijn weg gekomen door de buizenversterker van mijn jukebox. Dat is een 16 of 25 Watt (ben ik even kwijt) mono versterker op grammofoonplaten, maar daar komt "poeder" uit gelijk ze zeggen. Zo is bij mij de liefde begonnen. Heb nog altijd geen transistor versterker gevonden (ook de 2270 of 500 niet) die me hetzelfde gevoel gaven. Maar mijn boxen waren ook altijd de b&w dm620i en de andere was mijn jukebox magnat luidspreker dus kan ook daaraan liggen.

SB_Marantz

Citaat van: lieven op februari 15, 2021, 17:06:25
korte update: mijn b&w's zijn verkocht samen met een marantz 2238b. Nu ben ik opzoek naar nieuwe boxen. Ouders zijn ondertussen ook mee (mede omdat ik dat heb verkocht) mijn stereo high end buizenversterker begint ook vorm te krijgen.

Graag zou ik wat extra tips hebben over luidsprekers. Verder dan de b&w's die ik nu als advies heb gekregen ben ik niet gekomen. Nu hoor ik veel over klipisch en dat maakt me toch want nieuwsgierig. Ik heb een budegt van om en bij de 500-600 euro en graag tweedehands (heb zelf de ervaring dat dit meer waarde voor je geld is). Uiterlijk maakt me niet direct uit. (alleen misschien wel best vloerluidsprekers).

De luidsprekers moeten niet extreem veel rendement moeten hebben (buizenversterker is 2 X 35 watt), alleen wel best tegen wat watt kunnen voor het geval dat ik ze aansluit op mijn marantz 500 of de aacraaft cpa 800.

Ps: sorry voor de late update, ik had examens en geen tijd.

Het is onmogelijk om je van tips/advies te voorzien.
Wat ik b.v. mooi vind kun jij niet mooi vinden.
Om je een voorbeeld te geven en dat heb ik al eens eerder gedaan: Een vriend van mij vond mijn Klipsch RF-7 helemaal geweldig terwijl hij al tig luidsprekers (En niet de goedkoopste) heeft gehad.
Niet lang daarna kocht hij deze maar helaas...teveel laag in zijn akoestiek waardoor het tonale beeld teveel troebelde.
In zijn ruimte deed de kleinere RF-5 het veel beter.

Nu heb ik het alleen over Klipsch maar er zijn zoveel meer speakers dat je er knettergek van wordt.

Wat voorname dingetjes:

Persoonlijke smaak
gehoorcurve
akoestiek
budget
Vrijheid van/in de plaatsing.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Citaat van: SB_Marantz op februari 18, 2021, 11:21:39
Het is onmogelijk om je van tips/advies te voorzien.
Wat ik b.v. mooi vind kun jij niet mooi vinden.
Om je een voorbeeld te geven en dat heb ik al eens eerder gedaan: Een vriend van mij vond mijn Klipsch RF-7 helemaal geweldig terwijl hij al tig luidsprekers (En niet de goedkoopste) heeft gehad.
Niet lang daarna kocht hij deze maar helaas...teveel laag in zijn akoestiek waardoor het tonale beeld teveel troebelde.
In zijn ruimte deed de kleinere RF-5 het veel beter.

Nu heb ik het alleen over Klipsch maar er zijn zoveel meer speakers dat je er knettergek van wordt.

Wat voorname dingetjes:

Persoonlijke smaak
gehoorcurve
akoestiek
budget
Vrijheid van/in de plaatsing.
Ok klinkt ook weer ergens logisch

lieven

Het is al van februari geleden dat ik op dit forum ben gekomen. Gvd dat is lang geleden. Ik heb ondertussen een matrix 3 serie 2 gevonden die ik wil gaan beluisteren. Als er mensen zijn die die speakers hebben gehad en hoe ze zijn ten opzichte van de b&w dm 620i mogen die het altijd even laten weten.

NB

Geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd hoe ze bevallen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

lieven

Citaat van: John Wx op december 24, 2020, 11:32:08
Nou de B&W Matrix serie van vroeguhhhhh

Op aanraden van jou de matrix 3 serie 2 gekocht en ik moet zeggen ze klinken letterlijk als muziek in mijn oren. Ik voel meer leven in mijn muziek en meer diepgang

JohnWx

Citaat van: lieven op april 02, 2021, 22:57:45
Op aanraden van jou de matrix 3 serie 2 gekocht en ik moet zeggen ze klinken letterlijk als muziek in mijn oren. Ik voel meer leven in mijn muziek en meer diepgang


Sommige merken en serie ervan kan ik blind kopen

B&W de DM12 oude monitor
Mission 750/751/752/753/754
Audiolab alles behalve de Magnum en de kleinste zuil
SONY ES speakers
Klipsch Reference line


kan nog wel doorgaan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Bedoel je de APM serie JJ?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lieven

Citaat van: John Wx op april 03, 2021, 10:30:29

Sommige merken en serie ervan kan ik blind kopen

B&W de DM12 oude monitor
Mission 750/751/752/753/754
Audiolab alles behalve de Magnum en de kleinste zuil
SONY ES speakers
Klipsch Reference line


kan nog wel doorgaan  :-D

Wordt genoteerd :) maar ik ben letterlijk verschoten toen ik die aan sloot op de 2270 was even een wow gevoel.

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 03, 2021, 10:35:47
Bedoel je de APM serie JJ?

Nee de 3 /5/ 7 ES gemaakt door Canton
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Ok al van april geleden dat ik nog iets pstte over mijn set. De set was ook hetzelfde gebleven dus eigenlijk ook niets om te zeggen. Buiten vandaag... Gisteren nieuwe voorversterker gekocht: Marantz 3250. Vandaag aangekomen zet een cd'tje van David Bowie op en damn ... Een extra dimensie erbij, gewoon door de 3250 IPV de 2270 als voorversterker te gebruiken. Mag wel uiterlijk eens gepoetst worden maar technisch perfect in orde. Happy me :).

lieven

Even een update op audiovlak: aangezien dat mijn Marantz 3250b twee pre outs heeft en het al jaren kribbelde om een Subwoofer te proberen op mijn stereo installatie, heb ik uiteindelijk toch gisteren ene besteld. Een klipsch r100sw. Vandaag al aangekomen en geïnstalleerd. Eerlijk toegeven moet de sub wel echt in het midden van mijn speakers staan, maar eens die daar staat is alles meer en meer punch. Ook mijn hoog vind ik komt mooier tot zijn recht. Het stukje geluid wat ik vroeger altijd miste, heb ik nu. Happy me. Ik snap dat sommige personen echt een stereo geluid verkiezen, maar dit was wat ik zocht de zachtheid en helderheid van mijn matrixen en de punch van de bass. Heerlijk gewoon.