De set van lieven

Gestart door lieven, december 16, 2020, 16:34:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lieven

Dag iedereen,

Na lang nadenken toch maar eens mijn hele audio geschiedenis opgeschreven (wat niet zo lang is aangezien ik maar 23 jaar ben):

Mijn liefde voor audio is begonnen van kinds af aan, omdat mijn pa altijd een jukebox had. Mijn eerste eigen installatie was een sharp micro-keten. Voor een micro-keten gaf deze wel goed geluid. Na wat veel zagen, mocht ik een goedkope platenspeler kopen, die ik op mijn micro-keten aansloot m.b.v. een goedkoop phono-versterkertje.

Na een jaar of twee, drie vond ik het geluid toch wat min en kocht ik me een technics sl-d3 met audio technica naald. Kort hierop volgde mijn eerste vintage versterker en boxen: een onkyo a8500 met b&w dm580 boxen voor de gemeenschappelijke prijs van 150 euro. De versterker kreeg naderhand een opfrisbeurt van 70 euro bij de lokale elektroboer.

Na een jaartje vond dat mijn setje wat warmte miste. Na wat opzoekwerk kwam ik uit bij het merk marantz. De SR4000L maakte de intrede en zou mijn liefde voor de marantz versterken. Niet veel later heb ik mijn boxen geüpgraded naar B&W dm620i die voornamelijk een helderder klank gaven.

Er passeerde weer twee jaar en toen maakt de 2238b de intrede. Niet kort daarna kocht ik een kapotte 2270 om zelf te repareren. Ik had namelijk tijdens de jaren hiervoor al herstellingen voor andere gedaan.

Nu heb ik pas een marantz 500 in redelijke staat gekocht. De vu-meters werken jammer genoeg niet. De coils zitten wel niet vast dus ik denk dat het met het circuit te maken heeft dat de vu-meters aanstuurt. (Maar als iemand anders ideeën heeft feel free to shoot). Ik heb al geprobeerd om aan de pot-meter te draaien voor de vu-meter in te stellen. Jammer genoeg zonder succes.

Mijn huidige opstelling is een technics sl-d3 met nagaoka mp500 element (element tweedehands gekocht voor 250 euro met goede naald), een marantz 2270 die als voorsterker functioneert, een marantz 500 als eindversterker, b&w dm620i boxen en een philips 27-bit cd-speler waarvan ik de naam even kwijt ben.












Vinyl_Fuchs

Je dient een photohost te gebruiken. Bijv. postimage, etc.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lieven

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 16, 2020, 19:36:51
Je dient een photohost te gebruiken. Bijv. postimage, etc.
Zal eens proberen

The Good Son

Geen gangbare set gezien je leeftijd, maar daarom niet minder mooi, integendeel!

lieven

Citaat van: The Good Son op december 16, 2020, 21:55:29
Geen gangbare set gezien je leeftijd, maar daarom niet minder mooi, integendeel!

Dank je. Ik heb gewoon vaak goeie deals gehad en zelf veel herstelt en dan met dat geld een betere kapotte versterker gekocht en gemaakt. Dat met die foto's krijg ik voorlopig niet aan de praat dus dat zal ik een andere dag met meer tijd uitzoeken.

Niber

Mooi spul, ben benieuwd naar de foto's.

(Erg mooi element ook)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lieven

Citaat van: Niber op december 19, 2020, 08:17:18
Mooi spul, ben benieuwd naar de foto's.

(Erg mooi element ook)

zal vandaag eens kijken of ik het vandaag krijg gefixt

Nostra

Welkom en knappe set!

Hier ook een b&w en marantz liefhebber ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


lieven

Citaat van: Nostra op december 21, 2020, 17:53:43
Welkom en knappe set!

Hier ook een b&w en marantz liefhebber ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Die b&w's waren oorspronkelijk bedoeld als opstapje naar mission of kef speakers (die kostten tweedehands maar 50 euro) maar ze klinken momenteel te goed om ze weg te doen.

Nostra

Citaat van: lieven op december 22, 2020, 09:00:59
Die b&w's waren oorspronkelijk bedoeld als opstapje naar mission of kef speakers (die kostten tweedehands maar 50 euro) maar ze klinken momenteel te goed om ze weg te doen.
Wacht tot je de hogere series gehoord hebt ;) als je deze al goed vindt.

Zo is het hier begonnen

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


lieven

ik heb de dm580 ook gehad (de grote broer van degene die ik nu heb), maar die vond ik persoonlijk niet dat. Welke raad jij me aan als b&w liefhebber als volgende speaker?

Nostra

Citaat van: lieven op december 23, 2020, 11:21:03
ik heb de dm580 ook gehad (de grote broer van degene die ik nu heb), maar die vond ik persoonlijk niet dat. Welke raad jij me aan als b&w liefhebber als volgende speaker?
Als je de echte b&w kwaliteit wil zou ik voor minimum de cdm nt reeks gaan. Of de 700 s1. Maar de echte goede natuurlijk zijn en blijven de 800en vanaf de nautilus.

De pm1 is ook nog een aanrader als je standmounds zou opteren.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


JohnWx

Citaat van: Nostra op december 24, 2020, 11:16:27
Als je de echte b&w kwaliteit wil zou ik voor minimum de cdm nt reeks gaan. Of de 700 s1. Maar de echte goede natuurlijk zijn en blijven de 800en vanaf de nautilus.

De pm1 is ook nog een aanrader als je standmounds zou opteren.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk

Nou de B&W Matrix serie van vroeguhhhhh
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lieven

Ik zal eens zoeken of ik zo iets vind op het web

Nostra

Citaat van: John Wx op december 24, 2020, 11:32:08
Nou de B&W Matrix serie van vroeguhhhhh
Zijn zeker ook niet slecht ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk